Atatürk’e ait olmayan çok sayıda söz bulunduğunu iddia eden kişilerin yazılarını daha önce okumuştum. Bu iddialar doğru ise bunu yapanların amaçlarının ne olabileceğini kendime sormuş, ama tatminkâr bir cevap bulamamıştım.

     Benzeri durumla bu sefer ben karşı karşıya kaldım: Atatürk’e ait olmayan bir sözün aylardır internette dolaştığına tanık oldum. Bu sözü paylaşan arkadaşları uyardım ve bazıları uyarımı dikkate aldı. Tabii hiç umursamayanlar da oldu.

     Hatta bir tanesi “Kime ait olursa olsun, orası beni ilgilendirmez. Beğendim ve ben bu sözü paylaşırım.” Dedi. Buna rağmen, rastladıkça arkadaşları uyarmaya devam ettim. Çünkü bu yapılanı Atatürk’e bir saygısızlık olarak görüyordum. Ancak bir süre sonra baktım ki, sözü paylaşanların sayısı on binleri aşmış ve benim bunu engellemem imkansızdı.

     Neyse… Lafı fazla uzatmadan söze gelelim. Sözün aslı şu: Sorgulamayan insan cahildir; sorgulatmayan ise zalim! İşte bu söze bir Atatürk resmi ile birlikte, başına “Ey Efendiler” ve sonuna da “Mustafa Kemal Atatürk “ ibareleri eklenmiş. Bu son haliyle internette paylaşılıyor.

     Başka sözlerin Atatürk’e ait olup olmadığını bilemem ama bu söz kesinlikle Atatürk’e ait değildir. Bundan yüzde yüz eminim. Çünkü söz bana ait ve yıllardır da kullanmaktayım. Kanıtlarım da şöyle: İnternette üyesi olduğum sitelerde ve kurucusu olduğum fikiryolu.net sitesinin başlığının altında bu söz yer almaktadır.

    Anlattığım olay, internetteki bilgi kirliliğine dair küçük bir örnek. O nedenle lütfen internette dolaşan bilgileri sorgulamadan paylaşmayalım, başka insanları da yanıltmayalım.

     Son söz gene Oruç Baba’dan: “Bilginin ışığı sana kendiliğinden gelmez; sen onu istemeli ve aramalısın.”

( Bu Söz Atatürk’e Ait Değildir başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 15.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.