Kapitalizm, Afrika’nın doğal kaynaklarını nasıl ele geçirdi?

Bu sorunun cevabını Kenya bağımsızlık mücadelesi önderi ve Kenya'nın ilk Cumhurbaşkanı olan Jomo Kenyatta’dan (1894-1978) dinleyelim: "Batılılar geldiklerinde onların elinde İncil, bizim elimizde ise topraklarımız vardı. Bize gözlerimizi kapatıp dua etmeyi öğrettiler. Gözlerimizi açtığımızda baktık ki İncil bizim elimizdeydi, topraklarımız ise beyazların olmuştu.''

Aynı yöntemi bize de uygulamaya kalktılar:

Hiç Hıristiyan bulunmayan mahallelere kilise açtılar.

İşlek caddelerde gelene geçene İncil dağıttılar.

Adreslere yüzbinlerce İncil postaladılar.

Kandırıp kiliseye gitmeye ikna ettikleri çocukların ceplerine dolar sıkıştırdılar.

Ancak, bu yöntem İslamî değerleri özümsemiş olan Türk toplumuna sökmedi. Kısacası ne yaptılarsa olmadı!

Öyleyse yöntem değiştirmeleri gerekiyordu. Öyle de yaptılar:

Önce cebimize kredi kartı koyup kazanmadığımız paraları aylar hatta yıllar öncesinden harcatıp borç batağına saplanmamızı sağladılar. Borçtan korkmamamız gerektiğini telkin etmek amacıyla “Borç yiğidin kamçısıdır.” Sözünü kulağımıza fısıldadılar.

Sonra, elimize bir cep telefonu verdiler. Cep telefonuna kulaklık taktılar, konuşurken veya müzik dinlerken kullanmamız için. Yetmedi, kamera eklediler fotoğraf çekmemiz için… Konuşmaktan, müzik dinlemekten, olur olmaz her şeyin fotoğrafını çekmekten etrafımızda olanın bitenin farkına varamadık.

Ve en sonunda, önümüze bir de bilgisayar koydular. Bir tıkla dünyanın her tarafına ulaşacağımızı, istediğimiz bilgileri bu alet sayesinde elde edebileceğimizi söylediler. Ellerimiz bilgisayarın klavyesinde, gözlerimiz de ekranında saatlerimizi, günlerimizi tüketir olduk.

Afrikalılar gibi kazanımlarımız talan edilmeden önce biz gözlerimizi kapatmadık. Ama gözlerimiz açıkken uyutulduk, ya da uyuyormuş gibi yapmayı öğrendik!

Kendimize geldiğimizde cebimizde kredi kartımızın, kulağımızda telefonumuzun, ellerimizin altında klavyemizin, gözlerimizin önünde de ekranımızın olduğunu, ama tarlalarımızın, madenlerimizin, fabrikalarımızın, bankalarımızın, şirketlerimizin kitapsız yeni bir din olarak dünyayı kuşatan kapitalizmin eline geçtiğini göreceğiz.

Son söz olarak, Türk Milletine Oruç Baba diyor ki: “Neyi hak ediyorsan, onu bulacaksın. Ben bunu hak etmemiştim,  diye sızlanmayı bırak! Daha iyisini hak etmek için bir şeyler yap!”

Ömer Faruk Hüsmüllü

( Kapitalizm Malı Götürüyor başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 26.10.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.