Bir sanatçıdır öğretmen. Nadide eseri olan her bir öğrenciye şekil vermekle yükümlü önemli bir sanatçı hem de. Çünkü bilinir ki ağaç yaş iken eğilir. İşte insanlar da belli bir yaşta eğitilebilir ve şekil alabilir. Bunu da üstlenecek olan elbette ki öğretmendir.

             Bir sanatçının sanat anlayışı bulunduğu toplum için çok önemlidir. Bunun nedeni ise sanatçının topluma yön vermesidir. Yani toplum sanatçının sanat anlayışı ile yön bulur kendisine. İşte öğretmen de bir sanatçıysa onun sanat anlayışı da toplum için büyük bir önem arz eder. Çünkü öğrenci bir gelecektir. Geleceğin inşasında kullanılan tuğla misalidir. Kullanıldığı malzemeye göre sağlam ve estetik olur veya olmaz. Yani öğretmenin anlayışıyla… Bulunduğu yaşın psikolojisine bağlı olarak öğrenciler öğretmenlerini örnek alırlar her zaman. Onların dediklerini uygular ve kendilerince benimserler. Öğretmenlerinin yaptıklarını kendilerince doğru bulurlar. Bu bağlamda öğretmenlerin bunu göz önüne alarak kendilerini buna çok güzel bir şekilde hazırlaması gerekir. Yani çok güzel bir örnek olmaya çalışmalıdır. Bu öğretmenin elbette ki en büyük gayesidir. Öğremenler cehalet ile savaş içerisinde olmaları öğremenlerini örnek alan çocuklarında cehalete karşı savaş açmasıdır. Bu özelliği öğretmeni; bir eğitim askeri, bir mehmetçik yapar.


Bir sanatçıdır o 
Elinde minicik hamurları 
Sevgisiyle yoğurur topakları  
Duygu,düşünce,bilgisiyle 
Güzellik verir hamuruna 
Sıyırır tüm bedbinliklerden 
Dağlar koyar arasına 
Kör, karanlık cehaletten  

 

        Elazığ Arıcak İlçesi Yoğunbilek Köyü’nde öğretmen olan Gökhan yıldız Cehalete karşı savaş vermiş ve onları geleceğimizin parlatıcıları olmaya hazırlamıştır. Bundan rahatsız olan terör örgütü pkk, eğitim mehmetçiğimizi kaçırarak öğretmenlere korku vermeyi amaçlasada öğretmenlerimiz bu aziz görev uğruna daha iştahlanmıştır.

 

Pırıl pırıl bir geleceğin                       

Bekçisidir öğretmen

İlim dolu karakterin

Kahramanıdır öğretmen

 

             Toplumun geleceği bu aziz görevi üstlenmiş öğretmenlerimizin elinde. Öğretmen sayesinde toplum sağlama oturur. Geleceğin taşlarını ustaca bir estetik arz edecek şekle sokmak da öğretmenin işidir.

( Bir Sanatçıdır Öğretmen başlıklı yazı FatihGürdal tarafından 11.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.