8 - Mart KADINLAR GÜNÜNÜ KUTLARKEN ...

8 - Mart : KADINLAR GÜNÜNÜ KUTLARKEN...

KADINA, ERKEĞE ŞİDDETE HAYIR kampanyasını hep birlikte başlatalım! .. Saygıdeğer okuyup, yorumlayan gönül dostlarım 8-mart kadınlar gününü kutlarken hep birlikte kadına, erkeğe şiddete hayır kampanyası başlatalım. Çevremiz deki sorunlu ailelerle samimi komşuluk hakkına riayet ederek yanlış yapanların aklını erdirelim, gerekli bilgi broşürler sunalım.

Mağdur olan kadınlarımızın sayısı arttığı gibi, mağdur olan erkeklerin sayısı da artmaktadır. Bu ülkemiz açısından pek sevindirici haber değil. Her iki tarafın huzursuzluğundan en çok çocuklar zarar görmektedir. Mahkemeye düşen ailenin çocuğunu hakim maddi imkan sağlayabilecek tarafa verse de çocuğun gönlü manevi destek sağlayabilen tarafı arzular. 

Çocukların yanında yapılan her yanlış hareket onların ufkunu karartır. Her iki tarafın sevgisinden yoksun olan çocuk bunalıma girer. Şahsi çıkarlarını düşünen ailelerin zaman çerçevesinde vicdan azabı duyacaklarından eminim. Yol yakınken KADINA, ERKEĞE ŞİDDETE HAYIR kampanyasını destekleyerek, sorunları tatlı dil güler yüzle çözmeye çalışalım.

Bir erkek kadınının değerini bilemedikçe, koruyamadıkça o kadınının başkaları tarafından rencide edilişine göz yummuş olur. Bir aile reisi erkek olsa bile boş hanenin reisi mi olur? . Sen hanede ki eşine, çocuklarına sahip çıkıp korumazsan senin erkekliğin, yiğitliğin nerede kaldı? . Bazı kadınlar eşinin pısırıklığın dan rahatsızlık duydukça emrine geçirmeye çalışıyor.

Bunu da hazmedemeyen erkek ya şiddet görüyor, yada şiddete baş vuruyor. Her iki davranışın bence çok yanlış olduğunu ifade etmek istiyorum. Çünkü erkek erkekliğini, kadın kadınlığını bilmedikçe saygı ve sevginin yok oluşundan bir hanede iki reisin geçimi yuvayı tehlikeye sürükleyebilir. Bu eşlerin aklı ermiyorsa yakınlarının mutlaka devreye girmesi gerekiyor.

Bir yuvanın oluşumu çok emek ister. Ayakta tutmak da fedakarlık ister. Dağıtmak çok kolaydır. Yalan yanlış iftiralar atarak her ikisini de inandırırsın. Bir aile reisi kendinden fazla eşi ve çocuklarını düşünmedikçe güvenini kaybettiği gibi itibarını da zedelemiş olur. Eşlerin çevresine de hoş görü ile bakmayanlar, saygı,sevgi göstermeyenler yuvasını tez dağıtabilirler.

Kadınlarımıza şiddet uygulayanları kınayarak bununla ilgili çok konular işledim, yazılarımı, şiirlerimi okuyucularımla paylaştım. Taktir edenlerde oldu, eleştirenlerde. Eleştiriler genelde erkek arkadaşlarımdan geldi. Arkadaş kadını dövmezsen şımartır tepene çıkartırsın diyenler oldu. Yazılı veya sözlü olarak verdiğim cevap aynen şöyle : Kadın sevmek için alınır. Dövmek için alacaksan merkep al , o bile görevini yaptığı sürece dayağı hak etmiyor.

Benim babam merhum annemi sağlığında çok dövmüştü. Çocuk olunca kurtarmaya gücüm yetmezdi. Çocukluğumda şiddetlerden nefret ettiğim için
Allah huzurunda söz verdim. Ben evlenecek olursam eşime bir tokat dahi vurmayacağım diye. Çok şükür 38 yıllık evliyim ve verdiğin sözü tutuyorum.
Bu konuları şiirimle özetleyerek paylaşıma sunuyorum, selamlar iletiyorum.

xxxxx ŞİDDETE HAYIR xxxxx

Sevgiyle yoğrulsun çocuğun özü,
Saygıyla açılsın bebeğin gözü,
Gençlerin, yaşlının gülmeli yüzü,
Kadına, Erkeğe şiddete hayır.

Seven, sevilenler bu hissi duysun,
Kanuna, nizama, dinine uysun,
Evlilik yapmadan şartını koysun,
Kadına, Erkeğe şiddete hayır.

El, ayak kalkmasın, canlar yanmasın,
Gözyaşı akmasın, ocak sönmesin,
Yiyecek kokmasın, başın dönmesin,
Kadına, Erkeğe şiddete hayır.

Her evin çiçeği, gerçeği mevcut,
Darbe görüyorsa sarsılır vücut,
Kıymet bilmeyenden kendini ocut,
Kadına, Erkeğe şiddete hayır.

Cahillik neyine Zekilik varken,
Oğlunu, kızını everme erken,
On defa düşünün bir sözü derken,
Kadına, Erkeğe şiddete hayır.

* S E V D İ R 

İyi huy, güzellik yansıtılmalı,
Buzlar eritilip, ısıtılmalı,
Hoş görü tavrın da anlaşılmalı,
Yüreğin, özünle kendini sevdir.

Beyninden geçenler dile gelmeli,
Kalbinle, gönlünle, için sevmeli,
Ruhu okşayarak ağzın övmeli,
İltifat, sözünle kendini sevdir.

Bakışlar daima mana taşıyor,
İnsan umutlanıp neşe yaşıyor,
Huzura erişen elbet coşuyor,
Tebessüm, yüzünle kendini sevdir.

Mektup, telgrafın işe yarıyor,
Metnini okuyan şiir arıyor,
Hikaye, romanlar bazen yoruyor,
Anlamlı yazınla kendini sevdir.

Zekice kimliğin belirlenince,
Şarkı sözü, güfte beste olunca
Aşkın deryasına ilgi duyunca,
Ut, keman, sazımla kendini sevdir.

Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
( 8 - Mart Kadınlar Gününü Kutlarken ... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 3/8/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.