BEDAVA VİTAMİN ALINIZ...
Saygıdeğer okuyan, yorumlayan gönül dostlarım. Selamünaleyküm. Her konumun farklılığını okudukça hissettiğinizden eminim.Bedava vitamin al diye başlık atınca pek inandırıcı bulmayabilirsiniz. Yazmış olduğum şiirlerimi okur, incelerseniz haklı olduğumu algılarsınız. Asırlar öncesini araştırdığımızda o dönemde fazla para bulunmuyordu. Değerli altınlarla, gümüşlerle alışverişler yapılırdı. Bazı yörelerde de yiyecekler takas yapılırdı. Olan olmayana verirdi.
Köy hayatının lezzetini tadanlara şehir hayatını sevdiremezsiniz. Havası, suyu, tabiatı bambaşka. Dağlarda,kırlarda, ovalarda, bağlarda, bahçelerde gezip dolaşmak, meyvelerinden, sebzelerinden tazecik istifade etmek, gıda almak huzurunuzu artırdığı gibi sağlığınıza da çeki düzen verir. İl, ilçe, belde pazarların da satışa sunulan meyvelerin, sebzelerin tazeliğini algılamak da zorlanırız. Bazen bayat yiyecekleri de bilmeden aldığımız oluyor.
Köy yerlerinde,durum farklı. Arazisi ve suyu bol olanlar toprağını zamana göre, mevsimine göre yeşertme sini bilir. Bazen şehirde de evinin çevresini ekip,dikip yeşertenler de az değildir. Dalından meyve ve sebze yemeye alışık kişiler her fırsatı değerlendirirler. Mecbur kalmadıkça pazarlara ihtiyaç duymazlar. Baharatçılarda satılan bir çok ürünlerin bir çoğu aslında kendi çevremizde mevcuttur. Hangi bitkinin nelere şifa kaynağı olduğunu bilemeyiz.
Her hastalığın şifası bazı bitkilere odaklanır. Onu fark eden uzmanlar.Şifa
verecek bitkilerin nerelerde bulunabileceğini de araştırıp toplattırdılar. Her vitrinde bulunan baharat çeşitleri bizleri yöremizi hatırlatmaktadır. Dağlardan topladığımız kekiklerden kim bedel isteyebilir ki? , Pınardan içtiğimiz sudan kim bedel isteyebilir ki? ,Oksijen aldığımız ormandan kim bedel isteyebilir ki.
Sürüsü olup da dağda veya zararsız meralarda otlatanlar bedel ödemez.
Her hayvanın sevgisi farklıdır. Koyunun, kuzusu sevimlidir, keçinin de oğlağı.
İneğin buzağısını severiz, Atın tayını. Sevimli tavşanlar var, kediler, köpekler, horozlar,tavuklar,civcivler vs gibi bir çok hayvan türleri bakıp büyüttükçe bize faydalı olur. Kiminin etinden,sütünden, yumurtasından istifade edip gıdamızı vitamini alırız. Bazı hayvanlar da çevremizi, sürüyü koruma da yardımcı olur.
Bedava vitamin alabileceğimiz sahipsiz nice yiyecekler var. Dağlarda kendiliğinden yetişen meyveler hepimizin. Yeter ki ormanlarımıza zarar vermeyelim. Her ağacın yetişmesi çok zaman alır. Yıllarca oksijenimizi sağlayan ormanımızı bir izmarit, bir kibrit, çakmakla bir anda yok ediliyor.
Ciğerlerimizi karartanlara havamızı bozanlara haklarımız haram olsun.
Saygıdeğer gönül dostlarım. Şehirlerimizi de yeşert tikçe pek köyü aramayız ama bazı gıdaların bedelini ödemek zorunda kalırız. Sağlığımızı bozan varlığımızı sömüren yiyecek, içeceklerden uzak durmalıyız. Sigara, içki konusunu fırsat buldukça yazıp paylaşmaya çalışıyorum. Tiryakilere inanın çok üzülüyorum. Adeta ömürlerin tükenişi sessizce seyrediyorlar. Kötü alışkanlıklardan vazgeçenler sağlığını düzeltme çabasını sürdürmekteler.
Bedava vitamin almak yerine nefsimize yenilip, şeytanlara aldanarak, nice bedeller ödeyerek günaha da girdiğimizin farkında olmalıyız. Tövbekar olup haramlardan, mekruhlar dan kaçmadıkça uhrevi alemde Allah korusun
cehennemi boylarız. Allah her şeyin helalini, hayırlısını her daim nasip etsin. Sağlığımıza yararlı bedava vitaminler nasip etsin. Hoşça ve dostça kalınız.
***** B E D A V A *****
Şehirde bıkkınlık yaşıyor isen,
Pişmanlık duymuyor yollara düşen,
Stresin dağılır açılır neşen,
Yaylanın havası, suyu bedava.
Koyağa, tepeye çadırını kur,
Önüne sürü kat çobanlık yap dur,
Günaha girmezsin azalır kusur,
Toplarsan kekiği çayı bedava.
Avlanma mevsimi açıldı işte,
Tazecik etler ye kalmasın düşte,
Bütçen çöküyordu alış verişte,
Avcılık yaparsan yayı bedava.
Ormanlık alandan var mı üstümü? ,
Misafir edersin sadık dostunu,
Dövize çevir sen,serme postunu,
Diri yakalarsan ayı bedava.
Yamacı kuşatmış kestane,narı,
Farklı çiçeklerden bal yapar arı,
Zeki reklam için yazdı bunları,
Her türlü meyvesi iyi bedava.
***** VİTAMİN AL *****
Gökyüzü gürlüyor bulutlar kaynar,
Toprak sulandıkça mahsuller oynar,
Devir daim yapar mevsimler aylar,
Meyveden, sebzeden vitamini al.
Sevmediğin şeyde gıdalar gizli,
Anlatılır bize yazılı, sözlü,
Kökü topraktadır ağaçlar gözlü,
Meyveden, sebzeden vitamini al.
Mahsul olgunlaşsın zamansız biçme,
Yenecek şeyleri su gibi içme,
Sofraya konanı sakın ha seçme,
Meyveden, sebzeden vitamini al.
Yaratılan organ onlara muhtaç,
Zayıflamak için koymayınız aç,
Yarın kafi gelmez kullansan ilaç,
Meyveden, sebzeden vitamini al.
Her türlü yiyecek, içecek mevcut,
Enerji topluyor onlarla vücut,
Zararlı maddeden Zekiyi acıt,
Meyveden, sebzeden vitamini al.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.