OĞUZ BATIN:”Bir Cevabım Var”adlı seri sohbet yazımızın bu haftadaki konuğu değerli şairemiz Hatice Yücesoy.Benim ilk yayın yazılarımı paylaştığım ve onun için benim ilk göz ağrım olan edebiyat platformu hikayeler.net şairesidir.Edebiyatevi ailesinin de sizleri tanıması adına Hatice Yücesoy kimdir?Biraz kendinizden bahseder misiniz?
HATİCE YÜCESOY:Ben Adıyaman’ın küçük ve şiirsel olduğunu düşündüğüm bir kasabasında doğdum,farklı şehirlerde öğrenim hayatım için yaşadım fakat doğduğum kasabaya sevgim daima var oldu.Bahsedeceğim en önemli şey edebiyata olan merakım,

OĞUZ BATIN:Şiir yazmaya ne zaman başladınız?Sizce şiir nedir?
HATİCE YÜCESOY:Şiir yazmaya ortaokulda başladım,lisede şiir defteri tuttum,basit tarzda fakat duygu yoğunluğu ağır olan şiirlerdi,ondan sonra fırsat buldukça yazmaya devam ettim,şiir bence insanın hislerini,özlem ve hayallerini,mısralara serbestçe dökmesidir,şiir Nurullah Ataç’ın deyimiyle hastayken ilaç,mutluyken hüzün,anlaşılamıyorken şiir aracılığıyla kendini ve dış alemi anlama çabasıdır.Sevilmiyorken sevmenin ruhta yarattığı rüzgarı dindiren bir sebep.

OĞUZ BATIN:Şair ve toplum ilişkisi üzerine düşünceleriniz nelerdir?
HATİCE YÜCESOY:Günümüz şairlerini eskiye göre daha şansız buluyorum,birçok kaliteli şiir hak ettiği yere gelemeden zamana karışıp kayboluyor.Toplumun şiiri sevmesi için kültür bakanlığına çok iş düşüyor.
Yayınevleri de herkese eşit davranmalı bence
OĞUZ BATIN:Bugüne kadar yazın dünyasında yaptığınız faaliyetlerden biraz bahseder misiniz?
HATİCE YÜCESOY:Yayınlanmamış bir romanım,bir şiir kitabım var ve kısa bir süre içinde yayınlanmasını beklediğim masal kitabı,bunların yanında mektup ve deneme de yazıyorum.

OĞUZ BATIN:Örnek aldığınız şairler kimlerdir?
HATİCE YÜCESOY:Ümit Yaşar OĞUZCAN,Ahmet HAŞİM,Halit Fahri Ozansoy,Ahmet Hamdi TANPINAR

OĞUZ BATIN:Şiirlerinizde bağlı olduğunuz bir akım var mı?Şiirlerinizin tekniği nelerdir?
HATİCE YÜCESOY:Sembolizim,romantizim,Naturalizim,içimden geldiği gibi yazıyorum,kapalı ve sanatsal ahenkteki şiirler hoşuma gidiyor,şiir insana kendini iyi hissettirmeli

OĞUZ BATIN:Sizce insan neden yazar?Yazmanın zeka ve duygu haricinde ilhamla bir ilişkisi var mı?
HATİCE YÜCESOY:Bence İnsan yazmayı sevdiği için,ilham veren durumlardan esinlenerek farklı ürünler ortaya çıkarmak istediği için,ve yazmanın avantajlarının farkında olduğu için yazar.Zeka değil yürek işidir yazmak

OĞUZ BATIN:Bir Cevabım Var adlı sohbet dizimizi nasıl buluyorsunuz?
HATİCE YÜCESOY:Güzel bir etkinlik

OĞUZ BATIN:Sizi derinden etkileyen okuduğunuz romanlarda roman kahramanı hangisidir?Neden?
HATİCE YÜCESOY:Acımak romanındaki  Zehra Öğretmen,ailevi sorunlarına rağmen mesleğini sürdürmesi,yıllarca bazı gerçekleri öğrenmemesi

OĞUZ BATIN
:Bu soruda rolleri değişip soru soran siz olsaydınız bana hangi soruyu sorardınız?
HATİCE YÜCESOY:Edebiyatın en sevdiğiniz alanı hangisidir,en iyi hangi türde kendinizi ifade ediyorsunuz

OĞUZ BATIN:Önümüzdeki günlerde edebiyat adına çalışmalarınız nelerdir?Biraz bahseder misiniz?
HATİCE YÜCESOY:Uzun süre hastaydım o yüzden yazmaya ara verdim,şu an yazdığım masalların yayınlanmasın bekliyorum,bundan sonra yazmaya devam eder miyim bilemiyorum.

OĞUZ BATIN:Bu arada çok geçmiş olsun.Benimle röportaj yaptığınız için çok teşekkür ederim.Eklemek istedikleriniz varsa..
HATİCE YÜCESOY:Ben teşekkür ederim Oğuz Bey,başarılar dilerim.
( Bir Cevabım Var-hatice Yücesoy başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 24.03.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.