# ÇALAKALEM KESİTLER

Şeytan diyor şiir et gitsin...

Saat gece yarısı..Karanlığın tenhalığı dört yanımı kuşattı.Ellerim kış,yüzüm sonbahar..Gazellerim dökülüyor gözlerimden..Masmavi kahkahalar atıyorum geceye..Ve şairlik kisvesi altında emir veriyorum geceye..Çünkü ben çözemediğim bu şiirsel bilmeceye hüküm yitiriyorum..Şiiri yavaş yavaş içimde bitiriyorum..Dillere pelesenk olmuyor kelimeler..İnim inim susupta haykırdığım nâmeler turlamıyor bahçemi..Suskun zambaklar sardı titremeksi lehçemi..Eskiden olsa şiirlerde asılı kalırdı gözlerim..Ne zaman yaza dursam taptaze bir toprak kokusu sarardı odamı..Kurşuni mürekkebim akarda sîneme..Şimdilerde dalga dalga ilham uğruyor ama yazmaya mecalim yok yahut niyetim..Anlamıyorum galiba..Ben mi yoksa şiirler mi yetim...

Şair ruhum sızlıyor..Evladından ayrılmış bir anne gibi hüzün var yüreğimde..Dil dökümü dökemiyorum hisleri..Geçen gün düşündüm de..Nereye adımımı atsam küf tutmuş şiir eşgalleri karşılıyor beni..Çürümüş yüzlerce hece şiir merasimi yapıyor..Alevden bir iskelet oluyor bedenim..Şiir beni çağırmasa da ben şiire gidenim..Öyleyse neden kıyıya vuruyor şiirlerim..Eskiden olsa ilham incecik bir tül gibi sarardı bedenimi..Şimdilerde haziran sıcağında üşüyor ellerim..Hani nerde benim heceye git gellerim..Hep derdim ; "Şehir değil şiir "....Peki şimdi neden şiir kokmuyor bu koskoca şehir...Tükenmez kalemim tükenmiş çoktan..Gözlerimdeki şiir perdesi kalkmış...Hani nerde şiirlerime ilham taşıyan uç uç böcekleri...

Tedavülden kaldırıldı mı şiir...Yoksa sen mi yoksun..Halbuki sen yokken bile çoksun..Kör olur şiirlerim gitme...Herkes bitsin sen bitme..Hatırlasana biz şiir yazdığımızda papatyalar gülerdi..Şimdi sen gitme..Lâl olur şiirlerim..İlhamın dürtüsü yok olur..Binlerce kez ölürüm de diyemem ya hani..İster at ister yak en ücranda bakışımı..Şiire yorgun kalsın kollarımız..Gitme mevt olur hecelerim..Çöl kurağı olur kağıdı yakar kahırdan gecelerim..Halbuki sen yokken bile ben her nefeste seni hecelerim..Şiire göçerken her hazan vakti..Saat tiktakları denk gelirdi şiirin yarı çapına..Şimdi biçare geldim kapına..Heybemde ne şiir var ne de şiirsel bir heves..
Kirpiklerim boyunca şiir döşesem yeri...Unutur muydun bu tatsız bu öldürücü ser'i...

Nikahsız şiirlerimi nikahla gözlerine..
Dua olsam beş vakit dolansam sözlerine...

★━━━━━━━━  GÜŞTA

( Kör Olur Şiirler...gitme başlıklı yazı GÜŞTA tarafından 4.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.