Fransa'da darbe çanları ikinci kez vurdu.


Hani derler ya gülme konsuna gelir başına bu olsa gerek Avrupa'nın göbeğinde bize medeniyet dersi vermeye kalkan ülke Fransa evet bu ulkede iki aydır darbe sözcükler dolaşıyor emekliy askerler 21 Nisan da açık bir mektub yazmışlardı

20 emekli general, emekli ve muvazzaf 100 kadar subay ile binden fazla askerin, Valeurs Actuelles sitesinde 21 Nisan’da yayımladıkları bildiride, ülkede büyüyen bir kaos olduğu iddiasında bulunularak, Cumhurbaşkanı Macron’a bu kaosu engellemezse iç savaş çıkacağı ve ölümlerden sorumlu olacağı uyarısında bulunulmuştu
 dün yine aynı sözcükleri kullandılar
Fransa’da her rütbeden askerlerin bulunduğu grup, Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, bakanlar, milletvekilleri ve generallere, ülkede iç savaş çıkacağı ve bu durumda ordunun düzeni sağlayacağı uyarasında bulundu. Valeurs Actuelles sitesinde yayınlanan bildiri vatandaşların da imzasına açılırken, 1 milyondan fazla kişi imza atarak destek verdi.
Bildiride, askerlerin neredeyse tamamının ülkede terörle mücadele etmek için başlatılan Sentinelle (Nöbetçi) operasyonunda görev yaptığı ve ‘terk edilmiş banliyöleri’ gördükleri aktarılarak, Birkaç dini topluluğun araçsallaştırma girişimlerine katlandık. Bu dini topluluklar için Fransa hiçbir şey ifade etmiyor, alay, aşağılama ve hatta nefret konusundan başka bir şey değil iddiasında bulunuldu.

Daha önceki bildiriye imza atan emekli generallerin haklı olduğu savunulan bildiride, Şehir ve kasabalarımızda şiddeti görüyoruz. Kamuya açık alanlarda ve kamuoyundaki tartışmalarda mezhepçiliğin yer edindiğini görüyoruz. Fransa’ya ve tarihine karşı nefretin, bir norm haline geldiğini görüyoruz denildi. Bildiride, bunları söylemenin askerlerin işi olmadığı, ancak ‘profesyonel gözlemlerin’ aktarıldığı dile getirildi.
Biz Fransa'da yaşayan gurbetçiler olarak hayatın akışı Gayet normal bunu halka yansıtmıyorlar lakin iceridey derinlerde bir kavganın büyük olduğu belli 
Hatırlayalım 07/03/2021 de bir kaza olmuştu 
Fransız milyarder milletvekili Olivier Dassault, Calvados bölgesindeki helikopter kazasında yaşamını yitirmisti bu olay hala çözülmedi gizemini koruyor bu durduk yerde olan bir kaza değildi 
Dassault gurubu Fransa'nın savunma sanayisini bel kemiği dir . bekleyip görücez artık .

Harun yıldırım
( Fransada Darbe Sesleri başlıklı yazı Harun Yıldırım tarafından 11.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.