Yaşanmamışa Hasret
 Aklını ve yüreğini meşgul eden diğer hasreti Züleyha’dan da bahsetti. Yusuf, sanki yazmıyor, konuşuyordu. Defter bir anda sırdaşı olmuş, âdeta Yusuf’u dinliyordu:
                                                    
        “Züleyha! Yüreğimde hasreti alev alev yanan sevdam. Seni son görüşüm, gözlerinin gözlerime son kez değişi gözlerimden silinmiyor. Bir mıh gibi kalbime çakılan sevdan gibi o son bakışın, bakışlarımı çevirdiğim her yerde, bir tablo gibi gözlerimin önünde asılı kaldı. Bir veda bakışıydı bu. Her zaman olduğu gibi dillerimiz suskun, yalnız gözlerimiz konuşuyordu. Gözlerin:
                                   
        - Gidiyorum, elveda.
                            
        Diyordu ve benim gözlerim cevap veriyordu:
                                  
        - Biliyorum, gidiyorsun ve dönmeyeceksin. Onun içindir bu mahzun hâlim. Şunu bil ki seni hep çok sevecek ve seni hiçbir zaman unutmayacağım. 
                           
        Ve sonra sen giderken ben bîçare ve tâkatsiz dizlerimle arkandan bakakaldım. Senin uzaklara gideceğini ve geri dönmeyeceğini anladığımdan, öğrendiğimden beri yüreğim dağlanıyordu ve işte o gün gelmişti. Son bakışmayla veda gerçekleşmiş ve sen gidiyordun.    
                              
        Yıllardır süren gönül hikâyem bitmişti. Bir kez, bir rica vesilesiyle birkaç cümlelik bir konuşma dışında hiç konuşmadık. Bakışlarla başlayıp yine bakışlarla son bulan bu aşk hikâyesi, sen ufukta kayboluncaya dek, hazin bakışlarla arkandan seni seyretmemle son bulmuştu. Gerçi bir yönüyle hâlâ bitmiş değil. Ben yine seninle yaşamaya, seni sevmeye devam ediyorum. Değişen tek şey artık seni görememem. Sana söylemek istediğim, anlatacağım ne çok şey vardı. Yazık ki tek kelime dahi söyleyemedim.”
                                
        Doğrusu yazmak, kasvetini bir nebze dağıtmış, sıkıntısını azaltmıştı. Yazdıkça rahatladı, rahatladıkça yazdı. Züleyha’yla ilgili hâtıraları tek tek canlandı gözlerinde. 

( Yaşanmamışa Hasret başlıklı yazı isocey tarafından 1.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.