Samsun Çarşamba

138.840 kişilik bir nüfusa sahip, Samsun'un 35 km Doğusunda yer alan, Çarşamba İlçesi Anadolu’ya Türklerin yerleşmesinde ve Anadolu’nun müslümanlaşmasında ilk merkezlerdendir. Yeşilırmak’ın iki yakasına kurulu olan ilçe M.Ö. 4000 yılına kadar uzanan tarihi ve doğal kaynaklarıyla ziyarete değer bir ilçedir. Verimli Yeşilırmak ovası üzerinde yer alan Çarşamba fındıktan karpuza kadar bir çok sebze ve meyvenin yılın 4 mevsimi üretildiği bereketli topraklara sahiptir.


Samsun İli turizm master planı çalışmasında, Çarşamba İlçesi’nin özellikle Anadolu’nun kapılarının Türklere açıldığı tarih olan M.1071 Malazgirt Zaferi sonrası işlenmelidir: Çünkü Malazgirt Zaferi’nden sonra,  çok kısa denilebilecek bir zamanda, Çarşamba Bölgesi Türklerin yerleştiği, hâkimiyet kurduğu ve o günlerden günümüze eserler bıraktığı bir merkez olmuştur. Yeşilırmak’ın iki yakasına kurulu olan ilçe, doğal kaynakları ile de ziyarete değer bir yerleşim merkezidir. 
 
Özellikle tarihi ahşap camilerin ve tarihi şahsiyetlerin türbelerinin bulunduğu mekânlar ile bunlar üzerinden üretilecek bir geziye, şehir merkezindeki bedestan, su değirmeni,  Yeşilırmak üzerindeki baraj gölleri ve Karadeniz Sahilindeki kumsallar ve Kabaceviz Şelaleleri ile devam edilebilir. 


ALINTIDIR 



( Samsun Çarşamba başlıklı yazı EMİ ÖZTÜRK tarafından 28.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.