Ölümlü Dünya Ölümlü İnsan

 


-Bir padişah veziriyle ava çıkar. Tanınmamak için kıyafetlerini değiştirirler. Fakat vezirin bir âdeti vardır. Ne olay olursa olsun, (Efendim, bir hikmeti vardır) der. Padişah avını vuramayınca, (Efendim, üzülmeyin, bir hikmeti vardır) der. Padişah çukura düşünce, (Efendim üzülmeyin, bir hikmeti vardır) der. Padişahın gözüne bir çubuk gelerek, gözünü çıkarıp, kör eder. Vezir yine (Efendim, bunun da bir hikmeti vardır) der. Artık padişah dayanamaz, (Gözüm çıktı, hâlâ hikmeti vardır diyorsun, defol buradan!) der ve vezirini kovar.


Vezir ayrıldıktan bir müddet sonra, eşkıya o beldeyi basar ve padişahı yakalarlar. O her ne kadar, (Durun, ben padişahım) dese de, inanmazlar. Bir yere götürüp, (Bizim reisimizin bir adağı vardı. Bize, “Canlı olarak ilk yakaladığınızı adak olarak kesin” demişti. Onun için, şimdi seni boğazlayacağız) derler. Yere yatırırlar, tam kesecekleri vakit içlerinden biri, (Bunun bir gözü kör. Durun, körden kurban olmaz) der. Durumu reislerine sorarlar. Reisleri de, (O zaman bırakın onu, başkasını bulun!) der.

Padişah ölmekten kurtulup saraya gelince, (Hemen bana veziri bulun!) der. Vezir gelince, padişah özür diler. (Sen haklıymışsın, seni kovdum, ama yanlış yapmışım, hakkını helâl et) der. Vezir de, (Efendim üzülmeyin, kovmanızda da bir hikmet varmış. Beni kovmasaydınız sizin yerinize beni keserlerdi. Çünkü benim iki gözüm de sağlam. İyi ki beni kovdunuz) diye cevap verir. Padişah da, (Sübhanallah, seninle başa çıkılmaz) der.

Dolayısıyla her şeye üzülmek doğru değildir. İstediğimiz şekilde neticelenmeyen bir iş için, üzülmemeli ve üzerinde ısrar etmemeli. Onun da bir hikmeti vardır.


Olmuyorsa olmuyordur ,vardır Allah’ın bir bildiği. İsyan etmeyelim  sakın, sonra anlarsın senin için yapılan iyiliği. Bu işte de vardır Allah’ın bir hikmeti.


 -Bu günde aynen kendi kendime böyle dedim ,çünkü neyin kendim için hayırlı olduğunu bilmiyordum. Bilemezdim de.
Cenab-ı Hak her şeye hakimdir, yani hikmet sahibidir bunu biliyorum .
Onun yarattığı her şeş hikmetlidir.


Bazı şeyler çok  zoruma gitmişti ve çok üzülmüştüm bu musibet başıma neden geldi dedim.
Sonrada defalarca tövbe ettim yaptığım isyanımdan  Allaha sığındım.
O ne güzel bir vekildir.


Dolayısıyla her şeye üzülmek sızlanmak doğru değildir.
İstediğimiz sonuçta neticelenmeyen bir iş için üzerinde durmamalı ve ısrar etmemeliyiz.
Onun da elbet bir hikmeti vardır demeliyiz.


Hatalarımız, kusurlarımız eksiğimiz çok. Günahsız olanımız var mı?
Günah işleyince üzülelim bu dünya yalan ,oyalanma aldanma yeri gelip geçicidir .
Allah’ın bizlere verdiği sıkıntılarımızı, günahlarımızın cezası olarak düşünelim.


Dua ediyoruz etmeliyiz de, çünkü yer ve gök dua ile kurulmuştur.

Allah’ım bana şunu ver Allah’ım bana bunun ver diyoruz sürekli.
Dualarımız kabul olunca iyi, çok güzel seviniyoruz.
Rabbim dualarımı kabul etti çok şükür diyoruz. Ya dualarımız kabul olmayınca?..


Hemen isyan ediyoruz .Başımıza bir dert bir bela bir musibet geldiği zaman bundan zevk alan sevinen var mı ? YOK.


 -Bu duruma ben de, kendim de dahilim ,kendime çok ama çok kızgınım.
Yüce  Rabbim beni affeder inşallah. İnsan kendi derdini çok sanırmış halbuki ne dertler var…


Aldığımız nefesi bile geri veriyoruz bir düşünsenize. Dönüşümüz ancak Allaha dır.
Cenneti kazanmak o kadar kolay değil, soruyorum size kim istemez cennete gitmeyi?
Hepimiz isteriz değil mi? Düşünün bir kez cenneti hayal edin ,ben hayal dahi edemiyorum o kadar güzel bir yerin mükemmelliğini.


İnişlerimiz çıkışlarımız ve üzüldüğümüz zamanlarımız elbette ki olacaktır.


/Zaten her şey yolunda ,harika, güzel devam ederse işte asıl o zaman kork demişler./


-Bu sözü ilk duyduğumda garipsemiştim ,anlamını çözememiştim bir türlü.
Ve sonra ,sonradan  anladım ne denilmek istenildiğini.


‘Adamın biri yanındaki zata ‘Allah beni hiç sevmiyor bu dünyada bana mal mülk vermedi.’ Demiş. Yanındaki zat ‘iyi ya işte sevinsene sen buna’ adam ‘neyine sevineyim ben bunun'. Demiş. Zat cevap vermiş ‘ahirette fazla sorguya çekilmezsin.’


Kısacası ölümlü dünya ve ölümlü insanız.
 
Semra EROĞLU Şiirleri sevdiren kadın
21/03/2023    Elazığ
 
/Dip not : / Padişahın hikayesi alıntıdır.
 
  
 
  
 
 
 
 
  
 
 

( Ölümlü Dünya Ölümlü İnsan başlıklı yazı Semra EROĞLU tarafından 21.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.