1 Eleştiriden Eleştiriye-5
Bu çalışma alıntı sözlerden faydalanarak yapılmıştır. Eleştiriye de eleştiri yöneltebileceğimizi anlatmaya çalıştım. Çünkü aynı yere baktığımız halde gördüklerimiz birbirinden farklı olabilir.
***

-O çirkin adamı ne kadar da güzel çizmiş ressam!
- Doğada tiksinerek baktığımız şeyler, bir sanat eseri haline gelince, onlara hoşlanarak bakarız.
**
-Doğruları söylemiş olmama rağmen kimseyi inandıramadım.
- Doğruyu söylemek değil, anlatmak güçtür.
**
-Onun öleceğine hiç inanmamıştım.
- Dünya, büyük bir tiyatro sahnesi gibidir. Herkes bu sahnede rolünü oynar, rolü bitince de bu sahneyi terk eder.
**
-Bir toplumdaki felaketlerde az çok herkesin bir kusuru olabilir, ama herkes suçu bir başkasının üzerine atmaya çalışır: Evlat babaya, iktidar muhalefete, fakir zengine, öğretmen öğrenciye…
- Düşen bir çığda hiçbir kar tanesi kendisini olup bitenden sorumlu tutmaz.
**
-Anladım ki kendime en başta zarar veren benim.
- Düşmanla karşılaştık ve o biziz…
**
-Daha önceki hatalarına rağmen ona güvendim, ama o bir kere daha beni yanılttı.
- Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
**
-Kötüden kaçtıkça kötülük buldum.
- En kötü sonucu kabullenen, en iyi sonucu elde edecektir. Çünkü sorunla en yıkılmaz cesaretle boğuştuğunuz an, en kötü sonucu göze aldığınız andır. Hiç bir asker ölmekten korkmayan asker kadar korkutucu olamaz.
**
-İyi zannettiklerimin “iyi” olmadığını anladım.
- En üstün iyi, erdemdir, fazilettir. Bilim, şan, şeref, servet hor görülmesi gereken uydurma iyilerdir.
( Eleştiriden Eleştiriye-5 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 10.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.