EVRENSEL DÜŞÜNCE HAKİM OLMALI...
Merhaba gönül dostlarım. Saygılar,sevgiler, selamlar sunarak paylaşıma sunduğum konunun ayrıntılarına açıklık getirmeye çalışayım. Tüm dünya ülkelerinde farklı düşünceler mevcut olduğundan diğer ülkelerle de uyum sağlamak da zorlanmaktadır. Hatta her ülke içinde bir kaç görüş ayrılığı bile sorunları çıkmaza sürükleye biliyor. Tartışmalar daha da alevlenmektedir.
Evrensel düşünce sahipleri komşularıyla uyum sağlanmak da zorlanmaz. Ben akıllıyım, tecrübem var, illa ki benim dediğim olacak diye diretenlerin akıbetleri pek hoş olmasa gerek. Evrensel görüşe sahip olmayanların kısa sürede çevresinin azaldığına şahit oluruz. Türkiye Cumhuriyetinin yüzde doksan beşi Müslüman olduğuna göre evrensellik bizlerde başlamalıdır.
Topluma hoş görü ile yaklaşmanın İslam açısından da faydaları çoktur. Senin hoşlanmadığın bir görüşe sahip olduğun kişi belki senin samimi davranışlarından haz duyarak, yanlışlarını da fark ederek safına katılabilir. Dünya devletlerinin inanç ayrılığı elbette doğaldır. Sen onun duygu düşüncesini hiçe sayar tanımazsan aynı tavırlarla sende karşılaşabilirsin.
Her insanın, her ülkenin görüşü farklı olduğundan Müslüman devlet olarak çok uyanık olmalıyız. Her ülke çıkarları doğrultusunda hareket etmek zorunda dır. Bunu başaramayan liderleri ilk seçimde oy yetersizliğiyle indirirler. Bir ülkeyi yönetmek tecrübe ve akıl işidir. O ülkede ikamet eden her renkte ve ırkta insanlar vardır. Siyasi görüş sergileyenler de bulunmaktadır.
Ülkesinin topraklarına sahip çıkmayanlar, başka ülke topraklarına gözleri dikerler. Savaş yanlısı zalimce düşüncelerle hareket edenlerin devletini ne kadar zarara soktuğu tartışılsa da kazandığından fazlada kaybettiği olur. Türk milleti olarak kardeş kanının akmasını arzu edemeyiz. Barış sağlamak için sonuna kadar görüşmelerimizi sürdürürüz. Savaş en son seçenektir.
Ülkemizin geçmişte yaşadığı acı olayların sebebini hatırlatmak isterim. Aynı çatı altında huzur içinde yaşayan insanlar sağcılık, solculuk gibi bir takım siyasi düşüncelere kapılarak birbirine düşmanca hareket ettiler. Aradan yıllar geçtikten sonra yanıldığını anlayanlar barış içinde yaşamaya devam ettiler. Darbelerin yaşandığı zamanları hatırlamak bile üzüntü verir.
Ülkemizi bölmek için oynanan oyunlar bu gün içinde geçerlidir. Evrensel düşünceye hakim olmayıp kendi kafalarında ki örümcek akılları halkımızın huzurunu bozmak için kullananlar san ki ırk, renk ayrımı yapılıyormuş gibi havaya bürünüp Türkler ile Kürtleri karşı karşıya getirmeye çalışıyorlar. Bu ülkenin kurtuluşu için yan yana mücadele eden insanlar düşman olabilir mi? .
Benimde çevremde her renkten, ırktan insanlar var. Benim onlara, onların da bana zarar vereceğini düşünemiyorum. Çünkü evrensel duyguyla yaklaşıyorum. Onları hiçe saydığında, seninde hiçe sayılacağını anlamalısın.
Kardeşi kardeşe düşman edenlerin Allah huzurunda hesaba çekilecekleri kaçınılmazdır. Kısacık ömürde görevimizi bilelim, bilmeyenlere de bildirelim.
Sözün özü olan şiirlerimde konunun içeriği hakkında anlatamadıkları mı okuyunca algılayacağınız dan eminim. Birbirimizi kırmak, incitmek yerine evrensel düşüncelerle hoş görüyle yaklaşarak can ciğer dostlarımızı artırmış oluruz. Vatanımıza, Bayrağımıza, Sancağımıza sahip çıkarak korumalıyız. Allah ülkemizi iç ve dış düşmanlardan korusun. Hoşça kalınız, dostça kalınız.
***** EVRENSEL *****
Her türlü görüşün pürüzü çıkar,
Şeytanca davranan gururu yıkar,
Nefsine uyanlar günaha sokar,
Evrensel düşünce hakim olmalı.
Bir sağa, bir sola kaymak da yanlış,
Vatana hizmette sürmeli yarış,
Savaşa son verip sağlansın barış,
Evrensel düşünce hakim olmalı.
Hacısı, hocası aynı görüşte,
Öğretim korkusu sarmasın düşte,
Sanatkar zorlanır yaptığı işte,
Evrensel düşünce hakim olmalı.
Yetmiş iki bölüm oldu tarikat,
Zikreden, şükreden yükselir kat kat,
Mümin adımına etmeli dikkat,
Evrensel düşünce hakim olmalı.
Kavgaya yöneldi çirkin siyaset,
Devleti karalar artıyor fesat,
Zekice fikirle toplansın hasat,
Evrensel düşünce hakim olmalı.
***** UYANSIN *****
Siyonist güçlerin gözü ülkede,
Zararı dokunur mümin Türk'ede,
Huzur bırakmıyor masun halka da,
Bizler Müslümanız diyen uyansın.
Mason, Hristiyan her an uyanık,
Yahudi, Musevi ediyor sanık,
Alevi, Sunu si oluyor tanık,
Bizler Müslümanız diyen uyansın.
Kafayı bulanlar bozuyor sözü,
Komşu komşusuna dikiyor gözü,
Allah'a bağlayın yüreği, özü,
Bizler Müslümanız diyen uyansın.
İnancı zayıflar haramı yiyor,
Kuranı Kerim de örtünün diyor,
Gaflete dalanlar açık giyiyor,
Bizler Müslümanız diyen uyansın.
Mevla'ya Resule çamur atarlar,
Zinayı tadarlar, mundar yatarlar,
Güneşe ve aya, puta taparlar,
Zeki Müslümanım diyen uyansın
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.