Sayın Oğuz Çetinoğlu Beyefendi'yi internet ortamında tanıdım. İyi ki tanımışım diye sevinç duyabileceğim insanlardan bir tanesi. Bu yaşına rağmen çok çalışan ve bir şeyler üretmeyi amaç edinmiş olan bir kalem. Eserinden önce isterseniz özgeçmişine bir bakalım:

28 Kasım 1938 tarihinde Samsun Bafra'da doğdu. İlk ve Orta Okulu doğduğu şehirde bitirdikten sonra Ankara Ticaret Lisesi ve Ankara İktisâdî ve Ticârî İlimler Akademisi'nde okudu. Lise yıllarından itibaren Toprak Dergisi'nde, Son Havadis ve Tercüman gazetelerinde yazıları yayımlandı.

İş hayatına Ankara'da muhasebeci olarak başladı. Ankara ve Karabük'te; muhasebeci, malî müşavir ve profesyonel yönetici olarak devam etti.

1980 yılında İstanbul'a yerleşerek ticaretle meşgul oldu. 1984 yılında Anavatan Partisi Sarıyer İlçe Başkanlığı'na seçilerek 4 yıl politika ile ilgilendi.

SSCB'nin dağılmasından Türk Cumhuriyetleri'nde sanayi yatırımları gerçekleştirmek üzere çok ortaklı şirket kurdu. Şirketin murahhas azası olarak Azerbaycan'da ve Kırım'da; tesis kurup çalıştırdı. 2000 yılında işlerini tasfiye etti.

İş hayatı ile birlikte yazı hayatı da devam etti. İlk yazısı 1954 yılında Bafra'da yayınlanmakta olan Bafra Haber Gazetesi'nde başmakale olarak yer aldı. Sonraki yıllarda Tercüman, Son Havadis ve Türkiye gazetelerinde yazdı. İlhan Egemen Darendelioğlu'nun Toprak, Türk Ocakları Genel Merkezinin yayınladığı Türk Yurdu dergilerinde yazı hayatı devam etti. İslam, Kadın ve Aile, Yörünge, Yeni Düşünce, Yeni Hafta, Ufuk, Emelimiz Kırım, Papatya, Sağduyu, Dünya ve Kırım'da yayınlanan Kırım Sadâsı gibi dergi ve gazetelerde de imzasına rastlanmaktadır. Akra FM radyosunda haftanın olayları üzerine yorumları oldu.

10 yıl boyunca (haftada bir gün) Zaman Gazetesi'nde köşe yazıları yazdı. Hâlen; Önce Vatan Gazetesi'nde, Orkun, Kalgay, Bahçesaray ile Türk Dünyası Tarih ve Kültür, Dil ve Edebiyat, Antalya'da yayınlanan Nevzuhur, Kayseri'de yayınlanan Erciyes dergilerinde yazmaktadır.

Yayınlanmış kitapları: Kültür Zenginliklerimiz, (Bilgeoğuz Yayınları, 2006) 4 Ciltte 4.000 sayfalık Kronolojik Tarih Ansiklopedisi. (Bilgeoğuz Yayınları, 2008), Tarih Sözlüğü (Bilgeoğuz Yayınları, 2009), Okyanusa Açılan Kapılar / Tefekküre Mayası Röportajlar. (Bilgeoğuz Yayınları, 2009).

Yayına hazır eserleri: Osmanlı Devleti Kırım Hanlığı İlişkileri, Kırım Hanlığı ve Kırım Türkleri Kronolojisi, Türkiye'de Dergiciliğin 160 Yılı (1849-2009), Türklerde İnanç Hayatı, Tesbih.

Oğuz Çetinoğlu evlidir, bir oğlu ve bir torunu vardır. 

Kendisine sağlık ve mutluluk dolu daha nice yıllar diliyorum. (ÖFH)

***


 

 

TÜRKLER NASIL VE NİÇİN MÜSLÜMAN OLDU?

MEHMET ŞADİ POLAT

Değerli araştırmacı yazar, azîz ve muhterem dostum Oğuz Çetinoğlu'nun hazırladığı TÜRKLER NASIL VE NİÇİN MÜSLÜMAN OLDU? isimli eserini dikkatle ve zevkle okudum.

Bundan önce yayınladığı eserlerinde olduğu gibi; dil ve üslup güzelliğine de sâhip olan bu eserin, yayın dünyâmıza kazandırılması, aynı zamanda; Müslüman Türk Milletinin tarihindeki büyük bir boşluğu doldurması ve fikir karmaşasının, bilgi kirliliklerinin giderilebilmesi bakımından çok yararlı olmuştur.

Eserde; Türklerin nasıl ve niçin Müslüman olduğu inandırıcı bir şekilde açıklanırken, okuyucu, Türklerin ve Arapların erken dönemleri hakkında bilgilendiriliyor. Eserde, henüz Müslüman olmamış Türklerin inanç kültürleri ile İslam’ın temel prensipleri arasındaki şaşırtıcı benzerlikler ve hatta denilebilir ki bire bir örtüşmeler mükemmel bir şekilde ortaya konulup ispat ediliyor. Anlı şanlı Profların, sosyologların ve diğer kalem erbabının bu gerçekleri nasıl olup da göremedikleri, akıl almaz bir muamma gibi soru işâreti oluşturuyor.      

Türkler canlarını kurtarmak için korkudan Müslüman oldu… Artık tehlike kalmadı, eski dinlerine dönebilirler, denmeliler ...’ Diyenlerin karşına dikilen Çetinoğlu; ‘Türkler tarih sahnesine çıktıklarında Müslüman idiler. Müslüman sûfilerle tanıştıktan sonra Müslümanlıklarını güncellediler, aktifleştirdiler…’ şeklindeki son derece ilgi çekici ve düşündürücü bir tezi, başarıyla savunuyor.  

Gerçekten, okullarımızda okutulan kitaplarda Türklerin nasıl Müslüman olduklarına dâir bilgiler yetersizdi. Eser, bu boşluğu doldurmak maksadıyla hazırlanmış.

Türk Milleti’nin târih sürecinde şanssız dönemi İslâmiyet öncesi dönemlerdir. Bu dönemlerde yaptığı fütûhat, savaş veya göç hareketleri esnasında karşılaştığı millet veya topluluklarla aynı veya benzer din ve inançları sebebiyle aynı tapınak, havra, sinagog, kilise veya manastırda birlikte ibâdet etmişler ve Peçenekler, Uzlar, Kumanlar / Kıpçaklar gibi toplulukların asimile olmaları kolay olmuştur. Karluklar, Oğuzlar ve diğer Türk boyları ise İslâm’la şereflendikten sonra millî benliklerini de koruma fırsatı bulmuşlardır. Bu şanslı grup, kendi Câmilerinin etrafında toplanıp inanç ve diğer kültürlerini muhafaza etmiş ve yaşadıkları onca olaylara rağmen bu güne kadar varlıklarını devam ettirmişlerdir. 

Böyle bir ortamda Oğuz Çetinoğlu, iddiasız ve fakat düşüncelerinin, yazdıklarının doğru olduğuna inanmış insanların sâkin ve inandırıcı üslubu ile gerçekleri gün ışığına çıkarıyor.

Yazar; bir sosyolog değildir. İdeolog da değildir. Ancak tahlilleri sosyologlar kadar derin, millî-manevî değerlere bağlılığı ideologlar gibi kavidir.

 

Çetinoğlu sözünü şöyle bağlıyor: İnsan topluluklarını; din gibi din kadar etkileyen başka bir olgu yoktur. İslâmiyet’i kabul etmekle Türklerde de değişiklikler yaşandı ise de asıl büyük etkilenme ve değişim İslâmiyet’te ve insanlık târihinde vukû bulmuştur. Bu değişiklikler ve gelişmeler çok çarpıcı delillerle açıklanıyor.

482 sayfalık kitapta röportajlarıyla yer alan Prof. Dr. Yümni Sezen, Yrd. Dç. Dr. Ahmet Vehbi Ecer, Prof. Dr. Mehmet Bayrakdar, Prof. Dr. Musa Taşdelen, Prof. Dr. Ali Coşkun ve Prof. Dr Ahmet Taşağıl ile görüş bildiren Turgut Güler ve Taşkın Tuna eserin ilmî derinlik ve zenginliğini artırmışlardır. 

Esere takdim yazıları yazan Prof. Dr. İsmail Yakıt ve Nuri Gürgür gibi ben de Oğuz Çetinoğlu'nun kitabının herkes tarafından okunmasını ve okullarımızda, özellikle müfredat programlarındaki eksiklik sebebiyle İmam Hatip Liseleri ile İlahiyat Fakültelerinde yardımcı ders kitabı olarak okutulmasını hararetle tavsiye ediyorum.

----------------------------------------------

BİLGEOĞUZ YAYINLARI: Alemdar Mahallesi, Molla Fenari Sokağı Nu: 41/A Cağaloğlu, İSTANBUL. Telefon: 0.212-527 33 65  Belgegeçer: 0.212-527 33 64

 e-posta:   [email protected] /   [email protected]

 İnternet: www.bilgeoguz.com.tr     

**

Ön Bilgi:

OKULLARIMIZDA OKUTULAN KİTAPLARDA TÜRKLERİN NASIL MÜSLÜMAN OLDUKLARINA DÂİR BİLGİLER YETERSİZDİR. NE SEBEPLEDİR BİLİNMEZ, 644DEN 751E HATTA 922 VEYA 950 YILINA KADAR GEÇEN DÖNEM, KARANLIKTA BIRAKILMIŞ VEYA KARARTILMIŞTIR. TÜRK-İSLAM KÜLTÜRÜNE YABANCI OLANLAR VE MESÂFELİ DURANLAR FIRSATTAN YARARLANARAK MESELEYİ YANLIŞ BİR KANALA YÖNLENDİRMİŞLERDİR. ELİNİZDE BULUNDURDUĞUNUZ KİTAPTA TÜRKLERİN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞINDAN İSLAMİYETLE İLK TEMASLARINA KADAR GEÇEN DÖNEMİN ÖZETİ VERİLMİŞ, TÜRKLERİN NASIL MÜSLÜMAN OLDUĞU EN İNCE DETAYLARI İLE ANLATILMIŞ, EN KÜÇÜK BİR KARANLIK ALAN KALMAYACAK ŞEKİLDE DOĞRU BİLGİLER OKUYUCUYA SUNULMUŞTUR. 

Eserin Künyesi:

 

 

Yayınevi  :

 

Barkod  :

9786054599417
 

Yazar  :

 

Editör  :

Mustafa Erdem Kafkaslıoğlu
 

Baskı Sayısı  :

1.Baskı
 

Basım Yılı  :

2013
 

Sayfa Sayısı  :

485
 

Kağıt Cinsi  :

2.Hamur
 

En-Boy-Yükseklik  :

14 X 22 X 3

 

**

Satın Alabileceğiniz yerler:

http://www.kitapnehri.com/k/802635/turkler_nasil_ve_nicin_musluman_oldu_oguz_cetinoglu.htm

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=645034

http://www.maxkitap.com/turkler-nasil-ve-nicin-musluman-oldu

http://www.dr.com.tr/Kitap/Turkler-Nasil-ve-Nicin-Musluman-Oldu/Oguz-Cetinoglu/Arastirma-Tarih/Tarih/Turk-Tarihi/urunno=0000000437558

http://www.okuoku.com/kitap/turkler-nasil-ve-nicin-musluman-oldu-oguz-cetinoglu-205340.html

http://www.finalpazarlama.com/kitap/bilgeoguz-yayinlari/turkler-nasil-ve-nicin-musluman-oldu/010161195

( Türkler Nasıl Ve Niçin Müslüman Oldu? Oğuz Çetinoğlu başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 17.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.