Yüce Rabbimiz  inanan ve ilahi rızaya uygun işler yapan kullarına ebediyen kalacakları Cenneti vaat etmiştir.Cennette akla hayale gelmeyen başka nimetlerinde olduğu Kur'an da vurgulanmaktadır.

Sözlükte''bitki ve ağaçlarla örtülü yer ve bahçe''anlamına gelen cennet,dini literatürde ,iman edip salih amel işleyenlere,ahirette vaad edilen nimet ve mükafat yurdu demektir.Kur'an-ı Kerim'de cennet için çeşitli isimler kullanılmıştır:adn cenneti,firdevs cenneti,naim cenneti,daru'l-huld(ebedilik yurdu),daru's-selam(esenlik yurdu),daru'l-mukame(ebedi durulacak yer),ve makam-ı emin(güvenilir makam).

Kur'an'ın beyanına göre,Cennet bahçeleri yemyeşildir(Rahman,55/54)Bahçelerin altından ırmaklar akar,(Ra'd,13/35)Orada saraylar ve köşkler vardır,(Tevbe,9/72)Köşklerin bahçelerinde ağaçlar,,meyveler,rengarenk çiçekler bulunur,(Rahman,55/48)Cennette müminler inci ve altın süslemeli ipek elbiseler içinde (Hac,22/23),tahtlarda otururlar,(Kehf,18/31)gölgeleri hiç eksik olmayan ağaçların dalları altında,yemişlere erişirler(İnsan,76/14)Uşaklar onlara şerbet,(Saffat,37/45-46)meyve ve kızarmış kuş eti ikram ederler.(Vakı'a,56/17-21)Cennetlikler sudan,sütten ve baldan pınarların(Muhammed,47/15)yanında eğlenirler(Hicr,15/45)Fakat onlar bilirler ki,bu nimetlerden daha güzel olan,Allah'ın sevgisini kazanmış olmaktır,(Tevbe,9/72).[Diyanet Takvimi,16,Nisan]

Cennette;bakanlara hoş görünen içenlere zevk veren nehirler ve sular,süzme baldan ırmaklar(Muhammed,47/15),tatlı su pınarları(insan,76/18)sarhoş etmeyen,içenlere zevk veren ve bembeyaz bir kaynaktan çıkan içkiler(saffat,37/45-47),çeşitli meyveler,hurmalar,nar ağaçları(Rahman,55/60),bağlar(Nebe,78/32),sedir ağaçları ve salkımlı muz ağaçları(vakı'a,56/28-29)ince ve kalın ipek elbiseler(Kehf,18/31;insan,76/21),altın süsler(Kehf,18/21,Hac,22/23;Fatır,35/33)güzel meskenler,hiçbir yorgunluk ve zahmet vermeyen(Hicr,15/47-48),boş ve yalan söz işitilmeyen sonsuz nimet ve güzellikler(Nebe,78/35)(D.İ.B,Dini Kavramlar SÖZLÜĞÜ,S96)

Bakara Suresi ayet 25:Yüce Rabbimiz:
''[Ey Muhammed]İman edip iyi amel işleyenleri altlarından ırmaklar akan Cennetlerle müjdele.Cennet'te kendilerine rızık olarak her meyve verildiğinde;-Bu daha önce de rızıklandığımız meyvedir-derler.Onlara birbirine benzeyen rızıklar verilmiştir.Onlara Cennet'te Mütahhara eşler vardır.Orada ebedide kalacaklardır.''buyurmaktadır.

Hadislerde Cennet Kadınları:

Allah'ın Rasulu şöyle buyurur:

''Cennetliklerin kadınları(içinde öyle)kadın vardır ki,bacağının beyazlığı yetmiş kat ince giyisi altından bile iliği görünürcesine görülür.İşte bu özellik Allah'ın''Onlar Yakut ve Mercan gibidirler.''buyurarak açıkladığı özelliktir.[Bilirsiniz]yakut bir taştır.İçinden  bir ip geçirip eline alsan saydamlığı sebebiyle içinden geçirdiğin ipi görürsün(S.Tirmizi Hn.2535,ET_Tac5/416,M.i.Kesir3/423)

''...Cennet kadınlarından biri yeryüzüne doğsaydı bütün yer yüzünü aydınlatırdı.Yeryüzünün bütününe hoş kokular yayardı.Onlardan birinin baş örtüsü dünyadan ve içindekilerden daha hayırlıdır.''(Buhari K.Rikak B.51(7/204)

Hadislerde  Cennet Erkekleri:

-Salat ve selam üzerine olsun-Allahın Rasulü şöyle buyurur:

[''Cennet'e ilk gireceklerin yüzleri dolunay gibi parlaktır.Onların ardından Cennet'e gireceklerin yüzleri ise semada ki ışık saçıcı yıldız gibi aydınlıktır.Cennetliklerden her birinin  iki eşi olacaktır.Bunların bacaklarının iliği etlerinin altından görünür.Cennette bekar kişi olmıyacaktır.Cennetlik erkekler Cennet'te vucutları kılsız yüzleri sakalsız ve gözleri sürmeli olarak girecektir.Dünya hayatında genç veya yaşlı olarak ölüp de Cennet'e giren Cennetlik'ler oyuz üç yaşına döndürülecektir.Bu yaşın sınırlarını ebediyen aşmıyacaklardır.Cehennem'likler de böyledir.](S.Tirmizi Hn.2537,2548,Et-Tac 5/413,M.İ.Kesir 3/425)


[''Cennetlikler Cennette Melik olan Allah katındaki ölçü ile altmış zira boyunda,Yusuf Peygamberin güzelliğinde ve otuz üç yaşında olacaklardır.Hz Muhammed'in dilini;ebedi arapçayı konuşacaklardır.Vucutları kılsız,yüzleri sakalsız ve gözleri de  sürmeli olacaktır.''Cennet erkekleri her bir eşinin yanına geldiğinde o,eş şöyle diyecektir:
-Cennet'te senden güzel hiçbir varlık yoktur,Cennet'te benim için senden daha sevgili bir kimse yoktur.''](M.İ.Kesir3/435)

'' Rabbim cümlemizi Cennet'e girmeyi Cennet'te cemalini görmeyi nasip eylesin.Rabbim cümlemizi ailemizle beraber Rabbimizin rızasını kazandıracak ameller işlemeyi nasip eylesin(Amin)

SELAM VE DUA İLE

İlyas DOĞRU/KARS



( Cennet Ve Cennet Nimetleri başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 26.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.