İSTANBUL

Evvel Yahya Kemal sever seni.Kendi gökkubbemizsindir sen.öyle de değil misin gerçekten?Her semtini ayrı sever üstad.Bir nazlı sevgilisindir sen ona göre.Bayramlarda seni hep tepeden seyreden Süleymaniyede.dostluğunu kızkulenin annesi Üsküdarda pekiştirir.Baharda kaşanelerine,Erenköyüne gider cananla.Canan ki sensin...

Orhan Veli gözleri kapalı dinler seni.Fıstık ağaçlarından doğar ay.öyle bir havada gelmişsindir ki vazgeçmek mümkün olmamıştır senden.Öylesine sever seni o.

Atilla İlhan sende yaşar hep.Sevgilisiyle beraber ağlardın sen.Ondan çok severdi seni belki de.Şöyle ifade eder bu düşüncesini bir şiirinde,'saçların ıslanacaktı,kış geceleri gibi uzun,tek damla gözyaşı dökmeksizin,mariodolores ağlayacaktı,İstanbul'u yağmur tutacaktı.'

Sait Faikse adalarında kalmayı tercih etmişti.Burgazadanda.Hani şu Marmara denizinde seni tarif eden dört incinden bir tanesinde...

Tevfik Fikret seni bir sis olarak görse bile,en güzel hazinen boğazından,aşiyanından ayrılamazdı.Gözleri hep senin mavi akıntını arardı.

Lale devri edebiyatçıları için zevk ve safaydın.Nedim serv ü revanıya sadabadına çıkardı gazel han olabilmek için.

Haldun Taner Şişhaneye yağmur yağarken hayrandı sana.

Necip fazıl senin mistik yönlerinle şaha kalkardı.Beyoğlun tepinirken ağlardı Karacaahmetin.

Sunay Akına göre çocuğunu asma köprüde sallayan bir anneydin sen.ki süt dolu biberonu kızkulendi s0ğusun diye suya tutulan.O derece merhametliydin,şefkatliydin sen.

Ümit Yaşar için ışık ışıktın.Nazım Hikmetle İlhan Berk hep seni konuşurdu.

Vedat Türkali uzaklardan seni düşünürdü.

Faruk Nafiz tüm milliyetçiliğnde seni bulurdu.

Fazıl Hüsnü sevgisini unutmak için seyrederdi tablolarını,bir camiindeki mermeri.

Behçet Necatigil senin evlerini anlatırdı bize.

Özdemir Asaf o kısa şiirlerinde seninle etkiledi bizi.

Şeyh Galib divan edebiyatını sonlandırırken dahi seni andı.

Sezai Karakoçun yağmurundan sonra büyüyen başağıydın.Monna Rossası gibi.

sahiplerin sultanlar kalemlerinin uçlarında tuttular seni.İkinci Mahmuttan Birinci Ahmet Bahtiye.

Abdülhak Hamitin ve pekçok yazarın romanlarına başkahraman oldun.

ama yanıldı.Kızdın sen de kırıldın sevdiğini ondan aldın.

Daha nice İstanbula aşık İstanbulda aşık vardı.EE dünyanın en güzel şehriydin ne de olsa.

Senin kokun başkaydı.Herkesin sevdiği sen kokardı.sen biz kokardın...

Yıldızdan Ortaköyden bir seyirdin.

Galatadan bir uçuş.

Emirganda bir tekne.

Boğazda bir martı,bir simit ve bir vapur.

Çengelköyde bir yalı.

Bostancıda bir gemi.

Ebemkuşağı gibi rengarenk,işlemeli,çinili,kuleliydin,Çamlıcaydın.

Yeditepeli,saraylıydın...

Çünkü sen ...

...İSTANBULDUN!...

( İstanbul başlıklı yazı pemberüya tarafından 2.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.