1 Eğitimin Bittiği Yerde Yürüyüş Mü Başlıyor
Oldum olası figüranlar ilgimi çekmemiştir. Hep senaristi düşünürüm bir oyun görünce. Bazen de işi biraz daha abartır, senaristin arkasındaki gücü düşünürüm. Bunu ona kim yazdırdı diye...
Herke...s gibi ben de düşündüm bu gün; ayaktakileri, yerdekileri, figüranları, senaristleri...Bu gün senaristleri düşünmek bile istemedi canım aslında. Ağaç..Doğa...Korumak, derken geçmişe gittim. Hatıralarıma...Gözlerim bulandı ama gazdan değil, anılardan...
Birinci hamur kağıdı karalama kağıdı olarak kullanmanın ekonomik terör sayıldığı günlere gittim usulca...
Henüz ortaokul sıralarındaydım. Yazılı kağıdını dağıtırken öğretmen, israf olmasın diye sarı teksir kağıdı kullanırdı. Derdi ki; "Çok uzun cümleler kurmayın, bir sayfaya sığdırın çocuklar".(Zaten arkada yazacak yer yoktu, arka sayfada başka bir sınıfın geçmiş dönem yazılı sorularının olduğu fotokopi vardı) Ağacı korumayı böyle öğretti öğretmenlerimiz; UYGULAYARAK...
Bunun için de aklımızdan hiç çıkmadı.
Hergün sokaklarda elime tutuşturulan birinci hamur reklam broşürleri, apartman kapısına iliştirilen market dergileri, görünce içimin acıma sebebi bu...
Ya siz gözleri acıyanlar! Sizin de içiniz acıyor mu; AVM' lerde tomar tomar ellerine dolayıp, ıslatmadan çöpe attıkları kalın beyaz tuvalet kağıtlarını görünce? Yoksa onlar başka memleketin ağaçlarından mı yapılıyor? İlla ağacın gözümüzün önünde olması mı lazım, uğruna yürüyüş yapmamız için? Atalarımızın ok meydanları, günümüzün otobanları değil mi? Bu günün kamp alanları da, yarın ki neslin çarşı pazarı olacak. Ama bunu koruyarak nasıl teslim edebiliriz yeni nesillere? Nara atarak mı, gece vakti kepçe tencere vurarak mı, alkol şişeleri ile TC yazarak mı? Yoksa benim öğretmenim gibi uygulayarak mı???
Matematik sorusu çözsün diye çocuğumuzun önüne müsvedde olarak 1.Hamur kağıt yığarak öğretemeyiz ağaç sevgisini. Önce kendimiz inanacağız bağırdığımız şeye, yoksa inandırmak hayli güç oluyor... Senaristi düşünmekten oyunun keyfine varamıyorum...
Devamını Gör

( Eğitimin Bittiği Yerde Yürüyüş Mü Başlıyor başlıklı yazı SelimeYASEN tarafından 2.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.