“Nikâh, günahlara kefarettir, kalpleri de temizler.” Tirmizi

Rûm Sûresi 21. Ayette şöyle buyrulmuştur;

“Kaynaşmanız için size kendi cinsinizden eşler yaratıp aranızda sevgi ve merhamet peyda etmesi O’nun varlığının delillerindendir. Doğrusu bunda iyi düşünen bir kavim için ibretler vardır.”

Evlilik esprilerine başlamadan önce birkaç hususa değinmek istiyorum.

Hepiniz evlilikte saygı ve sevginin gerekli olduğunu anlayış, sabır ve huzurunuz için yapacağınız duanın da bu kurumu güçlendirdiğini bilenlerdensiniz tabiî ki.

Ben sadece önemsiz gibi görünen fakat büyük sorunların çıkmasına neden olan şeyleri maddeler halinde önerdim ve esprilerle örnekledim. Birçoğunuz bir çivi yüzünden bir vatan kaybedildiğini anlatan şiiri biliyorsunuzdur eminim.

Önce kendinizi sonra eşinizi çok iyi tanımalısınız ki evliliğiniz örnek evlilik olsun. Tavsiyem yazdığım maddelerle kendinizi ölçmeniz ve eşinize göstermeden denemeniz…

Evinde huzurlu, ailesiyle mutlu olan kişi iş arkadaşlarıyla da uyumlu ilişkiler kurar. Aile, iş yaşantısı ve kişisel hayat ayrılmaz bir bütündür.

Birçok şey evlilikteki huzura bağlı değil mi? Evlisiniz ya da (Allah korusun) birlikte yaşıyorsunuz; mutlu olmak ve mutlu etmek için, peki sorarım size sadece benim maddelerimi uyguladınız da yine mi olmadı?

Unutmayın ki evlilik devletin de yardımıyla gerçekleştirilen bir rehin alma değildir.
Hepinize kurduğunuz ya da kuracağınız yuvanızda başarılar diliyorum.


Başlayalım mı?

EVLENMEDEN ÖNCE;

1.İyi düşünün. Aradığınız özelliklerden en az üç tanesine sahip mi? (İş, çevre, ahlak, maddi durum, işbirliği, hoşgörü, fiziksel görünüm vs.)

“Hep kokoreç seven biriyle evlenmek istemiştim: seninle evlendim çok mutluyum!”

2.Onu her yönüyle kendinize yakıştırdığınızdan emin olun.

“Yanımda araba çarpmış telefon direği gibi yürüme Hayrullah!”

3.Her şeyi baştan konuşun.

“Bana eski eşinden altı çocuğun olduğunu hiç söylememiştin Saadet!”

DEVAM EDECEK
( Evlilik Esprileri (1) başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 25.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.