Arkadaşlar neler oluyor ne yapıyoruz kendimizi kaybetmişiz,kimse kimseden memnun değil.Herkes bir şeylerden şikâyetçi,hiç şükretmiyoruz,yetinmeyi bilmiyoruz.Her şeyi unutmuş , nefsimizin peşinde birbirimize düşmüşüz....

Oysa neleroluyor hayatta, şöyle bir etrafımıza bakalım.Sokaklar aç çocuklarla dolu,din kardeşlerimiz zulüm altında,felâketler üst üste geliyor.Rabbimin bir uyarısı değil mi tüm bunlar?Lütfen kendimize gelelim...Bakın zulüm altındaki kardeşlerimize, omuz omuza mücadele veriyorlar, aynı şeyler bizim başımıza gelse bizlerde öyle yapmıycakmıyız,birbirimizle kenetlenip iman gücümüzle, el ele,kol kola,omuz omuza gelmiycek miyiz?Neyi paylaşamıyoruz, huzurlu bir hayat içinde düşünmemiz gereken o kadar çok şey var ki herkes birilerini birşeyleri yanlış anlıyor,halbuki ortada hiç bir sorun yok.Bizler kardeşiz, hayatın her alanında birlikte bir şeyler paylaşmak çok güzel.Issız bir adada tek başımıza olduğumuzu düşünelim.Her şey elimizin altında olsun,hadi bir de üstüne üstlük lüks olsun.Tek başımıza ve paylaşımsız ne kadar sıkıcı olurdu değil mi? Bir çiçek uzatıp karşımızdakinin buna memnun olduğunu, onun kokusunu içine çekip çokı beğeniğini söyleyip gülümsemesini görmek yüzündeki o tebessüm her şeye değmez mi?Sevgiyi hüznü, acıyı, çileyi paylaşmak da böyle değil mi?Ağlayanla birlikte ağlamak yerine,gözyaşlarını gülücüğe çevirmek hoş olmaz mı?Rabbim bir ayet_i Kerîmesi'nde şöyle buyuruyor:" Ben sizleri yarattım birbirinizle tanışasınız yarışasınız diye" Birbirimizi seveceğiz ,elbette ki başarılı olmak adına yarışacağız ama hırsla değil imrenerek...Güzel olan şeylerin hakkını vereceğiz.Eleştireceğiz olumlu veya olumsuz ama dozu aşmadan.Bunlar insan olmanın gerekleri, vazgeçilmez unsurlarımız...

Ama gelin daha iyi, daha huzurlu güzel bir gelecek için dostça paylaşımlarımızı artıralım.Lütfen hoşgörüyü hayatımızdan eksik etmeyelim...
( Hoşgörü başlıklı yazı Ayşe GÖZELEL tarafından 1.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.