ÖNCELİKLE ŞUNU BİLMELİYİZ Kİ,İNSAN OLARAK BİZLER DOĞUMDAN BAŞLAYIP,BELLİ EVRELERDEN GEÇEREK KENDİMİZE BİR BİREY SORUMLULUĞU YÜKLENENE KADAR ,ÇEVREMİZİN,ÇEVREMİZDEKİLERİN ETKİLERİ ALTINDA TOPLUMDA YER EDEN İNSANLARDIK.FİKİR VE DÜŞÜNCELERİMİZİN ,HER NE KADAR KEDİMİZİN OLDUĞUNU VE BAĞIMSIZ OLDUĞUNU DÜŞÜNSEK DE,ASLINDA SORUMLULUK YAŞINA GELENE KADAR,YADA HAYAT ŞARTLARININ ÜZERİMİZDE ETKİLEDİĞİ ROLÜ ÜSTLENENE KADAR,YA AİLEMİZİN,YA DA ARKADAŞ TOPLULUĞUNUN,SOSYAL VARLIĞINI SÜRDÜREN HER KİŞİNİN ETKİSİNDE KALIYORDUK.İSTESEK TE İSTEMESEK DE FİKİRLERİMİZDE ,ALACAĞIMIZ KARARLARDA VB FALİYETLER DE,ÖNCELİKLE’BAŞKASINA GÖRE ŞEKİL ALMA MODU VARDI.
_AİLEME YAKIŞIR HAL VE HAREKET İÇİNDE OLMALIYIM,
_ALDIĞIM TERBİYE,AHLAK VE EDİNDİĞİM KURALLARA GÖRE YAPTIĞIM OLMAZ,
BÖYLE YAPARSAM DIŞLANIRIM ? DIŞLANIRMIYIM?
_EĞER KENDİ KARARLARIMLA ADIM ATARSAM ,UMURSAMAZ DERLER.VB KORKULAR.......
VE DAHASI BENZERİ İÇ _DIŞ TOPLUM İLE BİREYİN KENDİ ARASINDA GEÇEN KUŞKULAR..

HEP KÜÇÜKLÜKTEN BAŞLAYAN ASLINDA BASKI SÖZ KONUSU GÖZE ÇARPIYOR,
’BASKI’DENİLEN ŞEY NEDENSE TOPLUMUMUZDA HEP İLLAKİ BİR YOĞUN KISITLAMA,YASAKLAMA,KARŞI GELME,İRDELEME,SÜREKLİ ENGELLEYİCİ HAL VE TAVIR SERGİLEME OLARAK BİLİNSE DE,HİÇ KİMSE YAPTIKLARININ KABULÜNDE DEĞİLLER.
_NE YANİ BASKI DİYORSUN DA HER GÜN DÖVÜYORMUYUZ...
_NE YANİ SANA KAPIYIMI KİLİTLİYORUZ,
BİR SÜRÜ KENDİNİ AVUTUCU TAVIRLARI ÖNE SÜREREK O HAL İÇİNDE OLMADIKLARINI KENDİLERİNE VE KARŞISINDAKİNE İNANDIRMAYA ÇALIŞIR BİR SÖZLÜ BASKI UYGULAR HALE GELİR.
ASIL BASKININ GÖSTERGESİ DE BUDUR.
...
...
....
TEMELDEN GELEN EKSİKLİKLER KİŞİDE İLERLEYEN ZAMANLA,ŞEKİLLENEN KİŞİLİKTE DE ETKİ ALTINDA KALIPTA ARTISI EKSİSİ İLE KİŞİDE YER ETMEYE BAŞLIYOR....
BİREY YETİŞKİNLİK ÇAĞINA GELDİĞİNDE SORUMLULUK YÜKLENDİĞİNDE,HEP BİR ZORLANMA,ŞİKAYET EDİNME GİBİ GEREK RUHEN GEREK FİZYOLOJİK TEPKİLER GÖSTERMEYE BAŞLICAKTIR,BUDA O KİŞİDE HAYATINDA ALACAĞI KARARLARDA HEP ÖNÜNE BİR KORKU ,EKSİKLİK,KAYGI VB DUYGULARA YER AÇICAKTIR.BİR NEVİ SAĞLIKSIZ YAŞAM SÜRDÜRDÜĞÜ GİBİ SONRASI İÇİNDE İYİ SONUÇLAR ELDEEDEMEYECEĞİ KARGAŞADA BULUNACAKTIR.
...
BİREYİN KENDİ ZEVKLERİ,FİKİRLERİ,KENDINE ÖZGÜ EDİNDİĞİ BİR ŞEKİL OLUŞTURMUŞTUR ARTIK,BUNUN İZİNDE BİR YAŞAM SÜRMEK İSTEMESİ EN TABİ HAKKIDIR.İNSANLAR KENDİ İSTEMLERİ DOĞRULTUSUNDA YAŞAYAMADIKTAN SONRA NE ANLAMI VARDIR.
AMA(YANLIŞLARDAN AYIKLANMIŞ BİR SEÇİM DOĞRULTUSUN DA,EMİN KARARLAR OLMASI KOŞUŞUYLA)
KENDİNE BENZER ARKADAŞLIKLAR KURMA ÇABASI,AYNI ZEVKLERİ,DÜŞÜNCELERİ PAYLAŞABİLECEĞİ,HOŞGÖRÜ GÖSTEREBİLECEĞİ VE GÖREBİLECEĞİ ,KARŞILIKLI OLUMLU DUYGULAR BARINDIRAN İNSANLARLA İLETİŞİM KURMAK İSTEYECEKTİR.DOĞRU OLANDA BUDUR.
MECBURİYETTEN ,YADA BASKIDAN KİMSE BİRİLERİNE MUHTAÇ OLMAMALIDIR.,,,,
YADA AMAN KONUŞMALIYIM YOKSA ŞU OLUR YOK BU OLUR ’MİLLET ÇEVRE KAYGISI’
GİBİ DÜŞÜNCELER KİŞİNİN KENDİNDEN EMİN OLAN KARARLARINDA BİLE OLDUKÇA ETKİ EDER.
KİŞİDE SORUN OLMAYA BAŞLAYAN BİR YAŞAM BOZUKLUĞU OLUŞUR.
BUDA ALACAĞI İŞ,EVLİLİK GİBİ ÖNEMLİ KARARLARDA ’GÖZLE GÖRÜLMEYEN YADA KOLAYCA ANLAŞILMAYAN ZARARLARA NEDEN OLACAKTIR.

KİŞİ ÖNCE KENDİNİ DIŞ ETKENLERDEN SOYUTLAMALI,HAYAT HERKESİN KENDİSİNE VERİLEN BİR ROLDÜR,HERKESİN HAYATI KENDİNDEN SORULUR,VE SONRASI İÇİNDE HERKES KENDİNDEN VE YAPTIKLARINDAN MESULDÜR.

TEKKEN DE BİREY MUTLU OLDUĞU GİBİ ÇOKKEN DE OLABİLİR,
TEKKEN DE ZEVK ALDIKLARIYLA MEŞGUL OLUYORSA,ÇOKKEN DE OLABİLİR,
ÖNCESİNDE HAYATINDA YER ETTİRDİĞİ HER NE VARSA,SONRASINDA DA YER ETTİREBİLİR.
AMA DOĞRU SEÇİM YAPARSA ANCAK BUNLARI YAPABİLİR.
DOĞRU KİŞİ,DOĞRU UYUM,DOĞRU ’RUH İKİZİ TABİRİ’
BULMAK ÖNEMLİDİR.
İNSANLARIN ÖNCELERİNDE DUYDUKLARI YAŞADIKLARI OLUMSUZLUKLAR, KAYGILAR,TEREDDÜTLER,ACABALAR,EKSİKLİKLER,....
SONRASINA İŞTE BÖYLE ETKİ EDİYOR.
KİŞİNİN KENDİ ELİNDEDİR ÖNCESİ İLE SONRASI ARASINDAKİ FARKLI OLUMLU YADA OLUMSUZ KILMAK.
KENDİ SEÇİMLERİMİZ,HAYATIMIZIN ÖNCESİNDEKİ KORKULARDA YAPIŞIP KALMASIN.
ÖNCESİNE DAİR ALINAN HER OLUMSUZLUK SONRASINDA MECBURİYETE DÖNÜŞÜR.KENDİMİZ İÇİN DEĞİL ZORLUKTAN YAŞANILASI BİR HAYATA MECBUR KALIRIZ.O ZAMAN NE ZEVK NE RENK NE TAT ALIRIZ.HEP ŞİKAYET EDER,NEDEN BÖYLE OLDU,NEDEN DEĞİŞTİ,NEDEN ESKİSİ GİBİ DEĞİL GİBİ BENZERİ YAKINMALAR DA BULUNURUZ.

OYSA ASLINDA HERŞEY O KADAR AÇIK VE NET Kİ,
BİR İNSAN NE İLE YAŞARSA ,ONLA YAŞA,R ONLA YAŞLANIR ONLA ÖLÜR.
OLUMSUZLUKLAR İYİLERİ AYIRT ETMELİ VE ÇEKİ DÜZEN VERMELİYİZ KENDİMİZE VE HAYATIMIZA...
YOKSA GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN HAYATLARDA HAPİS OLMAYA MAHKUM KALIRIZ.

ÇOK GEÇ OLMADAN,
DURUP DÜŞÜNÜN DERİM....
( Evlilik Öncesi Ve Sonrasında Herşey Değişti (Negatif Değişim Olduğunu Düşünen Bi başlıklı yazı düşünceler tarafından 7.11.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.