AKİF NE YAPTI, ÖYLE Mİ ?

      

     Bu gün İstiklal Marşı’nın kabulünün 93. Yıldönümü

     İstiklal Marşını yazan Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy, Hakk’ın rahmetine kavuşalı 78 yıl oldu.

 

     Her geçen yıllarda O’nu daha iyi anlıyor ve daha çok arıyoruz.

     Milletin dar gününde pes etmeyip ha keza milletinde pes etmemesi için dilinin döndüğünce kürsülerde, kaleminin döndüğünce şiirlerinde milletine “Korkma” diye çağrıda bulunmuş bir aydın kişilikti O.

 

     Hâlbuki o günlerde sözde aydın! Geçinenler yabancı himayesini dillendirirken, O “Yurduma alçakları uğratma sakın/ Siper et gövdeni dursun bu hayâsızca akın” diye kükrüyordu adeta.

 

     2011 yılı O’na izafeten “Mehmet Akif Yılı” ilan edilmişti. O günlerde ‘Milletimin Kutup Yıldızı’ başlıklı yazımda:

 

“Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’da milletimizin kutup yıldızı gibidir. Çünkü milletinin dertlerini derdi bilmiş, hiçbir zaman kendi sıkıntılarını öne çıkarmamıştır. Her daim ülkesinin her alanda güçlü olmasını arzulamış, gelişmiş ülkesiyle milletinin diğer ülkelere örnek olması ve öncülük etmesi gerektiğini vurgulayarak hayatı boyunca bu yolda çabalamıştır.” Diye yazmıştım.

 

     Ertesi günlerde “Akif de kimmiş” diyenlere şahit olunca;

 

“Akif kimmiş deme sakın

Yurdumun gülüdür Akif

Tarihe şöyle bir bakın

Mazlumun dilidir Akif”

 

diye başlayan bir şiir yazmıştım.

 

     Bu gün “Akif de kimmiş, ne yapmış?” diyenlere gönlümden gelenleri dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım. Dileğim artık kendilerine gelirler, kimin ne olduğunu anlarlar…

 

MEHMET AKİF ERSOY

 

Gelen büyük tehlikeyi

Sezdi Mehmet Akif Ersoy

Baştan baş tüm ülkeyi

Gezdi Mehmet Akif Ersoy

 

Aydındır diyeceğimiz

Belki son göreceğimiz

Peşinden gideceğimiz

İzdi Mehmet Akif Ersoy

 

Düşmanlar kudurup, azıp

‘Hasta’ diye mezar kazıp

Kadeh kaldırırken… Yazıp,

Çizdi Mehmet Akif Ersoy

 

Çok şey dedi şuyu, buyu

Tınmadı dedikoduyu

Millete çöken korkuyu

Ezdi Mehmet Akif Ersoy

 

Gözyaşını katıp suya

Bakarken Gelibolu’ya

Gizlici Anadolu’ya

Sızdı Mehmet Akif Ersoy

 

Milletinin birliğine

Dua etti dirliğine

Halkın boş vermişliğine

Kızdı Mehmet Akif Ersoy

 

Hissedip savaş anını

İçine akıtıp kanını

Çanakkale Destanı’nı

Yazdı Mehmet Akif Ersoy

 

Hatırlatıp andımızı

Yücelterek ırkımızı

Beyinlere marşımızı

Kazdı Mehmet Akif Ersoy

 

     Milli Şairimize bu vesile ile Ruhun şad, mekânın Cennet olsun derken; özlemini çektiği Asım’ın neslinin bir çığ gibi çoğalıp gelişlerinin ayak seslerini duyduğumu müjdelemek istiyor, saygılar sunuyorum.

( Akif Ne Yaptı Öyle Mi başlıklı yazı Halil MANUŞ tarafından 12.03.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.