Var olma duygusu ne de müthiş bir şeydir… ’’Ben neden varım? Dünyaya neden geldim?’’ sorusu, insanın sorabileceği bir sorudur. Hatta insan bu soruyu kendine sora sora, delilik vehmine ulaşır-çünkü insanın aklı buna ermez-ve bu soru insanı cinnete kadar sürükler…

       Var olma öyle bir gerçektir ki, yeri gelir insanı doğrulara kavuşturur, ve bazen insanın kendi kendine yalan uydurmasını sağlar. Var olma bir vardır, ve o varın içinde bir var daha vardır…

       Bu var yaratılıştır, ve yaratılış varı, yaratıcının olduğuna işarettir. Yaratıcı da bir vardır… Ama asıl var olan O’dur…

 

Yok da ne demek? O bir var olmak gerek… Tam yokta yoktur, öyleyse yok bir Var’ın var ettiği var. Öyle bir Var ki, o var, gerisi yok, yok da yok! Yokta o Var’ın icadı…

                                                                                                                     Necip Fazıl KISAKÜREK

 

       Evet, yokta bir vardır, bizde varız. Bizi de var olan Yaratıcı yarattı. Bu konuyu böyle düşünmek gerekir. Böyle bilmek, insanların var olmayı çok düşünüp delirme haline girmesini engeller…

 

 

Mustafa İMAN

 

( Var Olma Hakkında başlıklı yazı theşairs tarafından 6/20/2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.