Resmi gerçek boyutunda görmek için tıklayın.

Resmin ismi:  ofh.jpg
Görüntüleme: 0
Büyüklüğü:  55.1 KB (Kilobyte)
ID:	6805

*Araba senin de olsa, direksiyonu bir başkasının eline verdiysen, istesen de vitesi büyültüp küçültemezsin.
*Dünyayı kapitalistlerin eline teslim ederseniz önce keyiflerini sürerler sonra da tüm nimetlerin ve güzelliklerin içine ederler.
*Zenginler yaşatmaz, yaşar.
*Demokrasi elbisesi üzerlerine oturmayan toplumların, şarlatan terzileri vardır.
*Dünya için en büyük tehlike açlar değil, açgözlülerdir.
*Tekrar bazen çok gereklidir; ama hatayı değil.
*Çaresizliğinizi sömüren her kim olursa olsun, bilin ki o sizin düşmanınızdır.
*Kin en tehlikeli mikroptur; insanı yorar, huzursuz yapar, hastalandırır ve öldürür.
*Otoriteye direnenin de, karşı koyanın da otoriteye sahip olmak istemediğini söyleyemem.
*Kimi ruhunu kurtarmak için bedeninden kimi de bedenini kurtarmak için ruhundan vazgeçmek istiyor. Oysa ne beden ruhsuz, ne de ruh bedensiz olabilir.
*Bilgeliğe ulaşmak için çalışan her insan filozoftur.
*Sadece başkalarının fikirlerinden şüphe etmen, sorgulaman yetmez; kendi fikirlerinden de şüphe etmeli ve sorgulamalısın.
*Unutulacağım diye sakın üzülme; hem unutulan sadece sen değilsin ki…
*Tartıştığın kişi terbiyesizse, en sonda söyleyeceği sözü en başta söyler.
*Başkasının gölgesine sığınanın gölgesi bile olmaz.
*Kendine güvenemiyorsan, başkasına nasıl güveneceksin?
*Önce en çok istediğiniz şeyi düşünün, sonra onu elde ettiğinizi düşünün. Hâlâ o şeyi eskisi kadar istiyor musunuz?
*Her kazanç aynı zamanda bir kaybetme ihtimalidir…
*Ne başkalarını bir araç olarak kullan ne de başkalarına bir araç ol.
*Kime sorsan savaşa karşı. Peki, o zaman insanlık tarihi neden savaşlarla dolu ve bu savaşları kim yaptı?
*Fikri söyleyen ölümlü olsa da fikirler ölmez.
*İnsanlar kitap olsaydı, sanırım birçoğunu daha ilk sayfasını bile okumadan kapatıp atardık.
*Ölmeyi önceden öğrenirsen zamanı geldiğinde korku ve acı çekmezsin.
*Koskocaman okyanuslar bile o küçücük su damlacılarından meydana gelmiştir.
*Kadının zor olanı ya da kolay olanı yoktur da, kadınları zor ya da kolay zanneden erkekler vardır.
*Çoban, kavalının sesini koyunların dinlemediğini bilse, hiç o kadar istekli çalar mı?
*İster büyük düşün ister küçük, o kadar önemli değil; yeter ki düşüncen doğrudan, gerçekten yana olsun.
*Sen benim hayal ettiğim kadar güzelsin, daha fazla değil.
*Çocuklara nasihat verecekseniz, bunu onlara hissettirmeden yapın. Eğer nasihat verdiğinizi anlarlarsa sizi can kulağı ile dinlemeyeceklerdir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
( Düşündüren Sözler-20 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 14.07.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.