TEŞEKKÜR  //

 

Bir iyiliğe

yardıma

olumlu bir söz ve davranışa

centilmenliğe, sürprize, jeste vb.. karşılık olarak

çok sık kullandığımız şükran ve memnuniyet ifadesidir teşekkür etmek.

 

Bu durumlarda karşımızdaki insana “ teşekkür ederim” deriz anında.

“teşekkür ederim” ile “teşekkür ediyorum” arasında zaman ve anlam farkı var oysa.

 

Birinci söylem, geniş zamandadır ki, “sana teşekkür edeceğim ama şimdi değil, belki hiçbir zamanda, ya da gelecekte, herhangi bir zamanda” anlamında oluyor.

Oysa biz, karşımızdaki insana şimdi teşekkür etmiş oluyoruz ki, amacımızda buydu zaten.

 

Yani işin doğrusu

“teşekkür ederim” değil “teşekkür ediyorum”  olmalıdır …

 

 Bu konu basit bir ayrıntı gibi görülse de, dilimizi doğru ve kurallı kullanmada önemli bir detay olarak görmeliyiz …

 

 

*muzaffer yıldırım

 

( Teşekkür başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 29.11.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.