NEŞE CÖMERT’İN

ŞAİR AHMET AYAZ

İLE ROPORTAJI

 

Gaziantep Güneş Gazetesi   01 Aralık  2014

 

 

1-Sn. Ahmet AYAZ; Türk Edebiyatına yaptığınız katkıları bilenler bilir. Yetişen yeni nesil şair-yazarlarına tavsiyeleriniz var mı?

 

Ayaz, Benim nesir yazılarım, öykülerim var ama, yazarlık konusunda konuşmaya kendimi yetersiz buluyorum.. Şiire gelince, çok okusunlar, Türk şiirine ihanet edenleri kendilerine örnek almasınlar. Her zaman ki dediğim gibi, Bedri Rahmiyi, Karakoçları, beş hececileri, Arif Nihat Asyayı okusunlar derim.

2- Sn. Ahmet AYAZ; Geçtiğimiz yıllardaki edebiyat akımlarını incelediğimizde, bugün için Ülkemizde Edebiyat /Kültür/Sanat adına neden yeterli gelişme gösterilmedi sizce?

 

Ayaz, Ülkemizde yazanlar okuyanlardan daha  çok desem yeri var. Vatandaşlar okuma heveslisi değil, yazma heveslisilerdir. Ekmeden biçilmez. Okuyup şiiri taaanıdıktan sonra yazılır. Ben Ankara  Üniversitesine bağlı TÖMER’in yayınladığı derginin yazı kurulunda bulundum. Edebiyat öğretmenlerimizin şiir diye yazıp gönderdikleri yazıları okuyunca. onların adına ben utanırdım. Gaziantep'te edebiyattan anlayan edebiyat öğretmenlerimizde elbet vardır.

3- Sn. Ahmet AYAZ; Günümüz gençliğinin Edebiyat’a-şiire bakışını nasıl değerlendiriyorsunuz?

 

Boşlar demeye dilim varmıyor. Allah’a bin şükürler olsun, şiir meraklısı bir çocuğum yoktur. Gençler şiir kitabı yapıyorlar içinde şiir yoktur. Bir de imza günü düzenliyorlar. Vallahi onların adına ben utanıyorum. Tatlısese sordular. Oğlunun sanatçı olmasına ne dersiniz? Olursa benim gibi  olmalı dedi. Ben şiire edebiyata karşı  değilim. Ama bu işi  bilip yapmalı. Bilmeden bana şair desinler diye kitap yapılmaz. Yaparlarsa, yaptıkları matbaa baskısı çöpe atılır.

4- Sn. Ahmet AYAZ; Popüler Edebiyat! Kirli Edebiyat diye tabir edilen, günümüz Yazar ve şairlerinin kitapları yok satıyor. Nerede ise 100.000 ve üstü baskılar yapıyorlar. Bana göre geçici, Sizce de bu geçici bir furya mı?

 

Ben yüz binlerin baskısına inanmıyorum. Yukarıda da dediğim gibi, ülkemizde okuyucu sayısının , yazar sayısından az olduğu bir ülkede 100.000 ler satılmaz. Satılması da imkansızdir.

5- Sn. Ahmet AYAZ; Yüzlerce niteliksiz, içi boş kitaplar sürülüyor piyasaya. Her gün yeni şair-yazarlar İmza günlerinde boy gösteriyorlar. Sizce kalıcı olmak bu aşamaları zorunlu mu kılıyor?

 

Masadan kaldırılmayıp da okunacak şiir kitabı çok az.  Orta yerde dolaşanlar siyasetin gücü ile gündemdeler. Asıl gündemde olması gerekenlerin adlarından söz edilmiyor. Kalemi güçlü dostlarım var. Burada adladrından söz edemiyorum. Unuttuğum kayda değer birisi olurda utanırım diye.

6- Sn. Ahmet AYAZ; Edebiyat bir derya. Bu deryanın içinde asil yüreğinizle yıllarca çalışıp, çaba gösterdiniz. Bu ömürlük süre zarfında, en çok içinizi yakan ve sizi en çok mutlu kılan neler oldu?

 

Sızı isimli şiir kitabımı okuduktan sonra beni, rahmetli Bekir Sıtkı Erdoğan’ın telefonla  araması ve dilerim ölünceye kadar yazasınız demesi,. Abdurrahim Karakoç’un üç defa haberim olmadan Vakit Gazetesinde adıımdan söz etmesi,” Askerin türküsü” adlı şiirimin Tuğgeneral Zafe Özkan tarafından bestelettirilerek 10.  P.Tugayı marşı yapılması. Şehitkâmil Belediyesinin Sosyal İşler Müdürü iken,  Hülya Ufacık Hanımefendinin beni arayıp, “Yankılı Sesler adlı şiir kitabımı, Gaziantep Çocuk Yuvası yararına,  basımını sağlayıp, satması ve buna benzerleri.”

7- Kıymetli büyüğüm son olarak; hayatı birkaç cümle içinde tanımlamanızı istesem, ne dersiniz?

 

Yazmak ölümsüzlük derim. Ama bizden öndeki büyükleriimiz gibi  yazarsak Ölünce mezar taşıma aşağıdaki beyitin yazıllmasını isterim.

“İhanet, iftira etme âlime,

Edepsizlik şöhret değil zalime”. İle sözü bitiriyorum.

( Neşe Cömertin Şair Ahmet Ayaz İle Roportaji başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 1.12.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.