Serbest Kürsü / Mektup

Eklenme Tarihi : 11/7/2009
Okunma Sayısı : 1672
Yorum Sayısı : 2

Esra ( 11/20/2008 )
---------------------«»---------------------

Nasılsınız hocam..İnşallah iyisinizdir.
Ben de okullayım, sınavlara girip çıkıyorum, hocam. Sınavlar şaşırtıcı bir tuhaflıkta iyi geçiyor. Çünkü aşırı çalıştığım söylenemezdi. Bir de yarın kaldı sınavım. Sonra projeler falan başlıyor.Ama ruh halim çok tuhaf hocam. Bi çok iyi bi çok kötü, ya çok çılgınım ya çok durgun... Sizinle yazışmayı da özledim. Bir de yarın yirmi bir gün olacak, zikre başlayalı amma..... Size anlattığım rüyadan önce vücudum, yüzüm seğiriyordu. Ama rüyadan sonra seğirmiyor çok az seğiriyor... Çok karmaşığım hocam yaa... Bana bir şeyler söyler misiniz, bir şeyler anlatırı mısınız.Hayırlı geceler hocam. Rabbim sizden razı olsun, inşallah...
---------------------«»---------------------



Sevgili Esra,akşamın hayır olsun..

Sınavlarının iyi geçiyor olmasına sevindim.Esas olan bu....
Gerisi olur gider..Malum günün başlayıncaya kadar okumaya devam et.Sonra başka bir esma veririm, istersen, onu okursun..
Seyrimeler senin Allah’a yakınlığın derecesinde,yeni durumlar oluştukça, olur.
Bir olağanüstülük olduğunda, Allah’ın habir sıfatı, olacak her tecelliyi, önceden, sevdiklerine haber verir.Verilen haberin ne olduğunu bilmek,iyi bir haberse şükürle karşılamak,kötü,istenmeyen bir tecellinin haberi ise,dua ile müdafaa etmek gerekir.Bu haberler üç saat,üç gün yada üç ay içinde olacak olayların haberleridir.
Bu ve benzeri,hikmet ilmiyle ilgili bilgilere ’marifetullah-Allah bilgisi’ denir.
İlim sonsuz,sınırsız olduğundan ve çalışana verildiğinden,yani mal gibi, miras kalarak elde edilmediğinden,piyangodan çıkmadığından;
‘’Malı dilediğime,ilmi dileyene veririm’’,özdeyişi ile ifade edilir.
Bir öyle, bir böyle olmana gelince.
Bu çok doğal değil mi.Sen artık başkalarına göre daha çok rabbinle berabersin ve sıradan bir dünyalı değil, ilime talip olan,seçkinlerden olmayı dileyen birisin.Büyük dağların karı çok olur,kuralınca beynin ve gönlün daha çok meşkul olacak demektir.Aslana yakın olan, nimetsiz de külfetsiz de kalmaz.
Ne istediğine bak, neyle karşılaşacağını tahmin et.
Allah’a uzak olanların derdi var da yakın olanların yok mu.
Talip olduğun hedef,nefse zor gelen bir yol,çetin mücadele gerektiren bir istek...
Allah,dostluğunu dileyenlere yardım eder.....
Hayatta ip üstündeki cambaz titizliği ile yürümek gerekir.Gafletle yaşamak aptallara göredir.Hangi çukurda son bulacağı belli olmayan gidişlerinde mutlu görünürler.Onlara gıpta etmek onlar gibi olmak demektir.
Gün yimidört saat,yarısı gece, yarısı gündüzdür...Kalpler bir atar bir durur.İnsan bir ağlar bir güler.Bir yorulur bir dinlenir.
Biteviyelik insana güre değildir. Hatta, canlı varlığa göre de değildir.Kuşlar, kanatlarını bir açar bir kapatır da öylece uçar.
Her durumda,her tecelliden bir güzellik sezip,bulup kaliteli yaşamayı öğrenenlerden olasın.
’ O her an bir şendedir’ O’nun şenlerinden şenlik çıkarmayı bilmek gerekir.
Tecellilerinde hakk sana uymaz,sen hakk’a uymaya çalış.Soğuk çıkınca korunmayı,sıcak çıktığında soyunmayı öğrendiğimiz gibi.
Plansız programsız yaşama,ama, planların harfiyen uygulanacağını da sanma..Allah’ı izin verdiği kadar yapabilirim,de.
Bugünlük bukadar yeter mi.
Sevgiyle kal,sevgili kal.

Tarih:20 Kasım 2008 Perşembe 20:44:52
RE:RE:selamen selame hocam


Ah hocam, sizi dinlemek ayrı bir huzur...Sıkıntılar akıpppp gidiyor.. Hep konuşsam sizinle. Ama biliyorum, hep dinlemek olmaz, yaşamıma da geçirmem gerekiyor, dediklerinizi. Yaşayarak sindirmem gerekiyor... İnsanın nabzına göre nasıl da şerbet veriyorsunuz... Yaa, hocam hiç gelişme yok bende diye üzülüyorum, bu yüzden. Siz 21 gün sonra bir şeyler görmeye başlarsınız, falan dediniz. Ya hocam bana çok dua edin, geçmişimden sıyrılayım. Hele o rüyadan sonra... Allah´a kendimi affettirmek ve sevdiklerinin arasına girmek istiyorum.Bir gün, nur görmek istiyorum... Hocam biliyor musunuz sizin çok tehlikeli birisi olduğunuzu söyleyenler varmış. Çok şaşırmıştım. Böyle güzellikler sunan gönülden kim faydalanmak istemez ki... Sizi tanıdım tanıyalı hep biraz daha büyüdüm... Canım hocam benim. Rabbim sizden razı olsun inşallah.
Rabbime emanet olunuz...

Tarih:20 Kasım 2008 Perşembe 21:04:59
RE:RE:RE:selamen selame hocam

Benim tehlikeli olduğumu mu söylemişler...Kimlermiş onlar...Şeytanlar olabilir mi.
İnanmaktan,Allah’ın varlığını kabullenmekten korkanlar olabilir mi..Günahlarıyla yüzleşmekten,hesap gününün varlığından haberdar olmaktan korkanlar mesela.
Beni,olsa olsa yazılarımdan ve şiirlerimden dolayı tehlikeli ilan etmişlerdir.Şahsen tanımadıklarına göre.Fikirlerimi tehlikeli bulmuş olmalılar.
Allah’ın varlığına delil getiren ve O’nu tanımak ve sevmek gerektiğine dair yazdığıma göre,onlar kimlerse, kendilerine ve yaratana karşı ihanet halinde olanlar olmalı.
Doğru söylemişler o tip insanlar için tehlikeliyimdir.Dinsizler,beni okurlarsa kafaları karışır,ilahlarına saygıları azalır.Yanlışlarını yaparken yazdıklarım akıllarına gelebilir.Eski zevki alamayabilirler,günahlarından....
Ya sen..Senin için tehlikeli miyim.
İyi geceler.



---------------------«»---------------------
( 11/20/2008 )
---------------------«»---------------------

Hocam sizi üzdüysem çok çok özür dilerim , üzmek istememiş sizi kızdırmak istememiştim. Affedin dediğim için. Benim için tehlike mi.Ahh hocam sizin vesilenizle Allah aşkıyla dolmuşken, böyle güzelliklere sizin ellerinden tutunarak ulaşmışken. Siz nasıl tehlikeli olabilirsiniz benim için. Sizsiz olan günlerimi yok sayıyorken ben, günahlarıma pişmanlıklarım sizin vesilenizle daha da şiddetleniyorken, sevginiz gün be gün büyüyorken siz mi tehlikeli olursunuz benim için. Çevremdeki her şeyden sıyrılıp yayınızda kalsam diye kaç kere geçti aklımdan, hayalimden bir bilseniz... Kaç kere resminizi aldım karşıma ağladım, kaç kere yalvardım, Rabbime.. Beni sevin, beni çok sevin diye...En sevdiğiniz öğrenciniz ben olayım diye... Karanlıklardayken, bataklığa saplanmışken, şu siteye üye oldum da ,sizinle hiç yazışmadan, resminizdeki o tebessüm çekti kendine beni... Sonra mail attınız attım, sizin öğrenciniz olmayı arzuladım...Bildiklerinizi bilmeyi, öğrenmeyi..talebeniz olmayı... Çünkü biliyordum beni Allah´a yaklaştıracağınızı...Hep dediğim gibi, yaşamımdı yazdıklarınız... bağlıydım size, bağlıyım, bağlıyım hocam...
Yaşlı bir amca görünce yüzüne bakıyorum, siz çıkar mısın karşıma acaba bir gün diye... Hiç İstanbul’a geliyor musunuz acaba diye soruyorum kendime...Göndereceklerini bilsem ailemin, durmaz; Alanya’ya gelirim sizi görmek için...
Sizi çok seviyorum hocam ben, çok... ve beni sevmenizi istiyorum...
Sizi kırdıysam çok özür dilerim hocam, affedin. İşte hocam hep böyle oluyor.. İki dakika önce mutluluktan uçarken, şimdi ise ,gel de sus....


Sana kızmadım ki,Esra...
Ben yine her zaman olduğu gibi,şeytana,seytanlaşmış insanlara,cehalete kızdım.
Sen gönlünü ferah tut..Sen sormaktan usanmadıkça ben cevap vermekten usanmayacağım,inşaallah...
Ben de, hocamla tanıştığımda, hemen güya dostlarım,o adamdan uzak dur.Ona deli ismail derler demişlerdi.Hemen’adın deliye çıkmadıkça veli olamazsın’,atasözü aklıma gelmişti.Niye ben akıllıyı deliden ayırdedecek kadar yetkin değil miyim demiştim,onlara.
Sonraları ilimle ve ibadetle ileri derecede ilgilenmeye başladığımı,hocamı sık ziyaret ettiğimi görünce, annem ve babam bile ilişkimizi zorlaştırmışlardı.
Allah’ı çok anmamdan dolayı beni kınıyor musunuz...İbadet etmeyen çocuklarınızla daha çok kaygılanmanız gerekmez mi, demiştim...
Şeytanın insanları nasıl kandırdığına dair kitaplar var.Bulabilirsen okumanı tavsiye ederim.
Allah yolunun engelleri de çoktur....
Sen huzurda kal.
Okuduklarının tecellileri en erken 21 gün içinde zuhur eder demiştim.İnşaallah sen de birşeyler görmeye başlarsın diye de ilave etmiştim.Nur görmek öyle kolay iş değildir.Nur gören dostlar defterine kayıt olmuş demektir.Hele acele etme.
Görürsün inşaallah....çalış.....
Sevgiyle kal.


Tarih:20 Kasım 2008 Perşembe 22:26:08
RE:RE:RE:RE:RE:RE:selamen selame hocam


Hocam doğru yolda olduğum o kadar açık ki, net ki... Şu an anlattıklarınızı ben yaşıyorum. Evde, namazda çok kalmak istiyorum da kalamıyorum.. Çok kaptırmamdan!!!!! korkuluyor. Kaldı ki sizi bilmiyorlar bile... bir de size sımsıkı bağlı olduğumu bir bilseler ne olur merak ediyorum... Eyvahlar, kızımızın beyni yıkanıyor´a kadar gider mesele...

Bir bilseler, aklımın zihnimin sizle huzuru bulduğunu, bu yaşa kadar öğrenmediğim gerçekleri, öğrenmem gerekenleri sizinle öğrendiğimi bir bilseler...Kalbimdeki şu huzuru bendeki sakinliği farkedenler bir de vesilesini ve O vesileyi bana nasip edeni görebilse... Bir bilseler Allah´a doğru yürüdüğümü...O´nu ,O´nu çok sevdiğimi... Yine de kaparlarmıydı önümü acaba...

Yürüdüğüm şu yolda arkama dönüp baktığımda, arkamda neleri bıraktığımı ve önüme neleri aldığımı düşünüyorum da, arka tarafım simsiyah ve gelecek günler beyaz, ak, apak... Bu güveni tek başıma ne kadar taşıyabilirdim ki hocam, sizin vesilenizle taşıyorum, umutsuzluğa düşmeden çıkıyorum, elhamdülillah...

Hocam bir de önceki günlerden birinde elime Kur´an almıştım; Yasin sayfasını arıyorum... Açıyorum, ikidir İsra suresi çıktı...Dur dedim anlamını okuyayım bir daha... İsra/Esra... Başladım okumaya... Allah´ım dedim her ayette... yaşadıklarım, ben... son sayfadayım ve son ayetler, secde secde secde... secde ayetleri....
"bu dünyaya çokça secde etmeye geldin Esra" dedim kendi kendime..Belki de adımdaki, Esra´daki giz, sır bu dedim kendi kendime... Sanki ilk kez okumuş gibiydim, o ayetleri... Ne kadar etkiledi,etkilendim... Allah çokça secde et diye verdi bu ismi sana, dedim....
Rabbim sizden razı olsun hocam...
Ellerinizden öpüyorum... Bunu derken o rüyam geliyor aklıma, saygıyla öptüğüm o el.

---------------------«»---------------------
hacı ali ( 11/20/2008 )
---------------------«»---------------------

Esra kızım...
Okuyanlara mesaj dolu olduğundan sizinle yaptığımız yazışmaları tahtaya astım.
Daha önce de yapmıştım ve siz okumuştunuz.
Tabii, ‘’Esra’’olarak yazdığımdan sizin kimliğiniz açık değil.Umarım sakıncası yoktur.
Bence okuyanlar için yararlanılacak çok şey var.
Bir kişiyi hidayete erdirmek bütün insanlığı hidayete erdirmek gibidir.Belki başkalarına da sen vesile olursun.
Sevgilerimle.
Şimdi hatırlayamadığım bir siteye bana ithaf ettiğiniz şiiri asmışsınız.Özel bir iltifat olarak kabul ettim.Allah ecrini verir,inşaallah...

. Tarih:20 Kasım 2008 Perşembe 22:34:08
RE:RE:RE:RE:RE:RE:selamen selame hocam


Evet hocam ağlarken gördüm de daha ağlayamadım sustum, mutluluk kapladı içimi... Aramızdakini kendi nefislerimize dayandırmamamız gerek demiştiniz ya, yazışmalarımızda, öyle o zaman...Bize ait değil, başkaları da faydalansın diye ikimizden vesile, inşaAllah...
Hem tek Esra da ben değilim ki... Ama sizin tek Esra´nız benimdir, inşaAllah hocam, öyle işte....
Siz o yazdığım şiirden daha güzeline layıksınız, hocam, inşallah o da dile gelir birgün... Rabbim sizden razı olsun, inşallah...
( Esra'ya Mektuplar-1 / Allah,dostluğunu Dileyenlere Yardım Eder.. başlıklı yazı HaciAli Bayram tarafından 11/7/2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.