Yine bir genelleme ile karşınızdayım sevgili dostlarım… Ünlü bir yazarın; “Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen; hem yolunu kaybedersin hem dostunu." şeklinde bir sözüne denk geldim… Bu yazımın konusu da bu söz üzerine olacak…

Yazarın belirttiği söz hem doğru olabilir hem yanlış olabilir… Bizim için önemli olan yer; “Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişirsen" kısmı… Buraya dayanarak önce doğru açıdan sözü inceleyelim… Eğer yola doğru, dürüst, güvenilir insanlarla çıkmış ve yolda bulduğumuz kötü, hain, zalim insanlarla değişirsek; hiç şüphesiz yolumuzu da doğrularımızı da dostlarımızı da kaybedebiliriz… Kendimizi kaybedebiliriz… Hiç dönüşü olmayan çıkmaz bir yoldaki bataklıkta saplanıp kalabiliriz… 

Bu sefer de yanlış açıdan bakalım olaya… Eğer yola çıktığımız kişiler; yalancı, sahtekâr, kendi menfaati için beni her yola sokabilecek, başımı beladan eksik etmeyecek kişilerse ve yolda bulduğum kişiler de benim hatalarımı düzeltmeme yardım edecek, doğru ile yanlış arasındaki ayrımı yapmamı sağlayabilecek kişilerse yola çıktığım kişileri de çıktığım yolu da kaybetmeyi tercih ederim…

Benim niyetim yazarı kötü bir şekilde eleştirmek değil… Lâkin olur a, gün olur devran döner birileri böyle sözleri başka yerlere çekerse diye sadece “Şeytan, ayrıntıda gizlidir…" diyerek olaya bir açıklık getirmek istedim…
 
( Yola Çıktıklarım Ve Yolda Bulduklarım başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 7.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.