Şimdi size hayattan ikişer tane örnek vereceğim…

Bir sağır olanlar vardır bir de duyanlar… Buradan anlaşılması gereken iki şey vardır: Birisinde; kötü, yoldan saptıran inkâra ve isyana teşvik eden sözlere karşı sağır olmak gerektiği, diğerinde ise; iyiye, güzele, tebessüme, huzura neden olacak sözleri duymak gerektiğidir…

Bir körler vardır bir de görenler… Buradan anlaşılması gereken iki şey vardır: Birisinde; aklını çelebilecek, sana zulmü tatlı gösterecek ve daha nice aklına gelebilecek her türlü benzeri musibete karşı kör olman gerektiği, diğerinde ise; başına gelebilecek belalara önceden alabileceğin tedbirleri, sevdiğin kişileri ve sevdiğin şeyler ile daha nice benzeri güzellikleri görmen gerektiğidir…

Bir dilsizler vardır bir de konuşanlar… Buradan anlaşılması gereken de iki şey vardır: Birisinde; ağzından çıkabilecek yalana, iftiraya ve her türlü pis söze karşı dilsiz olman gerektiği, diğerinde ise; nasihati, hoş ve güzel olan her sözü konuşman gerektiğidir…

Aslında bu ikişer örnekler daha da uzatılabilir… Kiminin eli var kiminin yok diye bakabilirsiniz… Kimisi taş yürekli kimisi yufka yürekli diye bakabilirsiniz… Dediğim gibi örnekler epey çoğaltılabilir… O yüzden elimizde var olan ne varsa iyi olarak kullanmak da kötü olarak kullanmak da bizim elimizde iken aslında sahip olduklarımızın ne gibi iyiliklere yaradığını görebilsek daha iyi olabilir…
 
( İkişer Tane Örnek başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 10/25/2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.