Selam sevgili edebiyat dostlarım… Sizinle yine kendisinden hoşlanmadığım bir cümle grubunu paylaşmak istiyorum… 

“Saçı uzun aklı kısa." deyiminden bahsetmek, sizinle bunun üzerine fikir yürütmek istiyorum… Bana çok gülünç geliyor çünkü bence çok saçma bir söz… Aşağılayıcı, kötüleyici yanlarından bahsetmiyorum ki zannediyorum hepiniz bu deyimin kimlere ne amaçla kullanıldığını biliyorsunuz…

Ahh ahh ben bilemiyorum ki insanlarla alay etmek, bazılarının kusurlarıyla hicvetmek ne zevk verir insana? Şüphesiz İblis'in kıvrak zekâsına ait bir oyun; bu davranışların temeli… Ama ne demek, saçı uzun aklı kısa? Hadi diyelim saçı uzunların aklı kısa peki ben neden Albert Einstein'in saçlarını Belgrad Ormanı gibi hatırlıyorum…? Nitekim farkındaysanız yeni Milli Eğitim Bakanı'mızın da saçı uzun… Valla ben onun yerinde olsaydım böyle gereksiz bir deyimi hemen kaldırırdım… 

Mesela Halide Edip Adıvar çok önemli edebiyatçılarımızdan birisidir… Şahsen eserlerini okumuşluğum yok ancak ününü duymuş birisiyim… Ve merak ediyorum madem saçı uzunların aklı kısa olur neden Halide Edip kel değildi? 

Aslında bunlar gibi çok örnek göstermek mümkün… Ana fikri kapmak yeterli aslında… Akıl saçla alakalı olsaydı herkes saçlarını sıfıra vururdu… :) Saygı, selam ve sevgilerimle edebiyat dostlarım…
 
( Saçı Uzunun Aklı başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 5.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu