Eleştiri incelik isteyen bir iştir; kırmadan, suçlamadan, tehdit etmeden, korkutmadan, kişinin eksiklerini ya da hatalarını güzel bir dille anlatabilmektir.
Bence eleştirmek bir sanattır.
Eleştiren kişinin o konuda uzman olması şarttır, 
Kıskançlık, çekememezlik, dışlayıcılık, abartı ve (affınıza sığınarak) yalakalık içermemesi gerekir.
Günümüzde siyaset başta olmak üzere, bu konuya en çok sanat ve edebiyat dünyasında rastlıyoruz.
Bizi ilgilendiren kısım elbette ki EDEBİYAT DÜNYASI' dır.
Benim şu ana kadar konuştuğum bir çok edebiyatçı dostumun bu konudan şikayetçi olduğuna şahit oldum.
Kimse kimsenin yazdığını beğenmiyor, içlerinde inanılmaz bir ego ve yüzlerinde ''En güzelini ben yazarım! '' 
ifadesi.
Yazarlık,şairlik bir meslek değildir. Allah insanlara çeşitli yetenekler vermiştir, yazmak da bu yeteneklerden biridir. Bu, amatör bir ruhla yapılırsa, güzeldir ve anlamlıdır.
Sayfalara sığdıramayacağınız duygularınızı bir kaç satıra sığdırmak size edebiyat kapılarını aralar lakin yeterli değildir.
Yazmaya başladığınız andan itibaren bir kelime için, bir çok kez başkalarının yazdıklarını okumak ve bu alanda daha iyi olmak amacıyla çok fazla araştırmanız gerekir.
İyi niyetli, mütevazı, yazdıklarıyla insanlara ışık tutan kişilerdir muteber olanlar.
Günümüzde hala birbirlerini rakip sanarak, acımasızca eleştiren binlerce şair ve yazarım diyen kişinin çıkardığı kitaplar var. 
Bunların bir çoğu evlerinin bir köşesinde farelere yem oluyor. 
Sorduklarında ''Ben yazarım,basılmış kitabım var!'' diyorlar.
Hiç kimse kusura bakmasın her kitabı olana yazar demediğim gibi ,her şiir yazana da şair diyemiyorum.
Bazı insanlar yeteneklerini geliştirmek amacıyla çabalar, bu kişileri edebiyat dünyamıza kazandırmak için şair ve yazarlara düşen görev; onları eleştirirken daha yapıcı olmak, kırmadan, küstürmeden onların önünü açmaktır.
Yeni bir şair ,ya da yazarın olması kimsenin alanını daraltmaz, bilakis tatlı bir rekabet ortamı yaratarak ,sizin kendinizi daha da geliştirmenizi sağlar.
Herkes en başta bir damladır.
Okyanuslara karışmak için çok fazla yol alması, emek vermesi gerekir.
Bizlere düşen de o çabaya, o emeğe saygı göstermek ve desteklemektir.


Saygılarımla
Sebahat Karagöz


( Eleştiriyi Hakkı İle Yapabilmek başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 17.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.