Bu öyle bildiğiniz sabun köpüğü veya banyo köpüğü değil. Bu bizim oturduğumuz sitede ki komşularımızın köpeğinin adı. Daha beş altı aylık golden retriever cinsi bir köpek. Ne kadar sevimli olduğunu tahmin edersiniz herhalde. Daha sahipleri ile tanışma fırsatı olmamasına rağmen, it, pardon Köpük Hanım bizden ailemizden bir oldu sanki... Kızım da ben de çok seviyoruz. O da bizi görünce deliye dönüyor çıldırıyor sanki...



Geçen pazar tatil günü yine gittik yanına. Çıldırdı çıldırdı mutluluktan. Bağlı olmasına rağmen uzunca bir iple yanımıza geldi. Aman Allah'ım ne numaralar, ne şaklabanlıklar, türlü türlü yere yuvarlanmalar. Çoğu zaman kapıda ki kulübesinde yatıp kalkıyor. Evin delikanlısı bazen alıp gezdiriyor.



Sade o değil oturduğumuz sitede bir dolu kedi ve köpek var. Kızım çok istese de annesini kandıramadığımızdan dolayı bir türlü eve alamıyoruz. Bazen semtimizdeki alışveriş merkezlerine gidince orada ki petshop da bulunan hayvanları uzaktan seviyoruz, biraz da içimiz burkularak...



Köpük Hanım sarı renkli beş altı aylık henüz, ama bir canlı bir canlı. Kızım eline kartopu alıyor havaya atıyor o da yakalıyor, ara ara havlıyor ama mutluluk havlaması bunlar kızgınlıktan değil. Biz de ona öyle alıştık ki görmeden duramıyoruz. Görmedik mi sanki içimizde bir boşluk varmış gibi geliyor. Sonuçta o da bir canlı, her ne kadar zekaları insana göre sınırlı da olsa, hayvan sevildiğini ve ona ilgi gösterdiğimizi anlıyor. Ondan ayrılıp da giderken arkamızdan bir bakışı var melül melül şaşar kalırsınız nerede ise ağlayacak arkamızdan...



Yok, bu gidişle herhalde kızımı fazla tutamayacağım eve hayvan alma konusunda. Annesi evlenince yuva kurunca sen alırsın bizi bulaştırma o işlere ben bakamam, yemesi ile içmesi ile temizliği ile alakadar olamam diyor...



Hayvanlara eziyet edenlere her zaman kızmışımdır. Nerede görsem müdahale ederim. Sonuçta konuşamasa da onlarda Allah'ın yarattığı bir varlık. Yunus Emre'nin dediği gibi''Yaratılmışı severiz yaratandan ötürü"



Sizlerde dikkat edin hayvanlarla olan ilişkilerinize. Kış günü şu günler. Hayvanlar zor yiyecek buluyorlar. Kuşlara ekmek verin, sokak kedilerini, köpeklerini sevin yemek artıklarını önlerine serin fazla bir şey kaybetmez bilakis sevap kazanırsınız...

( Köpük Hanım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.