Evet ne güzel bir şarkıdır akordeon ile bir de güzel çalınır ki değmeyin keyfimize... ''Hoş gelişler ola Mustafa Kemal Paşa.'' Bu türkü ile güzelde oyun oynanır ama bizim konumuz oyun değil tatlı ya da datlı diyelim... Kemalpaşa Tatlısı...


Ta Bursa da okuduğum zamanlardan, seksenli yıllardan, tadını severim Kemalpaşa tatlısının. O zamanlar Bursa'da ne zaman lokantaya girsem yemeğin peşinden bir tabak yerdim. Eeeeee küçük kayınçonun hanımı da Kemalpaşalı olunca illaki iki paket hediyemiz gelmişti bundan bir iki ay önce Bursa'ya gittiğimiz zaman...


Bir türlü hanıma yaptıramamıştım ancak Mübarek Ramazan girince işin şekli değişti haliyle... Hanım "Kan şekerim düştü hala da düşüyor hatta yerlerde sürünüyor da diyebiliriz yapsana şu Kemal olan paşayı midemiz bayram etsin." Hanımda Allah var bir dediğimi iki etmez hemen başladı yapmaya... Birde kaymak olaydı ama onu unuttuk neyse böyle de güzel...


Kız diyetisyen şimdi çok yedim mi hemen müdahale eder. Bende gece kalkar gizlice yerim sahurdan önce ne yapalım. Rahmetli babaanneme çekmişim, O da tatlıyı çok severdi. Çay bardağına beş tane şeker atardı rahmetli... Ben de bir türlü vaz geçemiyorum tatlının her türlüsünden...


Sadece Kemalpaşa ile geçmez zannımca bu Ramazan. Ama yine de ölçüyü kaçırmamak lazım. Bir ara hazır kadayıf alayımda, onu da yaptırayım hatuna... Serotonine tavan yaptırdığım zaman hoşuma gidiyor. Eeeeee! Ne de olsa mutluluk hormonu... Hamur işi tatlılardan mümkün olduğunca uzak durmak, sütlü tatlılar ile sıkı fıkı olmak en güzeli olsa da, tatlı dendiği zaman bende akan sular, akmayan sular hepsi duruyor. En önemlisi Allah ağzımızın tadını bozmasın hiç bir zaman...

( Hoş Gelişler Ola başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.