Kronik böbrek yetmezliği
Böbrek yetmezliği glomeru filtresyon değeri dediğimiz böbrek süzme yeteneğinde azalmaya bağlı olarak solut- sıvı dengesinin ayarlanmasında ilerleyici ve geri dönüşümü olmaksızın bozulmasıdır.Bu bozulma değer olarak 35 ml/dkaltına düşene kadar da belirti vermeyebilir.Belirtilerin başında hızlı oluşan göz altı şişlikleri gelmektedir.Bunun dışında vücut genelinde ödem,idrar miktarında azalma,halsizlik,bulantı kusma ,geceleri başlayan sık idrarar çıkma başlıca belirtiler arasında sayılabilir.
Kronik böbrek yetmezliği birçok nedenle gelişebilir.En sık nedenler 1. sırada diyabet 2. sırada hipertansiyon gelmektedir.Ayrıca polikistik böbrek,fazla ilaç kullanımı ve kanser diğer nedenler arasında sayılabilir.
TABLO türkiyedeki diyaliz hasta sayısı
Bu hastalıkta böbreklerin iyileşme süreci olmadığından ve hayatlarında kısıtlamalar getirdiğinden hastalarımız çeşitli sıkıntılar yaşamaktadır.Özellikle hastaların diyetlerine getirilen kısıtlama başta olmak üzere sosyal pisikolojik ve ekonomik olarakta etkilemektedir.Diyetlerinde tuz ve su kısıtlamaları ,yemeklerinde seçicilik ,hafta da üç gün diyalize girmelerinde doğan sosyal,çalışan hastalar için çalışma saatlerindeki ayarlama zorunluluğu,da ekonomik ve pisikoljik olarak sıkıntı yaşamalarına neden olmaktadır.Bu sıkıntılar sonucu ortaya çıkan ve gün geçtikçehastalar tarafından tercih sebebi olan evde diyaliz yani evhemodiyalizi kavramı gelişmiştir.Bu diyalizde amaç ,hastalarımızın zaman sorunu yaşamadan kendileri için uygun zamanlarda ve daha çok sosyal hayata kavuşmalarına olanak sağlamak,tır.Evhemodiyaliziyle hastalarımızın sosyal ve çalışma hayatlarındaki sıkıntılar bir nebzede olsa hafifletilmekte,aynı zamanda yaşamlarında,da kolaylaşmaya neden olmaktadır.Bir diğer avantajı da toplu alanlarda diyalize girmediklerin,den bulaşıcı hastalıklardan ve salgın hastalıklardan korunmuş olmaktadır.
Kimler ev hemodiyalizi yapabilir dersek özellikle çalışanlar çocuk hastalar yatalak refakatçi eşliğinde, merkeze ulaşımı zor olan hastalar sayılabilir.Bunun yanı sıra hasta seçiminde birçok faktör önemlidir,hastanın medikal durumu örneğin sorunsuz ve iyi bir vasküler girişim yolu olması ciddi bir kardiyak sorunu olmaması ,evlilik durumu uyum yeteneği ,öğrenme yeteneği,yardımcı bir yakınının veya ücretli bir yardımcının varlığı..gibi
Diyaliz ekipmanı sistem olarak taşınabilir olduğundan ev değişiklikleri yada kirada oturmak sorun teşkil etmektedir.Sağlık bakanlığı tarafından destekli olduğundan kurulum ve ekipman tedariğinde hastalara her hangi bir maliyet çıkarmamaktadır.Kullandıkları tüm malzemeler aylık olarak evlerine düzenli olarak tedarik edilmekte olup hastaların kan tahlilleri ve doktor kontrolleri de aylık ziyaretlerle gerçekleştirilmektedir .Ev hemodiyalizine geçme sürecinde ise hasta bize bu taleple geldiğide daha önce belirttiğimiz kriterlere uyum sağlıyorsa 2 ayı aşkın bir süre zarfında hastayı eğitime tabi utup makine,cihazlar ve iğne giriş yolu ile ilgili konuları öğrenmesini sağlamaktayız.Bu dönemi başarılı bir şekilde geçen hastaların evlerine gözetimimiz altında tedavisini gerçekleştirmesi sağlanmaktadır .Bu dönem de de herhangi bir sıkıntı yaşamayan hasta artık kendi istediği zaman ve sürede diyalizini gerçekleştirebilecektir
( Böbrek Yetmezliği başlıklı yazı cahitaluc tarafından 23.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.