Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 3.03.2017
Okunma Sayısı : 2297
Yorum Sayısı : 0
Dayanaksız bilgi, suçlamaya, ceza da zarar vermeye dönüşmemeli
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

     Şimdi bu başlık altında, amatör ve korsan(!)
hukuk bilgimle, hem de kırk tane kaynak dipnot ile, ikiyüz sayfa yazı yazabilirim. Ama siz bunu okumakta zorlanırsınız ve sonunu okurken baş kısmını unutursunuz.
     Konunun, vicdani ve felsefi boyutunu kısaca vurgulayacağım, bu tohum ile dilerseniz orman bile üretebilirsiniz.
     Bir kişiye, dedikodu ve rivayet yolu ile suç isnat ediliyorsa, pratik hukuk bilgimiz yoksa, en azından vicdanen şunları sorgulayabiliriz:
✔ suçu nedir?
✔ tanımlanan suçun, kanunlarda yeri var            mıdır?
✔ eylemi, söylemi dahil geçerli suç delilleri nelerdir?
✔ suç ortakları varsa, kimdir?
✔ suçtan mağdur olan var mıdır?
✔ hakkında kesinleşmiş bir hüküm var mıdır?
✔ suçlamayı yüzüne karşı söyleyip, savunma hakkı verdin mi?
   Bu soruların gerçek cevabı, hakkaniyetin ve sağduyunun sesi olacaktır. Masum insanı suçlamak, işin hukuki ve dini boyutu bir yana, gerçek suçlulara zaman kazandıracak ve toplumsal bir problemin maskelenmesine destek vermiş olacağız.
     Bize yapılmasını istemediğimiz yakışıksız bir ithamı, başkasına da yapmamak; empatik, insani, duyarlı bir karakter sahibi olmanın gereğidir.

03.03.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
www.arm.web.tr
( Dayanaksız Bilgi, Suçlamaya, Ceza Da Zarar Vermeye Dönüşmemeli başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 3.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu