Deneme / Mizah Denemeleri

Eklenme Tarihi : 10.03.2017
Okunma Sayısı : 1765
Yorum Sayısı : 3
Günün Yazısı

Bu Yazı 11.03.2017 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Ambulans  artık  dönüş  yolundaydı  ama  sadece  yolundaydı.  İlerlemesi,  hatta  kıpırdaması  bile  neredeyse  mümkün  değildi.   E-5  Kararayolu  trafikte  öncelikli  araçlarla  dolmuştu  ki  bu  araçların  başında dabakhaneye  bok  yetiştirme telaşında olan  hafriyat  kamyonları  gelmekteydi. İkinci  sırada elbette  ki  ticari  taksiler..Hemen  peşi  sıra  yolcu minibüsleri  ve  servis  araçları,  müteakiben  özel araçlar  ve  son olarak  belediye  otobüsleri...Ambulanslar trafikte  öncelik bakımından  her  zaman  en  son  sırada  yer  alırlardı.

İsmail  başladı  küfretmeye.

-  Hay  bendeki  şansın,  talihin,  kaderin...Ulan  ne  güzel  tombalacılık  yapıp  yolumuzu  buluyorduk.  Neymiş  efendim  helal  kazanç  kutsalmış.  Al  sana  helal  kazanç.  Haydi  şimdi  çık  çıkabilirsen  bu  trafik  keşmekeşinin  içinden.

Cenap  hoca  tam  ''  Söylenme..Allahın  gücüne  gider''  Diyecekti  ki telefonu  çaldı.  Arayan  Göztepe   Eğitim  ve  Araştırma  Hastanesi  Dahiliye  servisi  doktorlarından  Metin  Beydi.  Hastaya  ameliyatı  o  yapacaktı.

-Alooo.  Cenap  Hocam!  Ne  oldu?  bayağı  geciktiniz?  Hastanın  durumu  nasıl?

Cenap  Hoca  arka  tarafa  baktı.  Hastanın  gözlerinde  bariz  bir  kaykılma  söz  konusu  olsa  da  gidici  olup  olmadığı  hakkında  kesin  bir  şey  söylemek mümkün  değildi.

-Hocam  ! Hastada  yer  yer  yamulma  ve  gözlerinde  kaykılma  olsa  da  hali  hazırda  sıhhat  ve  afiyette  diyebiliriz.  Ama  bu trafik  açılmazsa  vaziyet  vahim.  Yani  siz  isterseniz  çam  fıstıklı  irmik  helvası  olayını  başlatabilirsiniz.

Efendim!  Hastanelerde  müthiş  bir  değişim  ve  ve  gelişim  meydana  getiren  hükumet, nasıl  ki acil  servisleri  kız  isteme,  görücü  gelme  merkezleri  olarak  da  kullanıyorsa,  nasıl  ki  hastaların    morallerini  takviye  yanında  cenaze  ve  defin  işlemleri  için  her  hastenede  imam  ve  hafızlar  bulunduruyorsa  aynı  şekilde  hastanede  ebedi  hayata  irtihal  edenler  için  çam  fıstıklı  irmik  helvası  servisine  de  başlamıştı. (  başlamadılarsa  da  bu  yazdan  sonra  başlayacaklarına  adım  gibi  eminim)))))))

-Tamam  Cenap  Hocam.  Ben  Rahime  Hanım'a  söyleyeyim  başlasın  helvaya.  Sizin  getireceğiniz  hastaya  nasip  olmasa  da mutlaka  birilerine  nasip  olur.  Siz  de  acele  etmeye  bakın.

************


Trafik  resmen  kilitlenmişti.  Tuncay  anons  yaptı.

- Lütfen  ambulansa  yol  açın.  Heeeeyy  34 JĞQ..Sana  diyorum.  Sağa  yanaş  da  geçelim.

34 JĞQ  nun  değil  sağa yanaşmak,  kıpırdayacak  durumu  yoktu.  Bu  arada  ambulansın  tam  arkasında bir  hafriyat  kamyonu  şoförü  zart  zart  korna çalarak  ambulansdan  yol  istiyordu.İnanmayacaksınız  ama  evet,  zart  zart  korna  çalarak  ambulansdan  yol  istiyordu  bir  hafriyat  kamyonu. 

Tuncay  ''  la  havle  vela  kuvvete,  illa  billah''  dedi.  Kamyon  hâla  korna  çalmaya  devam  edince  bir kez  daha  '' la  havle  vela  kuvvete  illa  billah''  Dedi.  Bu durum  üçüncü  kez  tekrarlanıp  kamyonun  şoförü  bir  de  ''  Ulan  yol  versene  hırbo''  demez  mi?  Cenap  Hocanın  ''  Evladım  sakinnn''  demesine  aldırmadan ambulansdan  indi.

Tuncay'ın  ambulansdan  indiğini  gören  kamyon  şoförü  de  elinde  bir  levye  demiri  ile  kamyonundan  indi.

İki  dakika  sonra  Cenap  Hoca,  Metin  Hocayı  aradı  telefonla.

-Alooo.  Metin  Hocam.  Yolda  bir  hasta  daha  aldık.
-Allah  Allah.  Durumu  çok  mu  acildi?  nesi  varmış?
-Hocam !  vatandaşın  g.tüne  levye  demiri  kaçmış.  

Metin Hoca  başını  salladı.

-Yahu  kardeşim  ne  oluyor  bu  millete  böyle.  Birinin  boğazına  döner  bıçağı  giriyor,  ötekinin  g.tüne  levye  demiri  kaçıyor.  Daha  neler  göreceğiz  bakalım.

Evet..Şimdi  ambulansda  iki  hasta  vardı.  Doktor  Cenap,  Hemşire  Aysel'e  ''  Kızım !  Bu  hastaya  da  bir  dekstroz  tak. '' Diye talimat  verdi. ( Maksat  gıcıklık  değil mi.  Deniz'e  inat  tansiyonuna  mansiyonuna  baktırmadı ) 

Tuncay  ve  İsmail'in  KANEPEYE  Uzattıkları  hafriyat  kamyonu  şöförünün  (  kanepe  işte.  Sedye  değil.  Bu  ambulans  bildiğiniz  ambulanslardan  değil  zaten ) başının  altına bir  oya kırlent  yerleştirdi  hemşire  Aysel...Kırlent  üzerindeki  oya  tam  bir  sanat  harikasıydı.   Bunu  gören  Hülya  Hanım  atıldı  hemen:

-Kız  o  ne  güzel  dantel  öyle.  Gözün  kör  olmasın  e  mi?  Bunu  nasıl  ördün?  Dur  da  örneğini  alayım.

Aysel  bir  taraftan  elindeki  ören bayan  dantel  kukasından  aldığı  ebruli  ip  ile  dantelin  örneğini  çıkartırken  öte  taraftan  Hülya  Hanıma  cevap  verdi.

-Valla  ben  de  Ezgi  Deniz  Ablamdan  öğrendim.  Bu  işin  asıl  ustası  odur. Ameliyat  yaralarına bile  dikiş  yerine  böyle  teyel  çeker  ya  da üzerine  danteller hazırlar. (  Kehh  kehhh  keeeehhhhh ) 

Bu  arada ambulans  bir  kaç metre  ilerleyebilmiş  ama  sonra  tekrar  durmak  zorunda  kalmıştı.  İsmal  ana  avrat  küfürleri  saydırdırken  Tuncay  yine  anons  yaptı.

- 34  WQX  Lütfen  sağa  yanaşır mısın  kardeşim. 

34 WQX Plakalı  araç  hiç  mi hiç oralı  değildi.  Tuncay  bir  kez  daha  anons  yaptı.

-Heeeyy  sana  söylüyorum  angut.  Sağa  yanaş.Görmüyor  musun  arkandaki  amulansı ?


34 WQX  Plakalı  BMW  den  her halinden  Mafya  elemanı  olduğu  anlaşılan  bir  vatandaş  indi.  Elinde  bir  beyzbol  sopası  vardı.  Anonsun  ambulans  şoförü  İsmail  tarafından  yapıldığını  sanmış,  İsmail'i  de  ufak  tefek  görünce  yanındaki Tuncay'a  hiç  dikkat  etmemişti.  

Öfkeyle  ambulansın  kapısına  yapışıp  çekmeye  başladı.

-Ulan  dürzü !  Sen  kime  angut  diyorsun  bakayım?  Sen  benim  kim  olduğumu biliyor  musun?

İsmail,  bu  ayının  kim  olduğunu  bilmiyordu  ama  aldırmadı.  Zira  Tuncay  ambulansdan  inmeye  hazırlanıyordu  ve  az  sonra  öğreneceklerdi   kim  olduğunu.

Yine  iki  dakika  sonra  Doktor  Cenap ,  Doktor  Metin'i  aradı.

- Alo  hocam.  Bir  hasta  daha  aldık  yolda. 
- Ohoooo.  Korum  böyle  işin  içine.  Kardeşim  siz   Hızır  acil  servis  misiniz  yoksa  E-5  de  servis  yapan  yolcu  minibüsü  mü?  Bunun  nesi  varmış?
-Hocam!  Bu  hastamızın  da  g.tüne  beyzbol  sopası  kaçmış  vaziyette.  Yalnız  hemen  söyleyeyim:  Bu  hastamız  oldukça  saygın  bir  vatandaş.  Kendisi  Baba  Osman'ın  adamıymış.
-Baba  Osman'ın  adamı  mı?   Baba  Osmanın  adamları  sapıktır  ama  böylesi  değil. Yani  onun  adamları  kıçlarına  beyzbol  sopası  sokmazlar.
-Ha  ha  haaaa.  Hocam  o  kısmı  hastaneye  gelince  anlatırım. Kısaca  bu  gün  bizim  Tuncay  fazla  mesai  yapıyor  diyeyim  sen  anla. 

Bu  arada  Kamyon  şoförü  ''  oy  gözüüümmm''  diye  inleyince  BMW li  eleman  dayanamadı.

-Gözünü  boş  ver  de  g.tüne bak  sen.  Koskoca  levye  demiri  girmiş  vaziyette.

Kamyon  şoförü  alaycı bir  bakış  attıktan  sonra  cevap  verdi.

-Dinime  dahl  eden  bari  Müslüman  olsa? Oğlum  sen  kendine  baksana.  Herif  sana  da  beyzbol  sopası  monte  etmiş  ne  haber.

Cevat  bey  de  gözlerini  açtı  ve  bir  şeyler  demeye  çalıştı:

-ahdfğjuyyt mığğğfadcızz  görrttt.

Diğer  iki  hasta  birbirlerine  bakarken  Hülya  Hanım  tercüme etti.

-''Siz  yine iyisiniz.  Bana  üstten  girdi,  alttan  çıktı  diyor.'' ( Bu  da  Deniz'e  inat  yazıldı.  Neymiş  efendim  döner  bıçağı  öyle  üstten  girip  alttan  ucu  çıkmazmış.  Adamın  anatomisi  bozuksa  ben  n'aapıyım. ) 

Onlar  böyle  konuşurlarken  ambulans  zar  zor  Yenisahra  geçidine  kadar  gelebilmişti.  İsmail  az  bir  boşluk  bulup  gaz  pedalına  dokunduğu  anda  yaşlı  bir  kadın -orada  koskoca  bir  üst  geçit  olduğu  halde- birden kendini  caddenin  ortasına  atmasın  mı?  Zavallı  İsmail  ani  bir  frenle kadına  çarpmaktan  son  anda  kurtulsa  da  kadın  hiç  bir şey  olmamış  gibi  yürümeye  devam  edince  Tuncay  dayanamadı  artık.

-Heeey  Teyze !  Nereye  gidiyorsun?

Kadın  yolun  ortasında  durdu. Başındaki  ehramı  az  bir  şey  düzelttikten  sonra  cevap  verdi:

-Vışşşş  sene  ne  çi?  Eltim  cile cidirem. 

Cenap  Hoca  ''  Ah  şu  Erzurumlular''  dedi.  

***************

Efendim, gelişmiş  ve  insan  haklarına  saygılı  ülkelerde  ambulansların   hiç  bir  engele  takılmaksızın  rahatlıkla  ilerleyebilmesi  için  fermuar  modeli  denen  bir  model  uygulanır.  Soldaki resimde  gördüğünüz  beyaz  arac  ambulans.  O  ortadan  gidecek.  Diğer  araçlar  da  fermuar  misali  sağa  ya  da  sola  kaçarak  onun  ortadan  rahat  rahat  gitmesini  sağlayacaklar.  

Bu  tabii  ki  olması  gereken... Soldaki  resimdeki arabalar  arasındaki  mesafeye de  dikkatlice  bakın.  Şimdi  bir  de  bizdeki  duruma yani  sağdaki  resme  bakalım.  Böyle  bir  trafikte  herhangi  bir  aracın  sağa  ya  da  sola  yanaşıp  orta  şeridi  boşaltması  diye  bir  şey  söz  konusu  olabilir  mi?  Dikkat  edecek  olursanız  emniyet  şeridi  bile  dolu.  Yani  vatandaşımız  genelde  şöyle  düşünüyor:  ''Ben  bir  an  önce  evime  ulaşayım  da  herhangi  bir  yer  yanıyorsa  yansın,  herhangi  bir  hasta,  varsın  gebersin.  Yeter  ki  ben  evime  beş  dakika  daha  önce  varayım.''  Bu  saygısızlığı  bir  başka  şekilde  izah  etmek  mümkün  mü?

Hani okullara  trafik  dersleri  kondu.  Hatta  biliyor  musunuz?  Liselerin  12.  Sınıfında  zorunlu  bir  derstir  Trafik  ve  İlk Yardım.  Ancak,  bana  kalırsa  Zorunlu  Trafik  ve  İlkyardım  dersinden  önce  ''Çok  Çok  zorunlu  Saygı  Dersleri''  konmalı  okullara.  Konmasına  konmalı  ama  öyle  baştan savma  da  olmamalı.  Zira  biraz  sonra  okuyacağınız  üzere    Zorunlu  Trafik  ve  özellikle  de  bu  dersin  İlkyardım  konusu  tam  bir  fiyaskodur.

****************

Ambulans,  harala  gürele  santim  santim  de  olsa  ilerleyerek  tam  Göztepe  Köprüsü  civarına  gelmişti ki  yol  bir  kez  daha   tam  anlamıyla  kapandı.  Bu  sefer  yolda  oldukça  büyük  bir  kalabalık  vardı.  Belli  ki  bir  kaza  olmuştu.

İsmail  Mecburen  ambulansı  durdurduğu  anda  Hülya  Hanım  yılların  alışkanlığı  ile  seslendi.

-Şöfor  Bey  lütfen  başka  yolcu  almayın.  Ayol  nefes  alacak  halimiz  kalmadı.

Ambulans  ekibi  Hülya  Hanıma  aldırmadan  arabadan  indi.  Gerçekten  de  yerde  bir  genç  boylu  boyunca  uzanmaktaydı.  Bu  bir  motosiklet  sürücüsüydü ve  gayet  doğal  olarak(!)  ne  kaskı,  ne de  ehliyeti  vardı.  Ona  bindiren  taksinin  şöförü ise  anında  yakalanmış  ve  motosiklet  şoföründen  beter  hale  getirilmişti çevreden  yetişen  hamiyyetperver  vatandaşlar  tarafından.  Hatta  öylesine  bir  dayaktan  geçirilmişti  ki   damarlarında  220 Promil  alkol  olduğu  halde  bir  tek  promil  bile  kalmamıştı.  Neredeyse  tüm  promiller  yerlere dökülmüştü  burnundan  ve  ağzından akan  kanlarla.

Ambulansın  geldiğini  gören  hamiyyetperver  vatandaşlar  yaptıkları  ilk  yardımın (!)  gurur  ve  heyecanı  ile  ambulansa  yöneldiler.

-Ulan  nerede  kaldınız  o..spu  çocukları.  Çocuk ölüyor.  Size  telefon  edeli  bir  saat  oldu.  İki  adımlık  hastaneden  bir  saatte  mi gelinir?

Ambulans  ekibi  daha  ''  Biz  bu  hasta  için  gelmemiştik.  Başka  hastaya  gitmiştik  oradan  dönüyorduk''  Diyemeden  İçlerinden  biri  direkt  İsmail'in  üzerine,  bir  diğeri  Cenap  Hocaya  yöneldi. Biri  de  ''  Vurun  .mına  godumun  gavatlarına ''  Diye  gaz  veriyordu.

Her  zaman  olduğu  gibi  iş  yine  Tuncay'a  kalmıştı.

Beş  dakika  sonra  Tuncay,  İsmail,  Cenap  Hoca  ve  Aysel'de  yer  yer  mevzi  hasarlar  olsa  da  Tuncay'ın  cansiperane  gayretleriyle  karşı  taraftan  dört  kişiyi  daha  ambulansa  almak  zorunda  kaldılar.  

Doktor  Cenap  Bey  son  kez  bir  daha  aradı  Metin  Hocayı.

- Hocam  altı hasta  daha  aldık.  Birisine  araba  çarpmış, birisine hamiyyetperver  vatandaşlarımız  çarpmış  geri  kalan  dördüne  de  Tuncay  çarptı. Haa  bu  arada  Aysel'in  kahramanlıklarını  da  unutmamak  lazım.  Biber  gazı  ile  yaptığı  o  müthiş  savunma  neticesinde  Tuncay'ın  işini  bayağı  kolaylaştırdı. 

Metin  Bey  alışıktı  ambulansların  uğradığı  saldırılara.

-Cenap  Hocam !  Sizlerde  bir  hasar  var  mı?

-Var  hocam  ama  önemsiz.  Bende  bir  sol  göz  morarması  ve  patlamış  bir dudak,  İsmail'de  iki  diş  eksilmesi,  Aysel'de  yolunmuş  bir  tutam  saç...

-Peki Tuncay?

-Hocam !  Onda  bir  iki  hafif  çizik  dışında  hasar  yok. 

*******

Ha  pardon...İlk  yardım  dersleri  demiştik  değil  mi?

Ambulance  oraya  gelene  kadar  o  zavallı  kaza  geçirmiş  çocuğa  soğan  koklatmaktan,   ağzında  biriken  kanı  kussun  diye  tuzlu  su  içirmeye,  sırtlayıp  hastaneye  taşıma  girişiminden,  sol  göğüs  kafesi  kemiklerinden  birini  çatlatıncaya  kadar  kalp  masajına kadar  her  türlü  ilk  yardımı  yapılmıştı  bunca  ilk  yardım  dersi gören hamiyyetperver vatandaşlarımız tarafından.  

Ve  tabii  ki  unutmamak  lazım  en  önemli  ilk  yardımı:  Bol  bol  selfi  çekmişler  hatta  canlı  yayın  yapmışlardı  face  bookta.  

*************

Ambulance,  Göztepe  Eğitim  ve  Araştırma  Hastanesinin  önüne  yanaştıktan  yaklaşık  bir  saat  sonra  acil  serviste  tüm  sağlık  personeli  ve  hasta  yakınlarına  çam  fıstıklı  irmik  helvası ikram edildi.  Maalesef  Cevat  Abi   Hakkın rahmetine  kavuşmuştu.  

Böbrek  rahatsızlığı  sebebiyle  acilde  yatmakta  olan  Sami  Biberoğulları  adlı  yaşlı  hasta  ''  Ulan  Allahınız  yok  mu  sizin?  Bir  lokma irmik  helvası  da  bana  verin''  Dese  de  zavallı  adama  ''Amca  kolunda  serum  var.  Hem  sen  yaşlı  adamsın.  Şimdi  şekerin  yükselir,  tansiyonun  fırlar''  Diyerek  bir  gıdım  bile  vermediler. Oysa  onun -söz  konusu  tatlı  olunca- ruhunu  bile  satacak  kadar  tatlı  delisi  olduğunu,  hiç  bir  tatlı  türünün  onda  en  küçük  bir  rahatsızlık  yaratamayacağını  bilmiyorlardı.  Zavallı  hastanın  tüm  yalvarmaları  boşa  gitti.  Ve  dahi  bu  öykü  bitti. 

( Ambulance. -2- başlıklı yazı Sami Biber tarafından 10.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.