ADEM İLE  HAVVA / NACİ  İLE  NACİYE--- BİLİNENDEN  FARKLI GÖRÜŞLER  --3. BÖLÜM--


Bu bölümde  doğrudan  doğruya  Kur'anın  bize  ne  dediğine  bakalım.  Ancak  bu  bakma  işinde  görmeyi  de  ihmal  etmeyelim.

Şimdi  Hz.  Adem  ile  Hz.  Havva'nın  çocuklarının  cinsel  ilişki  ile  çoğalmış  olamayacağına  ilişkin  görüşlere  geçelim  ve  bir  soru  ile  başlayalım

HZ. ADEM  İLE  HZ.  HAVVA'NIN  ÇOCUKLARI  ARASINDA  BİR  CİNSEL  İLİŞKİ  OLMADIĞINA  DAİR  1. GÖRÜŞ:

SORU:  Melekler  gaybı  bilir  mi?  Yani  ileride  meydana  gelecek  olanı  bilir  mi?  

Sorunun  cevabını doğrudan  doğruya Kur'an-ı  kerim  veriyor  bize.

NEML  SURESİ 65. AYET:  
De ki: “Allah’tan başka göklerde olsun yerde olsun hiç kimse gaybı bilemez.” Onlar ne zaman diriltileceklerini de bilmezler.

Şimdi  konumuzla  ilgisine  gelelim:

Yine  Kur'an-ı  Kerim'de Bakara  Suresinin  30. Ayeti  şöyle  diyor:

BAKARA  SURESİ  30.  AYET

Hani rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Biz seni övgü ile tesbih ederken ve senin kutsallığını dile getirip dururken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birini mi yaratacaksın?” dediler. Allah “Şüphe yok ki, ben sizin bilmediklerinizi bilirim” buyurdu. 

SORU:  İnsan  denen  bir  canlı  henüz  yaratılmadan önce  melekler  insanın  yeryüzünde  fesat  çıkartacak  ve  kan dökecek  bir  canlı  olduğunu  nereden  biliyorlardı? 

Dahası  henüz  insan  denen  canlı  yaratılmamışken  fesat  çıkarmak  ve  kan  dökmek  gibi  kavramları  nereden  biliyorlardı? Böyle  bir  şeyi  bilebilmeleri  için  önlerinde  bir  örnek  olması  gerekmez  miydi?  Yani  birbirlerinin  kanını  döken  ve  yeryüzünde  fesat  çıkaran  insanları  önceden görmüş  olmaları  gerekmez  miydi?  Gerekirdi. 

Bunun  izahı  aslında  bu konunun  en  zor  tarafıdır.  Çünkü  ''Hz. Adem  ve  Hz. Havva'dan da  önce insanlar  yaratılmıştı  ama  bu  insanlar   Hz. Adem  ve  Hz.  Havva'dan  çok  çok farklı idiler. ''  Dediğiniz  anda  hapı  yutarsınız.  Dahası  işin  içine  getirip Evrim  Teorisini  de  sokarlar  ki  altından  kalkabilirsen  kalk. 

Şöyle  düşünün:  Yasalarımıza  göre  bazı  insanlar  ne  suç  işlerlerse  işlesinler  cezadan  muaftırlar  değil  mi?  Bu  insanların  görünüş  olarak  bizden  hiç  bir  farkları  yoktur  ama  cezai  ehliyetleri  de  yoktur. Yani  bir  yerde  onlar  insandan  sayılmazlar.

Yüce  Rabbimiz yer yüzünde  ilk  önce  böyle  varlıklar  yaratmış  peşinden  de  ilk  bilinçli-  sorumlu- düşünebilen insan  olarak  Hz. Adem'i  ve  Hz.  Havva'yı  yaratmış  olamaz  mı?  Hz.  Adem  ve  Havva'nın  çocukları  da  herhangi  bir  ensest  yaşamadan  bu  bilinçsiz-  şuursuz -  cezai  ehliyetleri  olmayan  insanlarla  evlenip  çoğalmış olamazlar  mı?  Böyle  bir  durum   Yukarıda  meallerini verdiğim  iki  ayete ve  insan  fıtratına daha  uygun değil  midir?

Kısaca: Daha  önce  hiç  insan  görmemiş  olan  meleklerin  yaratılacak ilk  insanın  kan  dökücü  ve  fesat  çıkarıcı  varlıklar  olacağını  önceden  bilmelerinin  en  mantıklı  açıklaması  bu  değil  midir? 

Evet  Adem  peygamber  ilk  insandır.  Bunu  inkar  edilemez.  İlk  insan  olmasına  ilk  insandır  ama  Yüce  Rabbimizin  ayette  buyurduğu  gibi  yer yüzünde  kendisine  halife  olabilecek  özelliğe  sahip  olarak  yarattığı  ilk insandır  dersek  ayetlere  ters  bir  şey  söylemiş  olur  muyuz?  Bu  iddiayı  dile  getirenler nazarında hayır.  Benim  nazarımda  da  hayır. ( Ama  yanlış anlaşılmasın  benim  savunduğum  görüş  bu  değildir.  Benim  savunduğum  görüşe  de  ileride  geleceğiz.)  

''Kur'an  ayetlerinin  yorumunun bencesi  sencesi  olmaz''  Denilebilir.  Yahu   muharref  Tevratçası  oluyor  da  senelerce  ilahiyat  eğitimi  almış  insanların bencesi  niçin  olmasın?  Kur'ana  aykırı  bir  şey  mi  söylüyorlar? 

Evet... Yukarıda  yazdıklarımın  bir  benzerini  yıllar  öncesinde  Prof.  Kezban  Hatemi  söyledi  bir  tv  programında  ve  kadın  topa  tutuldu  doğal  olarak.

Topa  tutuldu  ama  '' Sen  şurada  yanlış  yapmışsın.  Sen  şu  noktada  Kur'anın  dışına  çıkmışsın''  denileceği  yerde  ''  Fener  Rum  patrikhanesinin  avukatlığını  yapan  bir  kokonaya  mı  kaldı  bu  konular?''  dendi  ve  o da  baktı  saldırı  hiç  beklemediği  taraftan  geliyor  sesini  kesti. [ Evet  Prof.  Kezban Hatemi  Fener  Rum  Patrikhanesinin  avukatı idi. ] 

Daha  sonra  Yaşar  Nuri  Öztürk  ve  isimlerini  hatırlayamayacağım  başka  bir  iki  hoca da aynı şeyleri  söylediler  ama  çok  tepki  gelince  uzatmadılar  mevzuyu.

*****
2.  GÖRÜŞ: 

Hz. Adem'in  çocukları  birbirleriyle  cinsel  ilişki  yaşayarak  mı  çoğaldı  sorusuna  bir  başka  ve ilginç  yaklaşım da  Alevilerin  bir  kesiminden  gelir (  Tamamı  değil ) 

Alevilerin  büyük  bir  kısmı  aynen  biz  Sünniler  Hz.  Havva'nın  hep  ikiz  çocuk  doğurduğuna  ve  bu  ikiz  çocukların  çaprazlama  bir  şekilde  birbirleriyle  evlendiklerine  inanırlar. ( Bizden  farklı  olarak Hz.  Havva'nın  120 değil 37 kez  hamile  kaldığına  bu  37 hamilelikte  36 kez  ikiz  doğurduğuna  son  doğumunda  ise  tek  evlat  doğurduğuna  inanırlar ki  toplamda  73  çocuk  doğurmuştur  ve  72.5 Millet  sözü  de  buradan  gelir) 

 Ama  bir  kısmında  farklı  bir  inanç  vardır.

NACİ  VE  NACİYE

Alevilerin  bir  kesiminin  inancına  göre  de  Hz.  Adem'in  çocuklarından Kabil'in  Habil'i  öldürmesi  yüzünden  Havva  anamızın  soyu  kirlenmiştir.  İşte  bu  sebeple  Rabbimiz  Cennetten  Naci(Temiz  erkek )   ve  Naciye (  Temiz kadın )  adlı  iki  melek ( Ya da insan ) daha  göndermiş  ve  bunlar  Hz.  Adem  ile  Havva'nın  çocuklarıyla  evlenerek  hem  nesli  bu katliam   lekesinden  kurtarmışlar  hem  de  insan  neslinin  çoğalmasını  sağlamışlardır.  Yani  ensest  denen  bir  olay  söz  konusu  değildir.  [Naci  ve  Naciye  olayı  ya  da  Güruh-u  Naci  adı  verilen durum  aslında  daha  karmaşıktır  ama  özetinin  de  özeti  kısaca  budur.] 

Aslında  hiç de  mantıksız  bir  önerme  değil. Ancak  bunun  dayanağı nedir?  İşte  bu  konuda  yüzyıllardan  beri  dedelerin  anlattıkları  hikayelerden  başka  elimizde bir  kaynak  yok ama  yine  de  haklarında  en  ağır iftira  olarak  mum söndü  gibi  bir  iğrenç  iftirayı  attığımız  Alevi  kardeşlerimizin en  azından bir  kısmının kardeş  kardeşe cinsel ilişkiyi   kabul  etmemesine  karşılık  ben  gibi  Sünni  olanların  ille  de  Adem Peygamber'in  çocuklarının  birbirleriyle  cinsel  ilişkiye  girdiğine  ve  insan  neslinin  bu yolla  çoğaldığına  inanması da  apayrı  bir  garabettir. 

Evet..  Yukarıda da  belirttiğim gibi  bu  görüş de  hiç  mantıksız  değildir  ama  dayanağı  yoktur.  Yani  Kur'anda  hiç  bir  karşılığı  olmadığı  gibi  diğer  kutsal  kitaplarda  da  böyle  bir  şeyden  bahsedilmez.  

Bu  arada  Sünni  İslam  Din  adamları ( Mesela  Nureddin  Yıldız  Hoca )  Güruh-u  Naci  ya  da  Fırka-i  Naciye'nin  ateşten  kurtulmuş  grup - Allah'ın  azap  tehdidinden  kurtulmuş grup  anlamına  geldiğini  söyler  bu  ifadenin  Peygamberimiz  zamanından  beri  var  olduğunu bunun  bir  hedef  olduğunu  öyle  olunması  gereken  grubun  adı  olduğunu  söyler.  Bugünkü  anlamı  ile  ise Müslümanların  bölündüğü-  parçalandığı-  kafirleri  taklit  ettiği - güç  kaybına  uğradığı Kur'an-ı  Kerimin  ihmal  edildiği-  sünnetin  yok  kabul  edildiği  bir  zamanda Ashab-ı  kiram  ciddiyetiyle Kur'ana  ve  sünnete  sarılıp  asla  taviz  vermeyen  grup  olduğunu  söylemektedir. 

****
Başka  görüşler  var  mı  peki?

Olmaz  mı?  Elbette  var.  

Gelecek  bölümde  o  görüşleri  de  ele  alıp  noktalamaya  çalışacağım  inşallah 





( Adem İle Havva / Naci İle Naciye--- Bilinenden Farklı Görüşler --3. Bölüm-- başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.03.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.