Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 18.04.2017
Okunma Sayısı : 1413
Yorum Sayısı : 0
Her adımda bireysel değil, toplumsal fayda hedef olmalı

     Kanunlar; ihtiyaç duyulduğunda bakılan, yasama organınca hazırlanmış, kurallar/hükümler içeren metinlerdir.
İhtiyaç duyduğumuzda bakarız. Hiç ihtiyaç duymuyorsak ne ala. Toplum kendi düzenini kurmuş demektir. Ama her gün gündemdeyse, bazı şeyler iyi gitmiyor olsa gerek.
Sürekli yasa değişiklikleri, peşinden gelen tartışmalar, suç ve suçlu oranlarının yükselmesi, medeniyet terazisinde hangi kefeye koyulacağı malumdur.
     Her huzursuzluk, her kavga, her belirsizlik, ilerleyen toplumların ayağına vurulan bir prangadır. Koşar adım ilerlememiz gerekirken, tepeden bize el sallayanlara yetişmemiz biraz zor görünüyor.
     Politik, sembolik, ideolojik, dinsel ve çıkar eksenli yaklaşımlar, toplumda el üstünde tutulan bir bakış açısı konumuna gelmiş durumda. Buradan hareketle üç parti değiştirip taraftar olabilen baş tacı yapılabiliyorken, takımının renkleri ile uyuşmuyor diye, siyah beyaz bir kediye yan gözle bakılabiliyor.
     Internet, tv ve boş medyanın uyuşturduğu beyinler, kirlettiği vicdanların, samimi bir toplumsal seferberlikle onarılması kaçınılmazdır.
     Arenada matador kazanmıştır ama boğa ölmüştür. Kaplanın üstünde ne kadar dolaşabilir ki bir insan, kaplan da bir gün acıkacaktır.
     Öncelikle, farklı nedenlerle zehirlenmiş, kirlenmiş, hatta tıkanmış yolların, damarların açılması gerekiyor.
18.04.2017
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Her Adımda Bireysel Değil, Toplumsal Fayda Hedef Olmalı başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 18.04.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.