Baharın müjdesi ve bayramı…Hani kırlara gidip, papatyalar arasında koşup oynamak ve oksijen havasına maruz kalarak yürümek var…


Oysa 1977 senesinde, hararetli ve çok kalabalık bir mitingde, kalabalığa yağan kurşunlar… Onlarca ölen, yüzlerce yaralanan… Pikniğe değil, endişe ve korkuyla koşan insanlar vardı orada! Hala dün gibi gözlerimin önünde, aynı görüşten olmamama rağmen, bu haksızca tahrik çok üzmüştü, ağlatmıştı beni. Bu kaostan medet umanlar, 12 eylül darbesiyle bayram ettiler. Yıllar sonra onlardan da hesap soruldu, çok şükür. Ancak, hala anlamadığım, nedir bu mitingi canlandırmanın sevdası ki, acıyı yaşatmanın ne gayesi olabilir ki… Orada toplanarak, olası aynı bir provokasyona sebep olmak ister gibi direniş? Bu sefer kim nemalanacak ki…


Aklına kötülük gelip, kurgulayanlar artık bu memlekette Allah’ın desteği olduğunu görmeliler. İslam için dimdik ayakta, Allah’ın dinini tebliğ etmeye ve tüm Müslüman dünyayı kucaklamaya hazır samimi bir millet var. Gerekirse tankın, merminin, bombanın önünde canını vermeye hazır, Allah için canını ermeye hazır bilinçli bir millet var. Bunu yapan millete, Allah ancak, zaferi ikram eder.   


Artık bu milleti küçümseyip, Avrupa kapılarında, çalışırken memleketlerinde küçümseyenler, Müslüman olmazsa bizden değil deyip, nerdeyse 50 senedir, bizi içlerine almayan Avrupa misyonu da tükenmiştir.  1 Mayısı bahane ederek, her defasından bu işi yapanların arkasında yer alanların yalan söylemesine gerek de yok. Bu bir Mayısta her foyanız ortaya çıkmıştır. Bu bir Mayısta, biz birlik ve beraberlik içinde olursak, kardeşliğimizi perçinlersek, Allah’a olan kulluğumuzu yaşarsak, ileriye dönük ilerlememizde kimse önümüzde duramaz da. Bize engel olan, inanın dış güçler değil, kendimiz… Bize bizden başkası da asla zarar da veremez, asla… 


Artık doğuya gidin gezin… Artık, sahabelerin İslamı tebliğ etmek için gezindiği, peygamberlerin yaşadığı yerleri ziyaret etmek için, ayağa kalkın. Doğuda batı kadar bizim. Üstelik oralarda bizim kültür mirasımız, Ahlat, Malazgirt ve daha nice yerler var. Ahlat ki, Osmanlının kurucusu Osman’ın babası Ertuğrul Gazi’nin doğduğu yer. Malazgirt, Türklerin Anadolu’ya geçiş yeri… Doğudan bizi bu yüzden kopartmaya çalışıyorlar. Bizim Anadoluya yerleşme nedenimizi kesip, tarihimizden uzak tutmak istiyorlar. Gidin doğuya gezin, oraları görün, o ruhu Çanakkale gibi gezerek hissedin. Farz edin ki, Alparslan’sınız, yahut o savaşta erdiniz… O savaşta, Türk ve Kürd’ün omuz omuza aynı emel için Bizanslılar ile savaştığını ve kardeş olduğunu hissedin. Doğudan koptuğumuz yeter artık. Dedikoduları yıkalım, ön yargılardan uzaklaşalım. Kardeş olalım, tıpkı Malazgirt’te olduğu gibi…


Yarın 1 Mayıs… Geçmiş, geçmişte kaldı. Karanlık perdeyi kapatalım. İleriye bakalım. Kardeş kardeşe, el ele, pikniğe gidelim. Tanışalım…  Güvensizliği, ön yargıları yok edelim.  Ülkemde sağ-sol yok, Türk-Kürt yok, Alevi-Sünni yok, falan-filan yok, biz varız tek vücutta. Bu ülke o kadar büyük ve zengin ki, biz birlik olursak, müreffeh ve zenginlik dolu hayat bizim olacak, cennet gibi belki de, inşallah… Haydi bu düşünce ile 1 Mayıs’ı kutlayalım… 


…/Kardeş olalım!


Yarın 1 Mayıs… İçimden geçen tüm dualar, hayır ve huzur içinde bir kutlama olur temennisi içeriyor. Ankara’nın yarın yağmurlu olacağı söyleniyor Meteoroloji Genel Müdürlüğünce. Yani rahmet yağacakmış. Olsun, yağsın… Bizde yağmur altında piknik yaparız, olmaz mı…



Saffet Kuramaz

( 1 Mayıs başlıklı yazı safdeha tarafından 1.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.