Sevgili  İlknur.

Postacı  sana  bu  mektubu  verdiğinde  mutlaka merak  ettin  ''Acaba  kimden '' diye. Kimden  olduğunu  kafana  takma.  Bir  dosttan olduğunu  bil  yeter.

Peki  niçin  yazdım  bu  mektubu  sana?

Hemen  izah  edeyim:

Bu  gün  Cuma  namazı  için  camiye  giderken  bizim  evin  bahçe  duvarında  ne  görsem  iyi?  

Şimdi  daha  da  meraklandın  değil  mi?  Ama  gördüğüm  şeyin -  her  zamanki  gibi  ve  de  sanki  başka  yer  yokmuşcasına-  bizim  duvar  üzerinde çiftleşen  kediler  olmadığını  söyleyebilirim.

Duvarın  üstünde  gördüğüm  şey  Sacit  idi.  

Dur  dur  heyecanlanma.  Sacit  Duvarın  üzerine  çıkmış  filan  değildi.  Eşşeoğlu  eşek  yedinci defa  beyaz  badana  ile  boyadığım  duvarın  üzerine sekizinci  kez  '' Sana  ilk  kez  burada  aşık  oldum  İlknur''  Diye  yazmıştı.  

Heyecanlandın  ve  şu  anda  gözlerinden  kalp  ikonları  fırlıyor  biliyorum.  Lakin  bence  hemen  sevinmesen  iyi  olur. 

Köşeyi  dönünce  ne  görsem  iyi?  

Duvarın  öteki  köşesine  de  ''  Tek ihtiyacım  sevgi''  Diye  yazmış  anasını  biip  biiip  min   pezevengi.  

Şimdi  biliyorum  ona  sövdüğüm  için  bana  çok  kızıyorsun  ama  devam  et  okumaya  lütfen.

Bu  Sacit  aslında  çok  tehlikeli  bir  insan.  Düşün  bir  kere  '' Sana  ilk  kez  burada  aşık  oldum  İlknur''  Diyor  ama  öte  taraftan da  ihtiyacı  olan  şeyin  Sevgi denen  o  şıllık olduğunu  itiraf etmekten  geri  kalmıyor.  Zaten  camiye  giderken  baktım yol  üzerindeki  parkta  Sevgi  ile  aşkın  şarabını  nûş  ediyorlardı. Hem  de  Cuma  Cuma...Anla  yani  ne  kadar  tehlikeli  olduğunu.Yani  ana  tekerlek  Sevgi aslında.  Sen  stepnesin.  

Sevgili  İlknur.

Bunları  sana  namusuna  halel  gelmesin  diye  yazıyorum.  Yani  tamam  bir kaç kez  namusuna  Halil  geldiğini  biliyorum  ama  halel gelmesin  yine  de... Ne  de  olsa  mahallemin  kızısın.  

Bizim  Tuğrul'a  pas  vermedin  de  ne  oldu?  Neymiş efendim  basit  bir  güvenik  görevlisiyle  hayatını  birleştirmek  istemezmişsin.  Lan  gerizekalı .. Senin  Nasa'da  mühendis  sandığın  o Sacit  var  ya  bırak  Nasa'da  mühendis  olmayı  masada  bir  memur  bile  değil.  Nasa'nın  mühendisi olan  birinin  senin  gibi  bir  angutla  ne  işi  olur  hiç düşünmüyor  musun  kuş  beyinli?

Ama  dur.  Daha  bitmedi.

Cuma  namazını  kılıp camiden  çıktıktan  sonra  neler  olduğunu  da  anlatayım  ki  bu  Sacit'in  nasıl  bir  anasının  gözü  olduğunu  iyice  anla.

Namazdan  çıktıktan  sonra  bir  minibüse  atlayıp  Kadıköy'e  doğru  gitmeye  başladım.  Tam  olarak    Uzunçayır  Metrobüs  durağına geldiğimde  ne  görsem  iyi?

Köprü  var  ya  orada.  İşte  o  köprünün  altındaki  duvara  yine  yazmış  bu    Sacit  ''  Sana  ilk  kez  burada  aşık  oldum  Ferhunde''  

Tabii  ki  Ferhunde  kim  tanımıyorum.  Belki  sen  tanırsın.  Neyse...Duvarın  biraz  ilerisine  de  '' Tek  istediğim neşe''  Diye  yazmış.  

Yani  hem  Ferhunde'yi  hem  de  artık  her  kimse  Neşe'yi  birlikte  idare  ediyor  gavat.  Ferhunda  olmazsa  Neşe,  Neşe  olmazsa  Ferhunde...

Şimdi  diyeceksin  ki  ''O  yazıları  Sacit'in  yazdığı  ne  malum?''  Kızım  ben  otuz üç  sene  öğretmenlik  yaptım.  Yazılı  kağıdı  okuya okuya  artık  bir  yazının  kime  ait  olduğu  konusunda  uzman  oldum. O  yazılar  Sacit'e  ait.  Bir  bakışta  anladım  zaten. İnanmazsan  atla  bir  minibüse  kendi  gözlerinle  gör.  Sen  de  bana  hak  vereceksin.

Sonra  efendim  Kadıköy'e  geldim.  Şöyle etrafı  dolaşırken  ne  görsem  iyi?   Bizim  Sacit...Elinde  bir  sprey  boya  ve  tam  olarak  Surp  Tekavor  Ermeni  kilisesinin  önündeki  duvara  '' Sana  tam  burada  aşık  oldum  Bercanuş''  Diye  yazdı.  Tam  yazıyı  tamamladığında  kilisenin  papazı  dışarı çıkınca  tabanı  yanmış  it  gibi  kaçmaya  başladı.  Papaz  efendi  zavallı  da  ''  La  havle  vela  kuvvete  illa  billahil  aliyyül  azim''  Diyerek  öfkeyle  o  yazının  üzerini  tekrar badana  ile  kapattı. Gerçi  papazın  la havle  çekmesine  şaşırmıştım ama  üzerinde  durmadım.  Asıl  önemli  olan  Sacit  denen  itin  yaptıklarıydı. 

Bu  sapığı  daha  sonra  ikindi  namazını  kılmak  için  Osmanağa  camiine  girerken  gördüm.  Camiye  giren  o değil tabii  ki...  Neyse...Caminin  kapısı  önünde  aynen  benim  Duman'a  benzeyen  bir  kedi...Sacit,  kediyi görünce  önce  ''  Ne  kadar  da  Müzeyyen'e  benziyorsun''  dedikten  sonra  caminin  duvarına  ''Sana  ilk  kez  burada  aşık  oldum  Müzeyyen''  Diye  yazdı.  Lakin o  yazıyı  ''Sana  ilk  kez  burada  aşık  oldum  Müezzin''  olarak  okuyan  caminin  müezzini,  Sacit'i  yakaladı  ve  ''  Vay  sapık  köpek  vay''  diyerek  evire  çevire  dövmeye  başladı.  İmam  dışarı çıkıp  da  ''Yeter  Hayrullah  efendi,  hem  senin hem  de  bir mü'min  kardeşimizin abdesti  bozulacak''  demeseydi  gebertecekti  iti. Garibim  imam o  Sacit  denen  itin  hep  cenabet  dolaştığını  nereden  bilsin. Acıdı  köpeğe.  

Haa  cenabet  dedim  de.  Bu  herif  sık  sık  kerhaneye  de  gidiyor.  Kaç  defa  orada  da  gördüm  bu  namussuzu.  Şimdi  diyeceksin  ki  '' Haydi  Sacit  sık  sık  kerhaneye  gidiyor  peki  senin  ne  işin  var  oralarda?''  Deme...Öyle  habis  soruları  aklına  getirme.  Sen  sadece  ben  ne  diyorum, ne  anlatıyorum  ona  odaklan. 

Sonra  efendim,  Kadıköydeki  balıkçılar  sokağından  bir  kilo  sardalya,  iki  tane  de  palamut (  yani Norveç  uskumrusu)  alarak  evin  yolunu  tuttum.  Tam  eve girecekken  yan  komşum  Hayrünisa   Hanım  seslendi.

-Hocam  az  bakar  mısın?

Hayrünisa  Hanım  seslenir  de  bakılmaz  mı?  Gözlerim  Hayrünisa  Hanımın  me  me  lerinde  olmak  üzere  öylece  bakıyorum  ''Ne  diyecek ?'' diye.

-Buyrurun  nur-u  aynım.

Allahtan  kadın  '' Nur-u ayn''  ne  demek  bilmiyor.  Yoksa  şirret  bir  kadındır  '' Sen bana  yazıyon  mu  lan? ''  Diye  ağzımı  yırtar.  Neyse..Bunlar  tabii  ki  konumuzun  dışındaki  olaylar.  

- Hocam.  Bir  konuda  sizin  de  fikrinizi  almak  isterim.  Biliyorsunuz  ben  dul bir  kadınım.

İçimi çeke  çeke  cevap  verdim.

-Aaah  ahhh.  Bilmez  miyim.  Siz  ne  kadar  dul bir  kadınsanız  ben  de  o  derece  dul  bir  erkeğim.  Buyurun  sizi  dinliyorum.

Hayrünisa  Hanım  endişeyle  konuşmasına  devam  etti.

-Hocam !  Bu  Sacit  var  ya.  İşte  bu  Sacit.

-Eee?

-Geçen  gün face  booktan  bana  ''  Sana  ilk  kez  burada  aşık  oldum Hayrünisa''  Diye  yazmış.  Siz  malelleliyi  iyi  tanırsınız.  Sizce  bu  Sacit'in  niyeti  ciddi  olabilir  mi? 

Sevgili İlknur !

Sacit'in  niyeti  elbette  ciddi  olamazdı.  Hele  de  söz  konusu  Hayrünisa  Hanımsa  asla  ciddi  olamazdı.  Dolayısıyla  Hayrünisa  Hanım'ı  öylesine  doldurdum  ki  şu  an  Sacit'i  eline  geçirse  çiğ  çiğ  yiyecek.  Yani anlayacağın  Hayrünisacığımı  Sacit  domuzununun  iğrenç dişlerinden  çekip  aldım  çok  şükür.  Ama  senin  için  hâla  endişeliyim.  

Akıllı  ol  kızım.  O  Sacit  denen  hergele  g.tü  başı  oynayan  namussuzun  teki.  

Haaa  tüm  bunları  o  eşşeoğlu  eşek  yüzünden  sekizinci  kez  duvarı  badanaladığım  için  yazdığımı  sanıyorsan  çok  yanılırsın. Ekmek  musaf  çarpsın  ki  hepsi  doğru.  

Tüm  bu yazdıklarıma  rağmen  hâla  bana  inanmıyorsan  ona  ''  Sacit  !  Madem  beni  o kadar  çok  seviyorsun,  benim  için  intihar  et''  de.  Bakalım  intihar  edecek mi?  Eğer  intihar  edip geberirse  hem  sen  onun  seni  sevdiğini  öğrenmiş  olursun  hem  de  ben  her  ay   bahçe  duvarı  badana  etmekten  kurtulmuş  olurum.  Ne  dersin?  

Selam  ve  sevgilerimle. 

Bir  Dost.

( İlknur'a İspiyon---- '' Sana Tam Burada Aşık Oldum Bercanuş'' başlıklı yazı Sami Biber tarafından 6.05.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.