** Kutsal kitabımız Kur'an' ı Kerim; beşeri hayatın yol göstericisidir Lafzına bakıldığında bu dünyanın nizamı için, bu hayat için gönderilmiştir.Ancak; uyulduğunda ebediyetede hazırlıktır.


** Her geçen anda sonsuzlanacak kapı açılıyor gıcırtılarla aslında. Korkular koyulaşmakta . Ama sağır ve körüz hala.


** Dinleyin rüzgarı, nasılda HU ...HU ! Diye inliyor. Ya denizlerde çırpınan dalgalarda hep aynı ilahi terane. Ya bizler nefes alıp verirken nasıl Hu diyoruz ıslık gibi huşu ile. İşte hayat ! Allah' ı anarak ve anlayarak yaşamak hülasa.


**Sessizliklerinde bile rahat edemez bazen insan. Çünkü; kendine ait değildir susuşların sessizliği.


** Kapanır hayat kapın bir zamansız kasırgada... Tek başınasındır zifiri karanlıkta. Çöker, bitersin; çöker her yandan üstüne çaresizlikler. Bitiyor derken; kapının kırık ve çatlalarından ışık hüzmeleri vurur birden yüzüne. Yeniden doğarsın her yanında umutlarla Aydınlıklara


 


** Amaçlara odaklanmak ve çabalamak mutluluğu getirir.


** İhtiyaç ve istekler azaldıkça mutluluk artar.


** Din; Allah'ın buyurduğu yolda İlerlemeyi temin eden içsellik dahil oto kontrolu sağlayan yaşamdır.


** Her sahada paylaşmak, vermek mutluluğun bitimsiz kaynağıdır.


** Mutluluğun tanımı ve yaşanması kişiseldir. Asıl olan huzurdur.


** Omuzun da, ğöğsünde onlarcasının ağladığı insanda birgün yaslanacak omuz arar.


**Olanları ihya etmek yerine ; yeni şeyler inşa etmek topluma katkı sağlar.


**Yitiyor yaşam solgun puslu ikindilerde, delikanlı neşelerde avunurken insan .


**Affetmesede , insan vazgeçemez sevdiğinden bazen.


**Kızgınlık ve kırgınlık farklı şeylerdir.


** Hangi algılara açıksanız onları yaşamanız mümkündür.


** Körü körüne biat eden insanda; sorgulama ve düşünce yeteneği bitmiştir.


** Dilinize, yüreğinize hükmedebilirsiniz. Ancak; gözlerinize asla yalan söyletemezsiniz.


** Kendinize yakın gördüklerinizin vefasını test etmenin en net yolu; madden iflas ettiğiniz algısını yaratmaktır.


** Sevdiklerine layık olmadığı ve yük olduğu düşüncesi, kişiyi manevi çöküntüye iter.


** Mantık , felsefe ve sosyoloji düşüncelerin dayandığı dallardır.


** Mutluluk ne koşarak ne de durarak yakalanılacak ve yaşanılacak bir mefhum değildir. Mutluluk biran gelir insanı bulur.


** İnsan davranışlarına bakarken ; şahıstan ziyade değerlerimize bakılarak kanaata varmak; daha az yanılgı yaratır.


** Çeşitli algı yöntemleri psikolojik travmalara sebep olabilir.


** Bireyler aile yapısı, yaşam durum ve tarzı ve de sahip oldukları fikirlerle toplumda olumlu, olumsuz yer bulurlar.


** Fikir sahibi olmayanın haklarının farkında olması zordur.

( Yaşam Heybemden- 107- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 13.04.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.