Yaptıkları  iyilikleri boy boy face de, basında  vs paylaşanlar, bilmez misiniz iyilik gizli yapılır. Yaptığımız iyilikler, yardımlar afiş  edilmez. Tabii  ki amacınız gerçekten iyilik,  hayır yapmak, yüreklere insanca dokunmak ise...

Ikinci bir husus iyilikte kötülükte kişi/lere göre değişmez. İyilik  iyiliktir, kötülükte  kötülüktür...
A kişisi  iyilik yapınca iyilik oluyorsa, aynı işi  B kişisi yapınca niye kötülük  oluyor... Peki bir de bu tür düşünen kişilere çanak tutanlara ne demeli..? Sizin yaptığınız davranış, yapanlardan da kötü...

Madem ki bu kadar içimiz de Vatan, Bayrak, insan sevgisi var önce yaptıklarımızla  kişiliklerimiz örtüşsün....Soytarılık yapmaktan kurtulalım...

Toplumsal değerleri  canımız istediği  gibi yada etrafımızda ki kişiler istediği için menfaatlerimiz doğrultusun da yorumlayıp Milletin gözünün  ıçine  içine sokamayız... Kendimizi bir kaç kişinin  yanında yükseleteceğiz diye  kendimizi küçültemeyiz.. Ha onların yanın dada değerimiz hiç bir zaman yükselmiyor  sadece Bizleri günahlarına  suçlarına yada kusurlarını  kapatmak için aradıkları ortakçı konumuna düşürmekte..

Gün yok ki toplumsal değerler ayaklar altına alınmıyor.. Lütfen kendimize gelelim.. Hele hele bu mübarek aylar da.. Yardıma muhtaç  bir aile varsa yardım elimizi uzatalım.. Bunu maddi  durumumuz olsun olmasın maddi manevi ufacık da olsa gönülden Allah rızası için  yapalım. Yaparken de yaptığımız yardımlarla, yardım yaptığımız kişilerin fotoğraflarını boy boy gözler önüne sermiyelim..
Unutmayalım ki görevimiz dini inançlarımızı, insanlık vazifemizi yerine getirmek, reklam yapıp kendimizi manasız bir kibrin içine düşürüp gururları ayaklar altına sermek değil...

Eskiden yardıma muhtaç ailelerin kapılarına gizlice bırakılırdı yapılan yardımlar ki olması gereken ve özen gösterilmesi gereken durum da budur. Dinimiz ve insanlık gereği iyilik yapan kişi/ler,  ne de iyiliklerden ve yardımlardan faydalanan yürekler bilinmekteydi. Ama maşallah şimdilerde öyle mi?  Sonra da çıkar ortaya "eskiden şöyleydi  böyleydi, gün geçtikçe ahlaksız bir toplum oluyoruz" diye avaz avaz bağırıyoruz.. 

Aslında amacımız yardım etmekten, iyilik yapmaktan çok reklam yapmaya ihtiyacımız olan bencileyen menfaat düskünü duygularımız değil mi? Ne çok unutuyoruz iyiliğin,  yardımın, reklam aracı olup pazarlana mayacağını...?

Daha bıkmadık mı? Daha nereye kadar gideceğiz Menfaatlerimiz  için insanların duygularıyla oynayıp sömürmeyi?Arkalarından vurmayı..
Yalanlar üzerine mutluluk  hayalleri kurmayı..? 
Tük Milleti olarak bu kadar mı ar damarımız çatladı? Daha ne kadar oyuncak olacağız  iç ve dış mihraklara? Hadi bugün kendimizi kurtardık! Peki yarın ne olacak? Çocuklarımız, torunlarımız ne yapacak? Samimiyet giderse geride kalacak mı güven, insanlık..? Bence dur zamanı geldide geçiyor bile, ya sizce..?

Lütfen elimizi vicdanımızın üzerine koyup bir düşünelim... Biliyorum bir çoğunuz  bana kızacak ilk okuduğunda yazımı. Yalnız eminim biraz düşününce, yazdıklarıma hak vereceksiniz düşüncesin deyim....

Farzedin işyerindesiniz amiriniz  bir arkadaşına iftira attı.. Siz de amirinizle kötü olmamak adına bu iftiraya çanak tuttunuz. Amirinizle iyi oldunuz peki arkadaşınızın  haksız yere uğradığı iftira karşısın da akıttığı gözyaşları, sizi iflah eder mi? Bir düşünün!

Başka bir örnek  verecek olursak, yardıma muhtaçsınız ve bir kişi kalktı size yardım etti.. Yardım eden kişinin yaptığı iyiliği her yerde anlatması, boy boy resimlerinizi gözler önüne sermesi sizi hiç rahatsız  etmez mi, etmeyecek mi? Böyle  bir durumu yaşamak ne kadar hoşunuza gider? Eminim içiniz de bulunduğunuz durumdan dolayı sesinizi çıkartamayacaksınız belki ama için için eriyecek kahrolacaksınız.. Lütfen bir düşünelim..

Kısaca bizim Türk  Milleti  olarak değerlerimiz var.. Değerlerimize insanca yaklaşıp  sahip çıkmalıyız.. Menfatlerimiz için doğru  yoldan ayrıldığımız sürece, kendimize dürüst  olmadığımız sürece...Bu Vatanı iç ve dış mihraklar dan koruyup kollayamayız.. Kendimizi boş yere kandırmayalım...

İçin de bulunduğumuz  Ramazan-ı Şerifler Türk İslam Alemine hayırlara  vesile olması duasıyla
iyiliklerin, yardımların gizlice yapıldığı, kötülüklerin hiç yapılmadığı, dürüstlüğün erdem olduğu  bilincinin hafızalardan gitmediği, birlik ve beraberliğin arttığı, insanlık için hayırlı duaların buluştuğu;
Hayırlı Ramazanlar Dilerim. 

Sevgilerimle

16.05.2018 Ankara P.ÇETİN
( Ramazan Ayın Da Yapılan Yardımlar  iyilikler Kötülükler Üzerine  başlıklı yazı Kara kız tarafından 16.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.