Serbest Kürsü / Kitap Tanıtımı

Eklenme Tarihi : 25.06.2018
Okunma Sayısı : 2571
Yorum Sayısı : 9
Günün Yazısı

Bu Yazı 26.06.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
SPASTİK  ENGELLİ  GENÇ  BİR  YAZARDAN  MÜTHİŞ  BİR  POLİSİYE  ROMAN :  ''  PAŞALAR  DİVANI '' 

Önce  Spastik  Engelli  yazardan  bahsedeyim  sizlere

Bu  yazarın  adı  Talha  Yıldız.  1989 doğumlu.  Yani  henüz  yirmi  dokuz  yaşında.  Rahatsızlığının  sebebi  Celebral Palcy  denilen  bir kas  hatalığı...

Celebral  Palcy  benim  çok  yakından  bildiğim  bir  rahatsızlık  zira  Talha  Yıldız'dan  üç  yaş  küçük  olan  üçüncü evladım  Yunus  da  bu  rahatsızlıktan  muzdarip. 

Talha  ile  Yunus'un  bir  başka  benzer  tarafı  da  her  ikisinin de  doğum  esnasında  yeterince  oksijen  alamamasından  dolayı  böyle  bir  rahatsızlığa yakalanmış  olmalarıdır.  Yani  her  ikisi  de  derin  sularda  vurgun  yemiş  dalgıçlar  gibidir. Ancak  Talha  Yıldız'ın  benim  Yunus'umdan  çok  farklı  özellikleri  var.  Kısaca  onları da  anlatayım:

Benim  Yunus'um  konuşamaz.  Kendi  yemeğini  kendisi  yiyemez.  Yirmi  altı  yaşında  olmasına  rağmen  altını  bezleriz  ama  Talha  Yıldız  -  tekerlekli  sandalye ( akülü  )  ile  de  olsa  yürür. Pek  çok  ihtiyacını  kendisi karşılar.  Dahası Talha  Yıldız  okula bile  gitmiş.  İlk,  orta,  lise  eğitimini  başarı  ile  tamamlamış  ve  şu  anda İstanbul  Üniversitesinde  açık  öğretim  Tarih  okuyor. 

Evet,  tam  bir  kitap  okuma  hastası  olan  Talha  Yıldız  özellikle  tarihe ve Polisiye  romanlara,  dizilere, sinemalara  oldukça meraklı.  Zaten  yazdığı  ''Paşalar  Divanı ''  adlı  romanda  bunların  izlerini  bol  bol  görmeniz  mümkün.

Peki  engelli  bir  insan  için  bir  roman yazmak  kolay  mıdır?  Kesinlikle  değil.  Lakin  Talha Yıldız  oldukça  azimli  bir  geçtir.  O  kadar  azimlidir ki  yazdığı  bu  romanda  hataları  sıfıra  indirmek  için  tam  iki  sene  araştırmalar  yapar.  Bu  araştırmaları  sırasında  bir  avukattan  randevu  alır.  Ancak randevu  günü  oldukça  kar  yağar  İstanbul'a.  Avukat  ''  İsterseniz  randevuyu  erteleyelim''  dese  de  Talha  ''  hayır,  lütfen ''  der  ve  kedi  köpeğin bile  sokağa  çıkmadığı lapa  lapa  kar  yağan  bir  günde  tekerlekli  sandalyesiyle  yollara düşer. 

Adli  Tıbba  gider  mesela,  Olay  Yeri  inceleme  uzmanlarıyla  tanışır  ve  onlardan  bilgiler  toplar. Yani  engeli  ona  asla  engel  olamaz. 

Ben  kendisiyle  şahsen  tanışıp  '' neden bir  polisiye  roman ?''  Diye  sorduğumda  uzun uzun  anlattı  sebeplerini  ama  dedikleri  içinde  en  anlamlısı  şuydu: ''  Hocam !  Bizim  gibi  engelliler  nedense  hep  kendilerini,  nasıl  engelli  olduklarını,  bir  engelli  olarak  yaşadıkları  zorlukları,  çileleri  yazıyorlar.  Ben  çok  çok  farklı  bir  şey yapmak  istedim. ''  

Gerçekten  de  çok  farklı  bir  şey  yapmıştı  Talha  Yıldız.  Ancak  ''  neden  polisiye ?''  Sorusunun  bir  başka  cevabı daha  vardı  ki  o  da  kitabın  kapağındaydı  zaten.  kapakta  şöyle  bir  yazı dikkati  çekiyordu : '' Polis  olmak  isteyen  ama  bedensel  engeli  yüzünden  olamayan bir  gencin, polisiye  roman  yazarak hayalini  gerçekleştirdiği  bir  eseri  okuyacaksınız''  

Evet,  Talha  Yıldız  bir  hayalini  gerçekleştiriyordu  ve  bunu  yaparken  kendisi  gibi  hayaller  kuran  pek  çok  engelliye de  örnek  oluyor  ve  öncülük  yapıyordu.  Hatta  hiç engeli  olmadığı  ve  bir  kitap  yazıp  yayınlamak  için  can  attığı  halde  cesareti  olmayanlara  da  öncülük  ediyordu.

Şimdi  '' Hocam  peki  kitap  nasıl? Nelerden  bahsediyor?''  Diye  sorduğunuzu  duyar  gibiyim?  

Yok, öyle  beleş  yok.  Sizler  kitabın  özetini  anlatmayacağım  kesinlikle.  Onu  yerine  bu  kitapta  neler  bulacağınızı  anlatacağım.

Bu  kitap  her şeyden  önce  oldukça  sürükleyici.  Ben  yaklaşık  üç  saatte   yüz yetmiş  sayfa  olan  bu  kitabı  adeta  nefes   almadan  su  gibi  içtim.  Ne  zaman  başladım,  nasıl  bitti  bilemiyorum.

Kitapta  değerli  yazar  Talha  Yıldız  asla  sol  kulağı  sağ elle  göstermemiş.  Yani  oldukça  duru,  anlaşılır,  insanı  sıkmayacak  mükemmel  bir  Türkçe  ile  nefis  bir  anlatım yapmış. 

Kitap  şaşırtıcı  özelliklere  sahip.  Mesela  '' Paşalar  Divanı''  adını  duyduğum  anda  ilk önce  bu  kitabın    Kazım  Karabekir'in  '' Paşaların  Kavgası  ''  adlı  eseri  gibi  bir  şey  olabileceğini,  hatta  o  kitabın  - belki  farklı -  bir  versiyonu olduğunu  düşünmüştüm  ama  okuyunca  gördüm  ki  uzak  yakın  alakası  yok.  

Peki  tarihimizdeki  başka  paşalarla  alakası  var mı?  

Paşalarla  değil  ama  bir  paşayla  alakası  var.  II.  Abdülhamit  dönemindeki   Fehim  Paşa  ile  dolaylı  olarak  alakası  var.  Şimdilik  bu  kadar  ip ucu  vereyim. 

Evet,  ''Talha  Yıldız  bu  romanında  bizleri  şaşırtıyor''  demiştim.  Şaşırtıyor  çünkü  Tarih  ile -  kurgusal  da  olsa -   günümüzde  yaşanmış  bir  polisiye  olayı (  cinayet )  birlikte  harmanlamak  öyle her  babayiğidin  altından  kalkacağı  bir  iş  değil.  Romanda  zaten  sık  sık  Talha  Yıldız'ın  çok  iyi bir  Tarih  okuyucusu  ve  gözlemcisi olduğunu  görüyorsunuz.  

Kitap  baştan  sona  sürprizlerle  dolu.  Mesela  pek  çok  polisiye  romanda  daha  ilk  sayfalarda  ''  Katil  işte  bu''  diyebiliyorsunuz  ama Paşalar  Divanında kitabı  bitirmeden  katilin  kim  olduğunu  anlamanız  mümkün değil.

Bu kitapta  olayların  kurgusu  yapılırken  zaman  zaman  geri  dönüşler  var  ama  bu  geri  dönüşler  genel  akışı  asla  bozmuyor.  Bunun yanı  sıra  kitapta  zaöam  zaman  1900  lü  yılların  Osmanlı  Devletindeki  gizemli  bazı  yapılanmalara   ve olaylara  değinilirken  zaman  zaman  günümüzde  devletin  içine  sızmış  yapılanmalara  da  değiniliyor.  

Kısacası   bir  polisiye  roman  olmakla  birlikte  bizlere  tarihin  tozlu  sayfalarında  da  tur  attıran  bu  kitabı  herkese  mutlaka  tavsiye  ediyorum.

Peki  kitapla  ilgili  eleştirilerim  olacak  mı?

Elbette  ki  hayatında  ilk  kez  bir  roman  yazan  genç  bir  yazarın  bir  takım  acemilikleri  olacaktır.  Ne  kadar  araştırma  yaparsa  yapsın  bazı  önemli  ayrıntıları  gözden  kaçırması  da  kaçınılmazdır  lakin  ben   tüm  bunları  görmüyorum.  Gördüğüm  tek  şey  muazzam  bir  azimle  ortaya  çıkarılmış  olan  bir  eserdir  ve  bu  eseri  genç,  engelli  bir  kardeşimiz  yazmıştır.  Hatta  doğrudan  doğruya  yazmış  bile  değildir  zira    kendi  kitabını  imzalarken  bile  oldukça  zorlanan  bu  kardeşimizin  kitabını  yazan  aslında  bir  lise  öğrencisi  olan  kardeşi  Merve'dir.  Yani  Talha  söylemiş,  Merve  yazmıştır.  Bu  bakımdan  bizlerin  bu  kitapla  buluşmasında  çok  önemli  bir  rol de Merve'ye  aittir. 

İlmek  yayınlarından  çıkmış  olup  şu  anda  ikinci  baskısını  yapmış  olan  bu  kitabı  okumanız  inanın  ki  asla  zaman  kaybı  olmayacaktır.

Bir  engelli  babası  ve  kendim  de  engelli  bir  insan  olduğumdan  bu  kitabın  ortaya  çıkmasında  katkıları  olan  Başta  Bağcılar  Belediyesi    ve  İlmek  Yayınları  olmak  üzere,  kitabın  tanıtımı  için  İstanbul-  Ümraniye'de açmış  oldukları  Mihmandar  Kitap  Cafeyi  Talha  Yıldız'ın  hizmetine  sunan  değerli  yazar  Nuran  Taydaş  Çal  Hanımefendiye  ve  eşi  Cüneyt  Çal'a  ve  tabii  ki  evladına  desteğini  bir  saniye  olsun  eksiltmeyen  Talha  Yıldız'ın  annesine  çok  çok  teşekkür  ediyorum.

( Spastik Engelli Genç Bir Yazardan Müthiş Bir Polisiye Roman : '' Paşal başlıklı yazı Sami Biber tarafından 25.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.