Serbest Kürsü / Taşlama

Eklenme Tarihi : 29.03.2024
Okunma Sayısı : 401
Yorum Sayısı : 38
Yorum  İçin  Yorulmuyorsun  Hiç  Olmazsa Şu  Kadarını  Yap Be  Kardeşim.




''Değerli  arkadaşlarım.

Gözlerimdeki  yaş,  safra kesemdeki  taş,  omuzum  üstündeki  başımdan cerrahi  bir  opresayon geçireceğim  için bir  süre  aranızda  olamayacağım. Bu  süre  içinde  dualarınızı  esirgemeyin  benden.  Hani  her  biriniz  birer  hatim  indirseniz  ya  da  en  azından  bir  Yasin-i  Şerif  okursanız çok  memnun  ve  mütehassiz  olacağım. Şimdiden  cemi-i  cümlenizden  Rabbim  razı  olsun.  Haa  bu  arada,  eğer  ölür  mölürsem haklarınız  helal  edin  olur  mu?'' 

Aman  Allah'ım !  Millet  ne  kadar  çok  seviyormuş  beni. Paylaşalı bir  saniye  ancak  oldu,  hemen  yorum  geldi.  Dur  bakayım  ne  yazıyor?

- Yüreğine  sağlık, böbreğine  sıhhat,  midene  afiyet.

Vatandaş  yanlış  anladı  sanırım.

- Aziz  ve  muhterem  kardeşim ! Safra kesesi  ameliyatı  olacağım.  Sanırım  yanlış  anladınız. 

-Yüreğine,  kalemine,  emeğine  sağlık. 

-Yahu  yürek  değil,  safra kesesi.


Hay  Allah !  Cevap  vermiyor.  Neyse, başka  bir  yorum  geldi  ona  bakayım.

-Mübarek  Ramazanınız  mübarek  olsun  abi.

-Sağol  kardeşim.  Senin  de  mübarek  Ramazanın  mübarek  olsun. 

Adam  hasta  olduğumu  anlamadı  sanırım.  Dur  yazayım da  duasını  alayım.

-Çok  hastayım.  Ameliyat  olacağım.

-Yüreğine  sağlık,  böbreğine sıhhat, midene  afiyet.

-Yahu  safra  kesesi...

-Kesene  bereket  abi. 

-Arkadaşım  kese...

-Takma  kafayı  abi.  Keser  döner  sap  döner,  gün  gelir  hesap  döner. 

Aha  da  bir  yorum  daha  geldi.

-Abi  sen  ona  aldırma.  Oruç  başına  vurdu,  döner  döner  diye  sayıklıyor  garibim. 

-Ulan  oğlum  ben  ölüyorum  diyorum  siz  neler  yazıyorsunuz?

-Ölüm, ölüm  dediğin  nedir  ki  gülüm?  Ben senin  için  yaşamayı  seçmişim. 

-Yazdığımı  okudun  mu?

-Aaa  sen  bugün  yazı  asmış  mıydın? 

-Lan tepemi  attırma.  Yorum  yazmışsın  ya.

-Essah  mı?  Ne  yazmışım? 

-Ben,  sağlığım  için  dua  edin demişim;  sen, ''Allah  her  takıma  BJK  taraftarı  gibi  taraftar  nasip  eylesin.'' Diye  dua  etmişsin.  

-On  numara  beş  yıldız  dua  di  mi  abi?

-Ya  bi  git  Allah'ını  seversen. 

Ulan  bunca  rahatsızlığımın  üzerine  bir  de  fıtık  olacağım  ha bunlar  yüzünden. Millet  yazılanları  okumuyor  mu?  Ya  da  neresiyle  okuyor  bayağı  bayağı  merak  etmeye  başladım.

Neyse bir  yorum daha  geldi.  Bakalım  bu  ne  demiş?

-Ay  siz  çok  yaşayın  e  mi  Sami  Bey?  Valleyi  billeyi  güle  güle altıma  işedim  ayol. O  nasıl  bir  mizahtı  öyle?  

Hep  gırgır  şamata  yazıyorum  ya  yine  öyle  bir  şey  zannetmiş  hazret.  Okumadan  sallamış.

-Haybeye  altınıza  işemişsiniz.  Yazı komedi  değil  dramdı. 


Al  bir  tane  daha:

-Zevk ü safa  ile  okudum.  Çok  güzel  bir  yazıydı

-Ulan ben  ''Geberip  gidiyorum.''  Diyorum,  sen  bunu  okuyup  zevk  mi  alıyorsun? 

Evet  değerli  okurlarım.  Abartıyorum  biraz  ama  inanın  bazı  yorumların  şu  yukarıda  yazdıklarımdan  hiç  farkı  yok ama?

Ama  bir  tanesi  var  ki  tam  anlamıyla  evlere  şenlik. 

Aynen  şöyle: 

  ''Değerli  arkadaşlarım.

Gözlerimdeki  yaş,  safra kesemdeki  taş,  omuzum  üstündeki  başımdan cerrahi  bir  opresayon geçireceğim  için bir  süre  aranızda  olamayacağım. ''

Güzel bir ŞİİR okudum. Nice güzel şiirlere diyor, arkadaşımı içtenlikle kutluyorum.

******

Tamam,  anladık  yazılanları  okumuyorsunuz,  her şiire  aynı  yorumu  kopyala  yapıştır  yapıyorsunuz  eyvallah  da hiç  olmazsa yorum  kopyalayıp  yapıştırdığınız  yazının  şiir  mi,  makale  mi,  deneme  mi  vs.  olduğuna  bir  bakın. O  kadarcık  bir  zahmete  katlanın  bari.  

****

Ha  bu  arada,  bir  de onca  yakınlık  gösterip  defalarca hanelerine  misafir  olduğumuz  halde  bugüne  kadar  bizim  hanenin  kapısını  tıklatmamış  olan ya  da hiç  kimsenin  hiç  bir  yazısına yorum  yazmayan  site  sakinleri  var. Onlara  söyleyeceğim  bir çift  lafım  olur: '' Değer  verdiğiniz  kadar  değer  görürsünüz.''   ya  da  '' Bir  süreden  sonra  artık  kendiniz  çalıp  kendiniz  oynarsınız.''  Oysa  şiir  olsun  nesir  olsun paylaşıldıkça  güzeldir.  Paylaşıldığının  işareti  ise  yorumlardır. 

Son  olarak:  Edebiyat  sadece  şiirden  ibaret  değildir.  Nesir  yazılara  üvey  evlat  muamelesi  yapmayalım.  Hem  yazalım  hem  okuyalım  lütfen. 

( Yorum İçin Yorulmuyorsun Hiç Olmazsa Şu Kadarını Yap Be Kardeşim. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 29.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.