Masallar; yazılı kayıtları olmamasına karşın daha çok halk arasında , yaşama ve yayılma etkisi vardır.
Bu gücün asıl kaynağı insan ruhunun masallarda tatmin olmasıdır.

İnsanoğlu yalnızdır,haksızlığa uğrar,bu çaresiz durumlarda intikamını masalardaki kahramanlara aldırır;o nun için hala köroğlu,keloğlan, dinlenir kimsesizlerin intikamını almışlardır.

Munis Faik Ozansoy çoçukluğumdaki dünya adlı şiirinde şöyle şikayet eder;

Yok masal zevki yok romanlarda
Hepsinin ufku dar,seması basık
Yapma,uydurma kahramanlarda
Bir siihirbaz zekası yok ne yazık.

Diye anlatmış.İnsanoğlu tarih boyunca sorunsuz yaşamamış.Tarihin akışı içinde sorunlarda değişiklik göstermiş.
Ahmet Hamdi Tanpınar;insanlar meseleler çıkını" onları çözmek gerek demiş.

insanlar şiirlerde.destanlarda,masallarda,kendilerini bulmuşdur.
İnsanlar çaresiz kaldığı durumlarda sanata,şiire sarılmış.dertler ortak olunca daha çok ilği görmüş.
Ümid Yaşar Oguzcan ,bir gece ansızın gelebilirim şiiri neden çok sevilmiş?herkesin bir beklediği olduğu için.ya da zor durumda kaldığında yine OGUZCAN''dan biraz kül biraz duman o benim işde diye hayata o şartlar altında razı olmuş.

Yine ünlü bir şaairimiz Cemal Safi Vugun şiirinin nasıl doğduğunu anlatır;gurbetçi bir kızımız yanına gelir .O na aşık olduğunu anlatır.Hocam bu aşk değil ondan öte birşey der.Safi; unutursun der. Ama mümkün değil cevabını alır. Bu durumda günler çok uzun der zaman adeta durdu der ve Vurgun şiiri ve şarkısı zaman zaman kendini bulan kişiler tarafından sevilir.Ve hala dinlenecek.
Zamana direnen yazılar.şiirler hep ortak bir noktada buluşmanın nedeni.Eğer birini çok seviyorsanız ATTİLA İLHAN''ın ben sana mecburum ''u hatırlamamak olur mu?

Sanat eserleri,insana yaşama sevinci,direnme gücü vermeli.En çaresiz durumlarda bile insan bir şiirden bir romandan bir yazıdan güç almalı.

insan üzgün ve umutsuz olduğunda beyin bir sünger gibi büzülür ve öğrenme melekesini kaybeder.
O nun için sanatçılar en kötü zamanlarda dahi hayatın güzel yanlarını göstermeli.
( Sanatçının Sorumluluğu başlıklı yazı M.Filizman tarafından 2.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.