Bu seçimde herkes zafer sarhoşu gibi… Patlayan havai fişekler… Elde sallanan parti flamaları… Bir müzik konseri gibi! Kimi seçimin galibiyim der, kimisi seçimde başarılıyım der. Sanki cennet müjdesi almışçasına sarhoş, baş döndürücü haykırışlar!


Liyakat değil mi, aranılan kan. Halk torpil yapmıyor. Birbirini hiç tanımayan kişilerden hep aynı kişiye oy çıkıyor ve seçiliyor. Hani bir kişiye gidip de, bana şu makamı ver, şuraya geçeyim lider olayım diyemiyor. Bunu halk verecek, başka hiç kimse değil… Keşke adayları da sandığa gitmeden önce böyle seçebilseydik!


Cenneti mi cehennemi mi seçmek diye sorsanız… Kim cehennemi seçer ki? Kim göz göre göre yanmak, acılar içinde nefes almak, o dehşetli cendere de yaşamak ister ki?  Cehennem, çürük elma, şeytan veya ona benzeyenlerin yeri… Liyakat sahibi olmayan, kandıran, çalan… İçine girer ancak! O girsin ki, etrafına saçtığı günahın ateşi kimseyi kavurmasın! İnsan sevdiği ile hasrolunur denir İslami lügatte… Liyakat sahibi olamayan, koltuğuna oturduğunda kendisi gibi liyakatsizleri, torpile göğsünü açanları besler ve seçer. Nasılsa o dayı vardır ve yeğenler de...

Keşke her makama geleni de halk seçebilse, onları siyasiler atamasa… Kimse torpil peşinde, bedava yemek işinde olmasa... Kimse Allah varken sanki rızkı veren seçilmiş gibi etrafında pervane olmasa!  Seçtiğine kul olmasa… Piyangoya çok az para verip de, büyük ikramiye çıkar diye, boşu boşuna ömrünü heba etmese! Lakin ömrü boyunca piyangoya verdiği paraları biriktirse, yaşlandığında büyük ikramiye onun olmaz mı? Ne kaz geliyor ne de tavuk, bedelini ödemeden… Ne alırsan kat kat bedelini alıyorlar, kimseye borçlu kalmıyorsun, merak etme.  


Taksi şoförlüğü yapıp da, çiftçi olup ta, benim hemşerim belediye başkanı oldu diye övünenler, o yaşadığı alışa geldikleri sefaletten kurtulmuyorlar ki... Aynı taksici ya da çiftçi, BAĞ-KUR’dan emekli olur muyum diye verdiği sigorta parasını ödemeye devam ediyor, hayatında değişen bir şey yok. Taksiyi ya da tarlayı süren değil, atı alan Üsküdar'ı geçiyor…


Son kelam öyle bir noktaya geldik ki, Yüksek Seçim Kuruluna itiraz dilekçeleri verilmesine ve yeniden sayım yapılıyor olmasına rağmen mazbata verilmeden kendisini başkan gibi görenler bile var.  

 

Seçim böyleyse bu sonuçla kim neyin galibi, neyin başarısı ki…


…Yine tarlaya buğday ektiler

Yağmur yağmazsa vay halimize

Diyen de kalmadı!

 

Saffet Kuramaz


( Bu Seçimde Herkes Galip başlıklı yazı safdeha tarafından 1.04.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.