Hiç kimse doğduğunda hangi ırktan, hangi dinden, bedensel özürlü olmaktan, hangi dilden, zengin yahut fakir olmaktan yana… Tercihi yoktur. Ancak sonradan dilini, dinini ki bu en zor değişimdir yani nerdeyse imkansızdır, zengin ya da fakir olmasını değiştirebilir, ırkını ve bedensel özürlülüğünü asla değiştiremez. İnsan felaket, savaş, istila zamanında doğabilir… Ancak bunlar da geçicidir. İnsan düşüncesinde, tercihinde, yaşama biçiminde özgürse, insandır. Hiç kimse bu özgürlüğüne müdahale edemez. Dinler de ki mükafatlarda bu tercihleriyle ortaya çıkan ameli ile verilir. İnsan günahkar olabilir, kusurlu olabilir bu onun tercihidir , deşifre edilemez ve sonucuna da kendi katlanır.


Ülkemde her sıkıntılı anlarımızda, bazı değişmez değerlere saldırı yapılır ve ülkem için değerli olacak hamleye adeta dur diyecek bir kargaşa oluşturulmaya çalışılır. Son günlerde Aleviliğe inanmış insanların evlerine yazılar yazarak, tıpkı Amerika’da zencilerin evlerini yakarak, insanları kanunsuzca idam ederek yapılan eylem gibi, Alevi kardeşlerimizi rencide edildiği ve gündeme düşen bu konuyu konuşuyoruz. İnsan alevidir, size ne? Bu tercihinin ülkeme zararı ne? O size Alevi olmadığınız için düşmanlık mı besliyor? O evleri ifşa etseniz elinize ne geçecek? Bundan amacınız nedir? Aleviliğe inanmış kardeşimiz de bu ülkenin vatandaşı ve herkes gibi kanun önünde eşit hakları…  İnsanları ayrıştırmak, bölücülüğe itmek, toplum huzurunu bozmak… Evet sizler vatan hainisiniz. Sizlerle savaşmak gerekir, sizlerin kötü niyetiyle, bu yıkılmayacağız, asla…


Kim bilir bu organizasyon dış mihraklıdır. Yurt dışından gelip de, doğu insanını 30 yıl boyunca izleyip, onun kimliğini deşifre eden ve ülkemde özgürce bunu yapanları duyunca, bu gibi eylemlerin amaçlarının boş temel üzerinde olmadığı düşünüyorum. Ülkemde kimlik ile ilgili sorun mu var ki? Eğer var ise, bunu çözecek de devlettir. Kişiler, kurumlar, terör değil… İnternet çağına eriştiğimiz bu yüzyılda, artık gizli saklı diye bir şey de kalmadı. İnsan istediği bilgiye her değişik kalemden ulaşabiliyor. Kimin ne amaçlı olduğunu, ne alıp verdiğini görebiliyor. Bundan 40 yıl önce, oynanan Alevi- Sünni oyununun yeniden tutacağını mı düşünüyorlar yoksa… Hani yeni nesil bunun farkında değil de, siz mi bunu farkındasınız? Hayır, yeni nesil, çok gezen çok okuyan, araştıran bir nesildir. Zenginliğin ne olduğunu, sömürenin kim olduğunu, doğruyu ve yanlışı gören bir nesildir. Yani kandırılması mümkün değildir.


Bu gibi eylemleri gördüğümde mide bulandırıcı buluyorum. Ülkemin enerjisini bu boş oyunlarla harcayıp, meşgul etmeye kimsenin hakkı yoktur. Bizim düşmanımız  bellidir,  onun düşmanlığını yok edemeyiz ama onun üzerimize doğrulttuğu silahıyla onun önünü kesebiliriz. İlimle, irfanla, duygudaşlıkla, kardeşlikle, birbirimizi tanımakla, milli değerleri yaşatmakla… bunu yapabiliriz. 


Son yıllarda terör yüzünden Suriyenin kuzeyinde yaşanan senaryolar ve en sonunda gelinen nokta da niyetin alenen petrol olduğunu gösteren emareler… Ben yiyeyim sen yeme, ben insanım sen hayvan gibi yaşa… Görüntüleri, modern dünyanın insanlıktan çıktığının işaretleridir. Dünyadaki en büyük israfın Amerika’da olduğu ve nerdeyse dünya gıda tüketiminin %80’nin burada yapıldığını görünce, hazıra dağ dayanmaz mantığı ile, israfa devam etmek için dünyanın her yerine savaş açmak, insanları birbirine düşürmek ana mantığı olmuştur. Keza, Amerika ve diğer kendine benzeyen ülkelerde bu mantık ile dengeleri bozmak için ellerinden geleni yapmaktadırlar. Bize de mide bulandıran ve iç huzur bozmaya güdümlü Alevi kardeşlerimizin evlerini işaretleyerek, bu amacına ulaşmak istemektedirler. Bizim güçlenmemizi istememektedirler. Kendilerine yeni rakip ortaya çıksın isterler mi? 


Bu senaryo, dış mihraklıdır bana  göre… Güçlü ülkelerin taşeronlarına havala ettiği bir iştir. Oyuna gelmeyelim… Bizim düşmanımız ülkemin insanı değil, dış mihraklıdır. Okuyalım, bilinçli olalım, geçmişimizden ders alalım, kardeş olalım, bir olalım, nirlik olalım, uyanık olalım. Nasıl ki 15 Temmuzda dipdiri idiysek, o ruh hala taze ve din adına, bölücülük adına  kim yanlışı önümüze sürerse, dersini alacaktır Allah’ın izniyle…


Saffet Kuramaz 

( Sevmekse Hz Ali’yi Bende Aleviyim başlıklı yazı safdeha tarafından 1.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.