BASINÇ ŞİİRİ(ZARİYATTAN ESİNLENDİM)

1-Rüzgar yüksek basınçtan alçak basınca doğru eser.

2-Tahta suda yüzer.

3-Kış olmadan bahar olmaz.

4-Bu kuralları kim belirlemiştir?

5-Hawking bile fizik yasalarını kim belirlemiştir sorusuna bir yaratıcı olabilir cevabını vermiştir.

6-Durum böyleyken hala iyiliği emreden Allah’a yönelmekten başka arayış içerisinde olanlar var.

7-İyilik tek başına kişinin kendisine de yapılabilir okuma yazma spor gibi.

8-Başkalarına da yapılabilir güzel söz hediye süpriz gibi.

9-Mutluluğu yalnız yaşamak…

10-Cahit Sıtkı Tarancı’ya 35 yaş şiirini yazdıran yalnızlığıdır bana kalırsa.

11-Her insanın başka birinden alacağı ilim ibret ilham  olduğunu gözlemledim.

12-Yıkalım isterim duvarları,kuralım kıldan ince olsa da köprüleri.

13- Sevgi ilgi bilgi birleşirse neden olmasın?

14-Bu üçünün birleştiği yegane alan sanattır bana göre.

15-Soyutu somuta aktarmak ise sanatın işidir.

16-Gerçekleri değiştirmeden ancak farklı bir yolla dile getirmektir sanat.

17-Somutu soyuta aktarmak ise felsefenin işidir.

18-Gerçekleri değiştirmeden ancak farklı bakış açılarıyla düşünmektir felsefe.

19-Soyutu ve somutu incelemek ise bilimin işidir.

20-Gerçekleri değiştirmeden ancak ayrıntılı şekilde açıklamaktır bilim.

21-Somutu ve soyutu gülünecek hale getirmek mizahın işidir.

22-Gerçekleri değiştirmeden somutları da soyutları da bütün boyutlarıyla yaşamaktır mizah.

23-Gelelim bunları nasıl harmanlayacağımıza...

24-Öncelikle ele alınacak konuyu anlamış olmanız gerekir.

25-Anladığımız konuyu elimizden geldiğince bildiklerimizle bağlantılandırmamız gerekir.

26-Bunu yaptıktan sonra onları sorgulayın,karşılaştırın,eleştirin,yargılayın,benzetme yoluna gidin.

27-Düşünceler olgunlaştığında,hazır hissettiğinizde ve yeni düşünceler geldikçe salın gitsin.

28-Bu sırada temkinli olmanızı isterim,tedbirden bahsetmiştim.

29-Sevelim,sevilelim,sevdirelim.

30-Uygun sınırlar içerisinde,rahatsızlık vermeden,haramsız inşallah…

DUR ŞİİRİ(KAFTAN ESİNLENDİM)

1-Dur!Bir devrin battığı yere dikkatinizi çekmek isterim.

2-Nusret mayın gemisi dile gelsin.

3-Seyit onbaşının kemikleri dile gelsin.

4-57.Alay neferleri tarih yazdı.

5-Evet,emperyalistler yenildi.

6-19.Alay komutanı Mustafa Kemal ATATÜRK önderliğinde kazandık.

7-1881’de 19. Yüzyılın bitmesine 19 yıl kala doğdu.

8-19 Mayıs 1919’da Samsun’a çıkarak mücadele başlattı.

9-19 Eylül 1921’de Mareşal ve Gazi ünvanı almıştır.

10-Mustafa Kemal ATATÜRK toplam 19 harftir.

11-Kuran’daki düzen ile Atatürk’ün hayatındaki 19’ları tesadüf olarak görenler neden böyle düşünüyor acaba?

12-Ya korkuyorlar,ya istemiyorlar,ya düzelmiyorlar yada başka bir seçenek…

13-Türkler İslam’ın keskin kılıcıdır derler.

14-Bence Türklük bir ırk ayrımı değildir.

15-Allah rızası için cihat eden herkes Türk’tür.

16-Ne mutlu Türküm diyene diyerek milletçe birliğimizi perçinlemiştir ATATÜRK.

17-ATATÜRK’ün kurduğu bu cümle de 19 harftir.

18-Bazılarının kastettiği gibi din düşmanı olsa 19 sayıları ile karşılaşmayabilirdi.

19-Tekke ve zaviyeleri Osmanlı’yı kültürel olarak batırdığı için kapatmıştır.

20-Harf devrimi daha sade ve çağdaş bir yaşam için gerekliydi.

21-Kıyafet ve şapka devrimi bir sınıf kavgasını ortadan kaldırmaya yönelikti.

22-Kadınlara verdiği haklar bir milleti adam edecek çocuklar yetiştirmeye elverişliydi.

23-Halifeliği kaldırmasıyla artık sözü geçmeyen bir kurumu kaldırmış oldu.

24-Saltanatın kaldırılmasıyla tek adam yönetimi son buldu,işler Kuran’ın bahsettiği danışma ile olmaya başladı.

25-Ne yazık ki bu devrimlerin 1938’den sonra devamı gelemedi.

26-Bu gelmeyeceği anlamına gelmez.

27-ATATÜRK bütün ümidim gençliktedir demiştir.

28-Öldüğünde saat 09.05 idi,akrep dokuzu yelkovan 1’i gösteriyordu,yine 19…  

OFİS ŞİİRİ(HUCURATTAN ESİNLENDİM)

1-Bu hayattaki en önemli şey nedir diye soruyorum kendime bazen.

2-Allah ve onun rızasını kazanmak için sarfettiğim emek oluyor çoğu zaman cevabı.

3-Sırat köprümüzü bu dünyada inşa ediyoruz yaptıklarımızla,yapmadıklarımızla ve yapamadıklarımızla.

4-İnsanları birbirine yaklaştıran,ortak bir amaç uğruna çalışmaktır.

5- Namazda Fatiha okuruz ve Fatiha’da beni değil bizi doğru yola eriştir denir.

6-İnşaat işçilerine,tarım işçilerine ve fabrika işçilerine bu dünyaya katkı sağladıkları için teşekkürü bir borç bilirim.

7-Bu dünya için devlet dairelerinde,plazalarda ve işyerlerinde çalışan diğer hizmet sektörü çalışanları da ofislerinde Allah’ı sık sık hatırlasın.

8-Bu dünya etme bulma dünyası,defalarca şahit oldum.

9-Devlet hastanesinde çalışıyorum.

10-Bir gün annemin babamın veya kardeşimin de hastaneye yolu düşebilir.

11-O yüzden ben de vatandaşa yardımcı olmak için elimden geleni yapıyorum.

EĞİTİM ŞİİRİ(FETİHTEN ESİNLENDİM)

1- Orthodox kilisesinin merkezi olan İstanbul, adı Muhammedin Türkçesi olan Mehmet adlı bir komutan tarafından fethedildi.

2-İstanbul’un Fethi; 29.05.1453’te gerçekleşti.

3-2+9+5+1+4+5+3= 29.Ayın yirmi dokuzunda rakamlar toplamı 29 olmuş.

3-Fetih Suresi 29 ayettir.

4-İslamda zaferin bir ölçüsü 29 sayısı olmuş.

5-Hadislerle fethi müjdelenen İstanbul için övgüler,şiirler,şarkılar ve daha nicesi mevcuttur.

6- Fatih, İstanbul’u ele geçirdiği zaman yirmi iki yaşında bir delikanlıydı.

7- At üstünde İstanbul’a girdiği ve caddelerden geçtiği sırada yanında hocası Akşemsettin de vardı.

8-Bizanslılar Akşemsettin’i padişah sanarak ona gidiyordu.

9-İstanbul’un bir yönden fethi Akşemsettin ile olmuştur.

10-Yaramaz bir çocuk olan Fatih’e inancı vardı.

11-En doru atlar en hırçın taylardan çıkar derdi.

12-Babasına attığı tokat ile de istediği eğitimi verebildi.

13-Yarım hekim candan,yarım hoca imandan eder derler.

14-Hayatımıza bize ilim,edep,keyif,sağlık ve daha fazlasını katanlarla birlikte olalım.

15-Bu yolda saygıdeğer öğretmenlerimize büyük iş düşüyor.

16-Ne büyük tevafuktur ki uzun bir aradan sonra bu dizeleri tam da öğretmenler günü olan 24.11.2018’de yazıyorum.

17-Yeni Fatih’ler, yeni ATATÜRK’ler ve yeni ALİ’ler yetiştirmek mümkün bence.

18-Her ne kadar şimdiki zamanda öğretmenlik zor olsa da,eti senin kemiği de senin anlayışı olduktan sonra ve okul idaresi de gerekli destekleri verdikten sonra gerisi adil müfettişlere kalıyor.

( İlham-kuran Ayetlerinden Esinlenip Yazdım.13 başlıklı yazı Aliriza. tarafından 11.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.