KAHRAMANLAR ŞİİRİ(ENBİYADAN ESİNLENDİM)

1-Tarihe öyle kişiler damga vurmuştur ki bazıları cesaretiyle öne çıkar.

2-Hepsi tarihin akışını değiştirmiştir.

3-Kürşad ve 40 askerine değinmek isterim.

4-Bütün dünyaya Türk milletinin esir yaşamaktansa ölmeyi tercih edeceğini göstermiştir.

5-Ebu Müslim Horasani’ye de değinmek isterim.

6-İslam tarihinde peygamberimizin torunlarını şehit eden Emevilere karşı ayaklanma cesareti göstermiş ve başarılı olmuştur.

7-Battal Gaziye de değinmek isterim.

8-Anadolu’nun Türkleşmesi ve müslümanlaşmasına çok katkı sağlamıştır.

9-Selahaddin Eyyübi’ye de değinmek isterim.

10-Kudüs’ü haçlılardan alan bu komutan kılıç hakkı olmasına rağmen halkın güvenliğini sağlamış ve güvenlice yurtlarına dönmelerine izin vermiştir.

11-Akşemseddin’e de değinmek isterim.

12-Fatih’in babasına tokat atma cesareti göstererek yeni bir çağ başlatacak komutanın eğitimine katkı sağlamıştır.

13-Genç Osman’a da değinmek isterim.

14-Yeniçeri ocağına katılabilmek için yaptığı fedakarlıkla bugün türkülerde yer bulmuştur.

15-Seyit onbaşıya da değinmek isterim.

16-257 kg top mermisini sırtlamaya cesaret edebilmiş ve savaşın gidişini değiştirmiştir.

17-Hasan Tahsin’e de değinmek isterim.

18-Tek başına Yunan askerine kurşun sıkarak direnişin başlayacağını söyledi.

19-Şahin Bey’e de değinmek isterim.

20-Fransızları Antep’ten çıkarmak için kahramanca mücadele etti.

21-Sütçü İmam’a da değinmek isterim.

22-Müslüman kadınları sarkıntılıktan korumak için kendini ateşe attı.

23-Yörük Ali Efe’ye de değinmek isterim.

24-Bağımsızlık uğruna Yunanla amansız mücadelelere girmiştir.

25-Demirci Mehmet Efe’ye de değinmek isterim.

26-Askerde Ermeni subaydan yediğin dayağın acısını çıkarttı.

27-Şanlıurfa’nın onikilerine de değinmek isterim.

28-Fransızlara nota vererek gayretli ve kararlı olduklarını göstermiştir.

29-Halide Edip Adıvar’a da değinmek isterim.

30-Hitap yeteneğini işgale karşı cesurca kullanmıştır.

31-Nezahat Baysel’e de değinmek isterim.

32-70.Alay’ın kahramanı olmuştur.

33-Şerife Bacı’ya da değinmek isterim.

34-Anlatılanlara göre battaniyeyi kullanarak cephane uğruna kendini ve bebeğini feda etmiştir.

35-Erzurumlu Kara Fatma’ya da değinmek isterim.

36-Asker eşinden olsa gerek,onun kahramanlığı konuşuldu.

37-Halime Çavuş’a da değinmek isterim.

38-Erkek gibiydi,o yüzden Halim Çavuş bile dendi.

39-Hafız Selman İzbeli’ye de değinmek isterim.

40-Askerlere büyük yardımları olmuştur.

41- Gördesli Makbule’ye de değinmek isterim.

42-Yunan’a karşı mücadelede silah kuşanmıştır.

43-Çete Emir Ayşe’ye de değinmek isterim.

44-Kocasının tek hatırası yüzüğü bozdurup tüfek almıştır.

45-Tayyar Rahmiye’ye de değinmek isterim.

46-Türk ordusuna moral vererek ve arkadaşları için cephede kendini feda etmiştir.

47-Daha kimbilir benim yazmadığım ne kahramanlar vardır.

48-Herkesin ruhu şad,toprağı bol,mekanı cennet olsun inşallah.

49-Benim gözümde Allah yolunda mücadele eden herkes kahramandır.

50-Bu mücadelede gördüğüm kadarıyla fedakarlık ön plandadır.

51-Fedakarlıktan fazlasını yaparsak biz de birer kahraman olabiliriz.

52-Kahraman olmak cesaret gerektirir.

53-Ancak düzen şiirinde 9 günahın içine korkaklık yazmadım.

54-Çünkü korku bizim doğal bir duygumuzdur ve hayatta kalmak için gerekli olabilir.

55-Yine de benim çok da onaylamadığım bir durumdur korkaklık.

56- Zamanımızı enerjimizi imkanlarımızı hatta canımızı Allah rızası için feda edebilmeliyiz.

57-Hz.Muhammed(SAV) davasında cesur ve kararlıydı.

58-Dönemin putperest,cahil ve bozuk araplarıyla sabırla mücadele etmiştir.

59-Cesaret deyince Hz.Ali’den bahsetmeden geçmeyeceğim.

60-Bedir’de,Hendek’te ve Hayber’de büyük bir cesaret göstermiştir.

61-Türkiye’nin en büyük kahramanına da değineyim.

62-Atatürk zamanını öğrenmeye feda etmeseydi bugün özgür olmayabilirdik.

63-Atatürk enerjisini kendi zevkleri için harcasa bugün özgür olmayabilirdik.

64-Atatürk elindeki kısıtlı imkanları yanlış kullansa bugün özgür olmayabilirdik.

65-Atatürk Sakarya savaşında attan düşmesine rağmen kumandayı elinde tuttu.

66-Atatürk Conkbayırı’nda askere sadece ölmeyi değil şehid olmayı emretti.

67-Şehidlik de zaten Allah yolunda can vermek değil midir?

68-Allah bizden kudret gayret ve cesaret görmek istiyor.

69-Tarihe adımızı silinmez şekilde yazdırabilmenin yolu budur.

EMRE ŞİİRİ(TAHADAN ESİNLENDİM)

1-Em-re.

2-Her insanın hayatında önemli rol oynayan insanlar vardır.

3-Emre isimli arkadaşım da onlardan biridir.

4-Yaratıcı düşünme sürecimi başlatan kıvılcımı ateşledi diyebilirim.

5-İçimdeki sevgiyi yaratıcılığımla birleştirince güzel sonuçlar alabileceğimi onun sayesinde farkettim.

6-Şu an bu satırları okuyorsanız biraz da Emre’nin payı vardır.

7-Ayrıca yaratıcı düşünce çekim gücünüzle doğru orantılıdır.

8-Evren sadece enerjiden oluşmuştur.

9-Madde de enerjinin yoğunlaşmış halidir.

10-Enerjinin farklı frekanslarla titreşimiyle görüntüler oluşur.

11-Fiziksel olarak hepimiz enerjiyiz ve biriz.

12-Evrenin bir kuralı da etki tepki yani ne ekersen onu biçersin.

13-Bu prensibe göre,hayatta en çok düşündüğümüz,en güçlü biçimde inandığımız,en derinden beklediğimiz ve hayalimizde en canlı şekilde canlandırdığımız şeyleri kendimize çekeriz.

14-Olumsuzsak olumsuzu,olumlu ise olumluyu çekeriz ve hayatımızı o şekilde şekillendiririz.

15-Dikkat edin,ne istersek değil,neysek onu çekeriz.

16-Kurduğumuz düşlere ne kadar pozitif enerji yüklersek Allah’ın da izniyle tam zamanında gerçekleşir.

17-Enerjimizi yükseltmek için iyi uyumalı,iyi beslenmeli,egz yapmalı,iyi müzikler dinlemeli,iyi yazılar yazmalı ve okumalı,iyi kişilerle beraber olmalı,dengeli olmalı…vs

18-İçimizdeki enerjiyi arttırarak dışımızda da olumlu bir hayat oluşturabiliriz.

19-Buna örnek olarak spor yaptıkça yazı yazdıkça yeterli uyudukça hayatımın yoluna girmesi diyebilirim.

20-Mutlu olan insan yaratıcı olur,bunu gözlemledim.

21-Çekim gücü de yaratıcılığınla doğru orantılıdır.

22-Burada işin içine beyin dalgaları da giriyor. Alfa dalgaları günlük performansımızı artıran, beyni stresten koruyan ve genellikle yaratıcı olmamızı sağlayan dalgalar.

23-Bu nedenle bu dalganın baskılanması insandagerilim, yani stres oluşturuyor.

24-Yaratıcılığımızı ve günlük hayatımızdaki performansımızı geliştirmek için alfa dalgalarının artırılması gerekiyor.

25-Bu yaratıcılığı sevginle bilginle gözlemlerinle eşyalarla zekanla bakışlarınla …vs destekleyebilirsen ve birleştirebilirsen,insanlara faydalı olabilirsen,onlara kendini iyi hissettirirsen onları kendine çekebilirsin.

26-Örnek olarak kendisine hal hatır sorduğum insanların aramızdaki mesafeyi kapatmasını gösterebilirim.

27- Ne kadar yüksek enerji verirsen o kadar dönüşü olur.

28-Örnek olarak Selam verirken yüksek sesle verirsem,gülümsersem ve devamını klişe şekilde değil de ilgi çekici,moral verici,enerji aktararak devam ettirirsem dönüşü de güzel oluyor.

29-Bunlar benim şu ana kadar gözlemlediklerimdi.

30-Allah karşımıza daha neler çıkarabilir bilemem.

31-Benim düşüncem herkes bir şekilde benzersizdir.

32-Ancak hayat meşgaleleri bazen bizim algılarımızı kapatabiliyor.

33-Sıradan monoton ve tabiri caizse ot gelip saman gider misali olabiliyoruz.

34-Bunları aşmanın yolunu sanatta buldum.

35-Herkes az da olsa sanatla uğraşmalıdır benim görüşüm.

36-Benim tespitim ne zaman bir konuya adamakıllı kafa yorduğumuzda kendimize geliriz.

37-Bu zihinsel zindeliği yaratıcı düşünce sürecini aktif tutarak koruyabiliriz.

38-Bunu yapabilmek içinse bazı tavsiyelerim var.

39-Beynin sağ lobu vücudun sol tarafını yönetir.

40-Sağ lob daha iletişimsel daha duygusal daha yaratıcı düşünceden sorumludur.

41-Bizim bu bölümü tabiri caizse ateşlememiz gerekiyor.

42-Sol tarafımızı baskın duruma getirerek bu ateşlemeyi yapabiliriz.

43-Mesela sol ayağımızı sağın önüne getirebiliriz,jetlerimizi sol elimizle yapabiliriz,otururken sol bacağı sağın üstüne atabiliriz.

44-Ben denedim,bu ve buna benzer yaptıklarım bende işe yarıyor.

45-Sol lob ise daha mantıksal daha sayısal daha inceleme gerektiren konulardan sorumludur.

46-Bu yüzden bir konuyu öğrenmek istersen sağ yumruğunuzu sıkın denir.

47-Aynı şekilde bedenin sağ tarafını kullanarak sol lob ateşlenebilir.

48-Çünkü beyin bedeni,beden beyini tetikler,çift yönlü bir durum söz konusudur.

49-Bu kadar bilgiden sonra Emre ile devam edeyim.

50-Emre sayesinde kendimi sürekli yenilemem gerektiğini de farkettim.

51-Mevlana der ki:Dün dünde kaldı bugün yeni bir söz söylemek lazımdır.

52-Yeni bir şeyler söyleyebilmek için yenilikler yaşamak lazımdır.

53-Yeni konulardan bahsetmek için önce meraklı olmam gerektiğini farkettim.

54-Sanatçının da olmazsa olmazı meraktır.

55-Ne kadar sanatçı varsa hepsinin ortak özelliği meraklı olmasıdır.

56-Bir konuda bunu nasıl yapmış,bunu nasıl düşünmüş,ben nasıl uyarlayabilirim sorularını kendine sormalıdır sanatçı.

57-Bunları düşünen,düşündüklerini başka düşüncelerle birleştirebilen ve bunları gerçekleştirebilen de ön plana çıkar.

58-Tıpkı gerçek sanatçılarda olduğu gibi…

59-Gerçek sanatçılar prizma gibidir.

60-Nasıl ki prizma beyaz ışığı renkliye çeviriyorsa sanatçı da sıradanı estetiğe çevirir.

61-Bu yüzden olabilir ki Atatürk sanatsız kalmış toplumun hayat damarlarından biri kopmuştur demiştir.

62-İçinde bulunduğumuz toplumun gerçekten de farklı renklere ihtiyacı vardır.

63-İçinde bulunduğumuz toplumun gelişmeye değişmeye güzelleşmeye de ihtiyacı vardır.

64-Buna öncülük edecek kişiler de sanatçılardır.

65-Çünkü sanat ve yaratıcılık kurallara rağmen yeni işler başarabilmektir.

66-Bu evrenin yegane kuralı zamana bağlı olan evrimi yani değişimidir.

67-Gelecek bizim farklı yaklaşımlarımıza bağlı olarak değişecek.

68-Bunu da ancak cesareti olan kişiler başarabilir.

69-Cesaret konusuna Nurten şiirinde değinmiştim.

70-Ayrıca sanat otoriteyi de rahatsız eder.

71-Çünkü sanatçı pek çok konuya birden dikkat çekebilir.

72-Bu da yanlış giden bir durumda kişilerin uyanmasını sağlayabilir.

73-Ayrıca dünyaya fikir salabilirsen ölümsüzlüğü de yakalayabilirsin.

74-Bütün bunları yapabilmek için neye ihtiyaç var biliyor musunuz?

75-İnanç!

76-Dünyanın daha iyi bir yer olması için elimden gelen yazma kabiliyetimi kullanmaya karar verdim.

77-Bütün bunları Allah için yapmaya ve ancak onun izniyle olabileceğini farkettim.

78-Arşiv memurluğunu yazarlığa çevirmeye karar verdim.

79-Bütün bunlara kıvılcım olduğu için de Emre adlı arkadaşıma teşekkürü borç bilirim.

80-En çok da Allah’a şükürler olsun ki yollarımızı kesiştirdi.

81-Kalplerimizi ısındırdı.

82-Acılarımızı sevinçlerimizi lokmalarımızı paylaştırdı.

83-Allah izin versin de dostluğumuz devam etsin.

( İlham-kuran Ayetlerinden Esinlenip Yazdım.23 başlıklı yazı Aliriza. tarafından 14.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.