Hep anlatma derdindeyiz,


Yaptığımız müzikle

Konuştuğumuz dedikoduyla, gıybet ve iftirayla

Beden diliyle…

Çözümsüzdür, elde avuçta da bir şey olmaz

İçinde ki ölümlüyle! 


Hep dinleriz de,


Ağıtlar yakarız da

Kafaya takarızda

Çözümsüzdür de, elden gelen bir şey olmaz da…

Kalpte ki binbir aşkla!


Anlatanda, dinleyende… Arasatta sıkışır kalırlar… Ne cehennem ne de cennet çözüm olmaz, rahata ermezler! iki grup arasında senaryolar, oyunlar, yalanlar dolaşır durur. Adına da bir ömür yaşadım denilir. Sahte kahramanlar, keşifçiler, gönül fethediciler, bilgiçler… Ortaya çıkar. Onlara nobel, oskar ve daha nice ödüller verilir. Hatta kupaları havaya kaldırmaları, göğüslerine altın madalya takmaları… Ülke marşları çalınarak milliyetçilik ruhları okşanır. Bu zalimliklerine karşılık bir nefes alıştır, oyalamalıdır. Her başarının temelinde maalesef büyük oyunlar oynanır. Kazanan elinde bir şey olduğunu sanır ancak kısa süre sonra onun heyecanının öldüğünü, elden çıktığını acıyla, pişmanlıkla görür. 


Kazanıp da eli boş geri dönmek, ödül alıpta yeniden kazanamamak, zenginliğe alışıp da fakirlikle karşı karşıya kalmak, gençlikten yaşlılığa ermek… Zalim bir nefes aldırırken, karşılığında kaldırılamayacak kadar külleri savurur, arasat meydanındakilere… Bu sefer günaha banmış, şeytanının vesvesesiyle yanmış insan ilahi sorguyla baş başa kalır.


Dünyada gözü açık sultanlığı bir ömür dileyen insan, boynu hiç yere bakmayan baş, iki büklüm olmuş başı kumlara gömülmüş, artık ne dinler ne de anlatır. Yaptıkları kitap olmuş, Kur’anı oku denmez, bu ömür yazdığın kendi kitabın oku denir, hesap ver denir. Mizana konulur artılar eksiler… 


Şişman olsaydım keşke der, o göbeğimde hayır dolu… Diyet yapmakta neyin nesi ki… Keşke günah işlememek için diyet yapsaydım, keşke… keşke neyle meşgulsam onu güzelleştirmek için makyaj yapsaydım, keşke… der. Ama ne derse dinlenilmez. Tartıya çıkmış her şey ve hüküm buna göre verilir, ne eksik ne de fazla.


Dostum ne anlat ne de ben dinleyeyim, Kur’an bana yeter, yeter… Okuyorum.


Saffet Kuramaz. 

( Kur’anı Oku Tevratı Dinle Denmiş- Anlatmak Ve Dinlemek başlıklı yazı safdeha tarafından 1.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.