Ölüm gerçek… Ha Coronavirüs’ten ha kanserden, ha depremden… Ölümünde bir sebebi var! Diyecekler ki falan sebepten öldü. Kur’anda Allah der ki, insanların canını alan yalnızca benim, vakti geldiğinde sebep ne olursa olsun o canı alırım.

 

Her insanın kısa uzun bir ömrü var. Yaşaması için Allah Rahman ismi ve sıfatıyla ona her şeyi veriyor. Ona nimet veriyor, rızıklandırıyor, her şeyi onun istediği gibi yaratıyor. Bu kadar verdiğini yaşadığı süreçte sorgulamıyor. Her kulunun önüne yalansız ve adaletli bir Kur’an koymuş, nasıl yaşaması gerektiğini anlatmış. Kişi dünya hayatını nasıl yaşaması gerektiğine kendi karar veriyor, kendi rızası ile şekilleniyor tercihleri ve geriye baktığında bu seçimi onun kaderi oluyor.

 

Her tercihte doğru bir adım atılmışsa, bunun sonuçları kişinin başına dert örmüyor. Aksine onu mutlu edecek güzel şeyleri sunuyor. Ancak, bu güzelliği herkesin yapması da gerekiyor. Yaşadığı toplumda herkesin bu güzel yaşamı yaşaması için etrafında ki bozuk halkaya bunu anlatması gerekiyor. Örneğin, kişi sigara içmiyor ama bulunduğu ortamda içenler sayesinde kendisi bu dumanı çekerek pasif içici oluyor. Sigara içmeyen kişi, içen kişilerin içmemesi için onları ikna etmeli ki, onun zararları etrafa yayılmasın! Kısacası kişi kendini kötülükten koruduğu kadar çevresinin de bu kötülükten arınması için çaba göstermesi zorunludur.

 

İslami yaşam, bir cemiyet yaşamıdır. Herkesin herkes üzerinde hakları vardır. Bencillik ve zalimliğe karşıdır. Duygudaş olmayı ister. Namaz, oruç, zekât gibi ibadetlerin yapılması kişiyi bağlarken, bu ibadetlerin düzene girmesi ve makbul olması için ahlaki ve sosyal unsurlar dört dörtlük yaşanmalıdır. Kişi yaşadığı ölçekte, çevresi de bunu aynen yaşamalıdır.

 

Örneğin hava ortak kullanımdır. Kimse havasız yaşayamaz. Onu kirlettiniz mi, hastalıklar başlar. Bunun için o yörenin halkı ayaklanır ve yeniden temiz hava inşa edilinceye kadar mücadele devam eder.  Rabbim havayı nasıl ücretsiz ve ortak kullanım olarak sunmuşsa, ihtiyaçlarımızı ve yaşamda olmazsa olmazları birbirimize sebep kılmıştır. Her kişi işin bir ucundan tutup üzerine düşeni yapmalı ve mutluluğa giden yol açılmalıdır. Mutluluk toplumsal bir mücadelenin sonucudur. Bunu bozan her kişi, dengenin bozulmasına da sebep olur, zalim olur.

 

Kur’anın dediği gibi, temiz olun, kardeş olun, duygudaş olun, en doğrusunu yapmaya gayret edin. Coronavirüsü vesile kılıp, bozulan zinciri nasıl düzeltebiliriz, nerede aksayan yerler var bulup, onları yok etmeye gayret etmeliyiz. Biz üzerimize düşeni yapmalıyız, gerisini Allah bilir. Kur’an da Allah’ın dediği gibi her derdin şifası mutlaka vardır. Derdi veren dermanı da verir. Yeter ki, Allah’a hakkıyla kul olalım… Yeter ki Allah bizden razı olsun…  


Coronavirüsten korkmayın, o öldürmüyor sizi bilesiniz!

 

Saffet Kuramaz

( Öldüren Coronavirüs Değil Bilesiniz başlıklı yazı safdeha tarafından 11.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.